چرا پایانبندی Ghost of Yotei باید متفاوت از گوست آف سوشیما باشد؟
اکنون که تأیید شده بازی Ghost of Yotei، دنبالهی بسیار مورد انتظار Ghost of Tsushima با یک شخصیت اصلی جدید و محیطی تازه عرضه خواهد شد، فرصت خوبی وجود دارد تا درباره چگونگی بهبود آن نسبت به نسخه قبلی و همچنین ارتقای نقاط قوت آن به بحث و گمانهزنی بپردازیم. داستان این بازی در سال ۱۶۰۳ میلادی، یعنی ۳۰۰ سال پس از وقایع گوست آف سوشیما روایت میشود و شخصیت اصلی جدیدی به نام آتسو را معرفی میکند که در مسیر انتقامش به جزیره اِزو (Ezo) میرسد؛ همان جایی که امروزه با اسم هوکایدو (Hokkaido) شناخته میشود و کوه یوتی در آنجا قرار دارد. این محیط و شخصیت جدید فرصتی منحصربهفرد برای اصلاح برخی نقصهای روایت نسخه پیشین ارائه میدهد؛ بهویژه در زمینهی بهبود بخش پایانی داستان.
با توجه به ساختار و پیشرفتهای داستانی در بازی گوست آف سوشیما، از لحظهای که جین ماجراجویی خود را آغاز میکند تا زمانی که با کوتون خان روبهرو میشود، انتظار داریم که اوج داستان رضایتبخش و باورپذیر باشد؛ بهویژه با توجه به مسیری که جین در رشد شخصیتی خود طی کرده است. بااینحال، بخش پایانی گوست آف سوشیما به دلیل یک نقص آشکار، کمتر از انتظار ظاهر شد. اکنون Ghost of Yotei فرصت دارد تا پایانی معنادارتر بسازد، مخصوصا در مبارزه نهایی آتسو با آنتاگونیست اصلی بازی.
مبارزه با کوتون خان در Ghost of Tsushima به دلیل سختی زیاد، ناامیدکننده بود
با توجه به تمام احساسی که باید مبارزه نهایی جین با کوتون خان در گوست آف سوشیما به همراه میداشت، انتظار میرفت این نبرد چیزی بهیادماندنیتر باشد. اما متأسفانه این مبارزه بهراحتی تحت تأثیر نبرد نهایی واقعی با لرد شیمورا (عموی جین) قرار گرفت. شاید استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) قصد داشته اهمیت بیشتری به مبارزه با شیمورا بدهد تا کوتون خان، اما با توجه به نقش مرکزی خان در داستان، بهتر بود طراحی این مبارزه با دقت بیشتری انجام میشد.
یکی از انتقادات اصلی به مبارزه با کوتون خان، میزان بالای سلامتی اوست، بهویژه با در نظر گرفتن تواناییهای جین تا آن زمان. علاوه بر این، پس از شکست اولیه خان، بازیکنان مجبورند با موجی از دشمنان روبهرو شوند و دوباره به خان برسند تا ضربه نهایی را وارد کنند. از همه بدتر، این مبارزه طراحی سادهای دارد و بازیکنان را مجبور نمیکند از ابزارها و مهارتهای متنوع جین استفاده کنند.
مبارزه نهایی بازی Ghost of Yotei باید باورپذیر و هیجانانگیز باشد
برای جلوگیری از تکرار مشکلات پایانبندی گوست آف سوشیما، بازی Ghost of Yotei باید چند نکته را مدنظر قرار دهد. اولاً، مبارزه نهایی باید دارای انگیزههای شخصی عمیقی برای آتسو باشد و این احساس در جریان مبارزه منعکس شود. در حالی که انگیزه شخصی در شکست کوتون خان وجود داشت، سادگی و یکنواختی این مبارزه باعث میشد احساسات لازم را به بازیکن منتقل نکند. خوشبختانه، با توجه به اینکه داستان Ghost of Yotei یک انتقام شخصی را روایت میکند، احتمالاً مبارزه نهایی بازی میتواند تأثیر احساسی بیشتری داشته باشد.
ثانیاً، مبارزه نهایی باید از مکانیکهای متنوعی استفاده کند تا از یکنواختی نبرد کوتون خان در گوست آف سوشیما اجتناب شود. ممکن است محیط بازی، مثل زمینهای یخی اطراف کوه یوتی یا فعالیتهای آتشفشانی، در مبارزه نقش داشته باشد. همچنین، این نبرد میتواند به چند مرحله تقسیم شود که هر مرحله شامل تحولاتی در آنتاگونیست و سبک مبارزه باشد. در نهایت، با توجه به اینکه تأیید شده تصمیمات بازیکنان در Ghost of Yotei اهمیت بیشتری نسبت به گوست آف سوشیما دارد، ممکن است این تصمیمات بر دیالوگها و رویدادهای مبارزه نهایی تأثیر بگذارند و ارتباط بازیکنان با این مبارزه را تقویت کنند.
با در نظر گرفتن مشکلات پایانیبندی بازی گوست آف سوشیما، اکنون Ghost of Yotei این فرصت را دارد تا با ارائه یک مبارزه نهایی عمیقتر و با مکانیکهای منحصربهفرد، پایانی حماسی برای این ماجراجویی ارائه کند.
منبع: Gamerant
بهترین کالاف دیوتی موبایل پلیر ایران کیه؟ میزگیم با فاطی فایتر
نظرات