آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

تولید بازی GTA 5 چند صد میلیون دلار هزینه داشته است؟

بازی جی تی ای ۵ اثری به شدت مشهور است که در طول یک دهه گذشته از انتشار آن، همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. این اثر به عنوان دومین بازی پر‌فروش تاریخ شناخته شده و میلیارد‌ها دلار درآمد داشته است. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که شرکت Rockstar برای تولید بازی GTA 5 چه مقدار هزینه کرده است؟ در این مطلب پاسخ این سوال را بررسی می‌کنیم.

با توجه به مقیاس و جزئیات بازی Grand Theft Auto 5 و تاثیری که این اثر در صنعت بازی‌های ویدیویی و فرهنگ عامه داشته، منطقی است که ساخت آن هزینه بالایی داشته باشد. اگر‌چه فروش بازی جی تی ای ۵ چندین برابر بودجه آن بوده، اما همچنان مبلغ هزینه شده برای تولید اثر مذکور همچنان چشمگیر است.

هزینه تولید بازی GTA 5

فروش بازی جی تی ای ۵ چندین برابر بودجه
بازی جی تی ای ۵ تا‌کنون چندین برابر بودجه هزینه شده را برگردانده است

انتشار بازی GTA 5 به معنای پایان انتظار پنج ساله طرفداران برای تجربه اثری جدید از سری جی تی ای بود. سازندگان وعده داده‌اند که پنجمین بازی از سری GTA، این مجموعه و صنعت بازی‌های ویدیویی را به کلی متحول می‌کند. از آن جایی که بازی Grand Theft Auto 4 با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، مشخص است که اهداف و جاه‌طلبی‌های شرکت راک استار در قبال بازی جی تی ای ۵ با هزینه پایین‌تر از این رقم ممکن نخواهد بود.

ماشین سواری در جی تی ای ۶ کاملاً دگرگون خواهد شد

بازی جدید سری GTA دارای نقشه‌ای سه برابر بزرگ‌تر از اثر قبلی بوده و به جای یک پروتاگونیست، از سه شخصیت اصلی بهره می‌برد. این ویژگی‌ها به خوبی منعکس‌کننده بودجه عظیم بازی GTA 5 است. گزارش‌های مختلف حاکی از آن بوده که برای ساخت و انتشار بازی جی تی ای ۵ در حدود ۲۶۵ میلیون دلار هزینه شده است. این بودجه شامل ۱۴۰ میلیون دلار هزینه تولید و میلیون‌ها دلار هزینه‌های جانبی و تبلیغات بوده که برای چنین اثری منطقی است.

هزینه تولید ۲۶۵ میلیون دلاری بازی Grand Theft Auto 5 موجب شده که این اثر یکی از پر‌هزینه‌ترین بازی‌های تاریخ محسوب شود. با توجه به حالت داستانی بزرگ و گسترده بازی جی تی ای ۵ و بخش آنلاین آن که به طور مداوم پشتیبانی شده و محتوا‌های تازه‌ای برای آن ارائه می‌شود، واضح است که پشتوانه مالی امری ضروری و لازم است. چنین سرمایه‌گذاری برای Rockstar بازده بالایی داشته و توانسته درآمد بالایی را به حساب شرکت اضافه کند.

تاثیر درآمد بازی GTA 5 در بودجه GTA 6

تاثیر فروش GTA 5 روی افزایش بودجه جی تی ای ۶
موفقیت‌های بازی جی تی ای ۵ موجب شده است که هزینه تولید GTA 6 به شکل قابل‌توجهی بالا برود

قرار گرفتن در بین پر‌هزینه‌ترین بازی‌های تاریخ تنها یکی از دستاورد‌های بازی جی تی ای ۵ است. این اثر از زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ در حدود ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است. همچنین فروش ۱۸۰ میلیون نسخه از اثر مذکور موجب شده که GTA 5 پس از ماینکرافت، به عنوان دومین بازی پر‌فروش تمام دوران شناخته شود.

در مقایسه با هزینه تولید و انتشار، بازی Grand Theft Auto 5 یکی نمونه خیره‌کننده از موفقیت در بازار بازی‌های ویدیویی است. در کنار فروش بالای بازی مذکور، بخش آنلاین آن یعنی GTA Online محبوبیت زیادی در بین بازیکنان دارد. بازی جی تی ای آنلاین با ارائه طیف گسترده‌ای از خرید‌های درون بازی، همچنان یک اثر پولساز برای شرکت Rockstar محسوب می‌شود.

شرکت راک استار از بازی Grand Theft Auto 6 به عنوان اثری یاد کرده که همانند جی تی ای ۵، صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول خواهد کرد. با توجه به این که شرکت Take-Two تخمین می‌زند در سال‌های آینده میلیارد‌ها دلار درآمد داشته باشد، احتمالا بازی جی تی ای ۶ گام‌های مشابهی را بر‌می‌دارد. در صورتی که این اثر روند افزایش هزینه‌های تولید بازی GTA 5 را دنبال کند، به احتمال زیاد با اثری با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری رو‌برو خواهیم بود. با توجه به اشتیاق بازیکنان نسبت به بازی جدید سری جی تی ای و محبوبیت بالای Grand Theft Auto 5، انتظار می‌رود که Grand Theft Auto 6 بتواند رکورد‌های فروش را جا‌بجا کند.

بازی جی تی ای ۵ هم‌اکنون روی پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر در دسترس قرار دارد.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها