اخبار بازی خبر

ایکس باکس لایو گلد به زودی از دسترس خارج می‌شود

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت به زودی سرویس ایکس باکس لایو گلد را کنار گذاشته و به جای آن اشتراک جدیدی از گیم پس را در اختیار کاربران پلتفرم Xbox قرار خواهد داد.

سرویس Xbox Live برای سال‌ها در اکو‌سیستم ایکس باکس نقش مهم و محوری را ایفا می‌کرد. اما با ظهور سرویس Game Pass که ستون مرکزی استراتژی‌های بخش بازی‌های مایکروسافت محسوب می‌شود، اهمیت ایکس باکس لایو گلد کاهش پیدا کرده است. در اوایل سال ۲۰۲۱، نام تجاری Xbox Live کنار رفته و تنها اشتراک‌های لایو گلد باقی ماندند. حال به نظر می‌رسد Micrsoft قصد دارد به کلی این سرویس را کنار بگذارد.

طبق گزارشی که اخیرا وب سایت Windows Central منتشر کرده، ایکس باکس لایو گلد در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ (۱ سپتامبر ۲۰۲۳) به طور کامل حذف می‌شود. به جای آن اشتراک جدید برای سرویس گیم پس در دسترس قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد این گزارش زودتر از موعد مقرر منتشر و بلافاصله حذف شده است.

مایکروسافت ممکن است به خاطر بازی‌های موبایل، حتی بیخیال ایکس باکس شود!

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، سطح جدید سرویس Game Pass با نام Xbox Game Pass Core در دسترس قرار گرفته و با قیمت مشابه Xbox Live Gold یعنی در ازای پرداخت ۱۰ دلار در ماه قابل خریداری است. سطح Core گیم پس دارای ویژگی‌هایی مثل دسترسی به بازی‌های چند‌نفره آنلاین غیر‌رایگان و همچنین تخفیف‌های اختصاصی خواهد بود که سایر سطح‌های این سرویس هم آن‌ها را ارائه می‌کنند.

در تاریخ اعلام شده، اشتراک‌های Xbox Live Gold به صورت خودکار به Xbox Game Pass Core تبدیل می‌شوند. در عین حال تمامی بازی‌هایی که از طریق Games with Gold دریافت کرده‌اید، در حساب کاربری شما باقی می‌ماند.

Xbox Game Pass Core
Xbox Game Pass Core دارای ۲۵ بازی رایگان است که به مرور تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند

در این گزارش آمده است که بازی‌های رایگان سرویس ایکس باکس لایو گلد با ارائه مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان در قالب Xbox Game Pass Core جایگزین می‌شوند. به این واسطه از تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ (۹ سپتامبر ۲۰۲۳) دیگر امکان استفاده از Games with Gold وجود نداشته و در عوض ۲۵ بازی رایگان به مشترکین سطح Core گیم پس ارائه می‌شود.

طبق گزارش‌ها پس از ارائه Xbox Game Pass Core، بازی‌های موجود در آن گسترش پیدا می‌کنند. ظاهرا در زمان شروع به کار، بازی‌هایی از جمله Among Us ،Dishonored 2 ،Forza Horizon 4 ،Halo 5: Guardians ،Ori and the Will of the Wisps و Psychonauts 2 در دسترس قرار می‌گیرند.

قرارداد سونی و مایکروسافت بر سر کالاف دیوتی، ده ساله است

مایکروسافت هنوز به طور رسمی کنار رفتن Xbox Live Gold و جایگزین شدن آن با Xbox Game Pass Core را اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود که اخبار و اطلاعات آن به زودی منتشر شود.

ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که قیمت سرویس‌های Xbox Game Pass و Xbox Game Pass Ultimate بالا رفته و ساکنین اکثریت کشور‌ها باید هزینه بیشتری برای خریداری ایکس باکس سری ایکس پرداخت کنند. در عین حال، اوایل ماه جاری تایید شد که Microsoft دوباره امکان خرید اشتراک پی سی گیم پس و گیم پس آلتیمیت با یک دلار را فراهم کرده است.

نظر شما در مورد کنار رفتن سرویس Xbox Live Gold چیست؟ آیا گیم پس باعث شده که این سرویس کاربران زیادی نداشته باشد؟ آیا با ارائه Xbox Game Pass Core موافق هستید و قصد خرید اشتراک آن را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها