آخرین اخبار کالاف دیوتی موبایل خبر

قرارداد سونی و مایکروسافت بر سر کالاف دیوتی، ده ساله است

بعد از ماه‌ها تنش و تعارض، مایکروسافت و سونی به توافق رسیدند که بازی کالاف دیوتی را برای ۱۰ سال دیگر به صورت همزمان بر روی کنسول‌های Xbox و PlayStation منتشر کنند. این قرارداد در حالی اعلام شد که مایکروسافت در حال خرید شرکت Activision Blizzard، ناشر این بازی محبوب است.

کالاف دیوتی یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های جهان است که هر سال نسخه جدیدی از آن منتشر می‌شود. این بازی در سبک شوتر اول شخص، دارای حالت‌های آنلاین و آفلاین است. در حالت آنلاین، بازیکنان می‌توانند به صورت تک نفره یا گروهی در نبردهای مختلف شرکت کنند و امتیاز و جایزه بگیرند.

بعد از ماه‌ها تنش و تعارض، مایکروسافت و سونی به توافق رسیدند که بازی کالاف دیوتی را برای 10 سال دیگر به صورت همزمان بر روی کنسول‌های Xbox و PlayStation منتشر کنند.
بعد از ماه‌ها تنش و تعارض، مایکروسافت و سونی به توافق رسیدند که بازی کالاف دیوتی را برای ۱۰ سال دیگر به صورت همزمان بر روی کنسول‌های Xbox و PlayStation منتشر کنند.

بازی Call of Duty تا به حال بر روی کنسول‌های Xbox و PlayStation عرضه شده است، اما عده‌ای گمان می‌کردند که مایکروسافت قصد دارد با خرید Activision Blizzard، این بازی را به صورت انحصاری بر روی پلتفرم خود منتشر کند. این اقدام مایکروسافت باعث نگرانی سونی شده است که فروش و سود خود را در بازار بازی تهدید شده می‌بیند.

برای جلوگیری از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، سونی به دادگاه رفته است و اعلام کرده است که این خرید نقض قوانین رقابت است و به ضرر صنعت بازی خواهد بود. سونی همچنین تلاش کرده است که قرارداد همکاری با Activision Blizzard را فسخ کند و Call of Duty را از پلتفرم خود حذف کند. اما مایکروسافت به دنبال نشان دادن حس خوب خود به دادگاه و رقبای خود بوده است و پیشنهادات گوناگونی برای حفظ Call of Duty بر روی پلتفرم‌های دیگر داده است. مایکروسافت قبلاً با نینتندو توافق کرده بود که Call of Duty را بر روی کنسول Switch عرضه کند و همین پیشنهاد را به سونی هم داده بود. اما سونی در ابتدا این پیشنهاد را رد کرده بود.

تمام رنگ‌ها در ماینکرافت؛ چطور رنگ‌های رنگ‌آمیزی ماین کرافت را به‌دست بیاوریم؟

با این حال، بعد از اینکه دادگاه تصمیم گرفت که خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تأیید کند، سونی مجبور شد که با مایکروسافت وارد مذاکره شود و قرارداد ۱۰ ساله‌ای را برای حفظ کالاف دیوتی بر روی PlayStation امضا کند. جزئیات این قرارداد به صورت عمومی منتشر نشده است، اما مایکروسافت تأیید کرده است که مدت زمان آن ۱۰ سال است.

این قرارداد به این معنی است که کالاف دیوتی حداقل تا سال ۲۰۳۳ بر روی کنسول‌های Xbox و PlayStation عرضه خواهد شد. این قرارداد شامل نسل بعدی کنسول‌ها هم خواهد بود. البته سونی گفته است که ممکن است کیت توسعه PlayStation 6 را به Activision Blizzard ندهد تا اطلاعات حساس خود را در اختیار رقیب نگذارد. اما ممکن است برای حفظ بازار خود، این ریسک را بپذیرد.

Call of Duty یک بازی است که هر سال مخاطبان جدیدی را به خود جذب می‌کند و درآمدهای بالایی را برای سازندگان و ناشران خود به ارمغان می‌آورد. با توجه به قرارداد جدید مایکروسافت و سونی، این بازی همچنان برای همه دسترس خواهد بود و طرفداران آن می‌توانند از آن لذت ببرند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. Minecraft
پاسخ

به نفع جفتشون شد