آخرین اخبار جی‌تی‌ای خبر

هکر جی تی ای ۶ صلاحیت روانی حضور در دادگاه را ندارد

روانپزشکان معتقدند که نوجوان هکر که سعی کرده بود بازی جی تی ای ۶ را به عموم لو بدهد، قادر به شرکت در محاکمه خود نیست. Grand Theft Auto 6 یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط شرکت Rockstar Games در حال توسعه است. این بازی دنباله‌ای از Grand Theft Auto 5، پرفروش‌ترین بازی تاریخ و یکی از موفق‌ترین بازی‌های چندین نسل گذشته است.

به خاطر محبوبیت و موفقیت نسخه قبل، جی تی ای ۶ بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های دهه جاری است. بنابراین عجیب نیست که طرفداران هر شایعه‌ای را که درباره Grand Theft Auto 6 منتشر می‌شود، دنبال می‌کنند. Rockstar Games هم سعی دارد هر لو رفتن اطلاعات را جلوگیری کند. اما آنچه که Rockstar Games احتمالاً پیش‌بینی نکرده بود، تلاش یک هکر جوان برای اخاذی شرکت با استفاده از اطلاعات فاش نشده عنوان مورد انتظار بود.

روانپزشکان معتقدند که نوجوان هکر که سعی کرده بود بازی جی تی ای ۶ را به عموم لو بدهد، قادر به شرکت در محاکمه خود نیست
روانپزشکان معتقدند که نوجوان هکر که سعی کرده بود بازی جی تی ای ۶ را به عموم لو بدهد، قادر به شرکت در محاکمه خود نیست

آرین کورتاژ، ۱۸ ساله، عضو گروه هکر Lapsus$ است که سعی کرده بود با فاش کردن منبع Grand Theft Auto 6 در فضای مجازی، Rockstar Games را مورد تهدید قرار دهد. کورتاژ سابقه‌ای از نفوذ به شرکت‌های بزرگ دارد. او حدود سه میلیون دلار خسارت به Uber وارد کرده، آن هم با انتشار اطلاعات خصوصی کاربران! یک گروه از روانپزشکان اعلام کرده‌اند که کورتاژ قادر به شرکت در محاکمه خود نیست. بنابراین او در دادگاه حاضر نخواهد شد و هیات منصفه تصمیم خواهد گرفت که او گناهکار است یا نه.

این داستان شبیه یک ماموریت فرعی در Grand Theft Auto 6 به نظر می‌رسد، اما همه‌ آن واقعی است. کورتاژ همچنین یک همدست نامعلوم دارد که از EE، یک شرکت موبایل بریتانیایی، چهار میلیون دلار باج خواسته است. این دو هکر به عنوان «بازیگران کلیدی» در Lapsus$ شناخته می‌شوند. Lapsus$ دارای اعضایی در سراسر جهان است و سازمان‌دهی بالایی دارد. این گروه به شرکت‌های بزرگی مثل Samsung، Microsoft، Nvidia و Ubisoft حمله کرده است.

بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که حتما باید ببینید؛ ترکیبی از اکشن و درام

کورتاژ به سه مورد اخاذی و نه جرم دیگر، از جمله تقلب، متهم شده است. همدست نامعلوم او هم با دو مورد تقلب و دو مورد اخاذی محاکمه می‌شود. او همچنین به سه جرم مرتبط دیگر متهم است، اگرچه همه را رد کرده. Rockstar Games هنوز هیچ اظهار نظر رسمی درباره این تحولات و تاریخ عرضه جی تی ای ۶ نداده است. شما درباره انتشار اطلاعات این بازی قبل از تصمیم راک استار چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hjh
پاسخ

هکر بودن کار هرکسی نیست صلاحبت روانی اون روان پزشک بجای هکره باید بررسی میشد

مایکرافت باز
پاسخ

هکر مثل آدم عادی نیست هکر بودن کار هرکسی نیست

محمدرضا
پاسخ

واقعا همین طوره هکر های که خیلی خفن هستن واقعا معمولی نیستن . واقعا برام من سواله اگه تکنولوژی و اینترنت و… این داستانها نبود اینا کجای جامعه بودن ، یعنی مشغول چه کاری میشدن!!!؟؟