اخبار بازی خبر

۹۵ درصد دختران گیمر قاره آسیا، بازیکنان موبایل هستند

زنان آسیایی بازی‌های موبایل را بیشتر می‌پسندند و سبک معمایی، پرطرفدارترین ژانر بازی بین زنان است! صنعت بازی‌سازی با ارائه بازی‌های جذاب و متنوع، نه تنها مخاطبان مرد را به خود جلب کرده بلکه تعداد زیادی از زنان را نیز به دنیای بازی کشانده است. براساس گزارش نيكو پارتنر سال ۲۰۲۳، ۹۵ درصد از زنان بازیکن در آسیا از دستگاه‌های موبایل برای بازی استفاده می‌کنند.

بازی‌سازی موبایل در بین زنان آسیایی محبوب‌تر هستند. گزارش نشان می‌دهد که جمعیت زنان گیمر در آسیا دارای پتانسیل رشد بالایی است و ۳۷ درصد از کل بازیکنان را شامل می‌شود. این بازار هر سال ۱۱ درصد رشد می‌کند که حدود دو برابر رشد بازار مردان است. این امر نشان دهنده تغییر در الگوهای مصرف بازی است.

سبک معمایی، MOBA و Battle Royale سه ژانر پرطرفدار بین زنان هستند که به ترتیب ۳۹.۲، ۲۶.۹ و ۲۰.۳ درصد از بازیکنان را جذب کرده‌اند. شبیه سازی و RPG یا نقش آفرینی نیز با ۱۴.۴ و ۱۱.۱ درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند. زنان بازیکن حدود ۲۳.۵ درصد از کل درآمد بازار بازي های آسيا را تولید می‌کنند و این رقم ممکن است در سال‌های آینده دو برابر شود.

سبک معمایی، MOBA و Battle Royale سه ژانر پرطرفدار بین زنان هستند که به ترتیب 39.2، 26.9 و 20.3 درصد از بازیکنان را جذب کرده‌اند
سبک معمایی، MOBA و Battle Royale سه ژانر پرطرفدار بین زنان هستند که به ترتیب ۳۹.۲، ۲۶.۹ و ۲۰.۳ درصد از بازیکنان را جذب کرده‌اند

اما گزارش فقط خبر خوب ندارد و به مشکلات صنعت بازی‌سازی در تصویرسازی از زنان اشاره می‌کند. بیش از نصف زنان مورد نظر، اعتراض خود را به نحوه نمایش زنان در بازی‌ها بیان کرده‌اند و خواستار تنوع بیشتر در شخصیت‌های زن هستند. با توجه به رشد تعداد زنان بازیکن در آسیا، برخی از آنها توانسته‌اند در حوزه Esports به موفقیت‌های بزرگ دست یابند. برخی از بازیکنان زن حرفه‌ای در آسیا به عنوان افراد با نغود و الهام‌بخش شناخته شده‌اند که میلیون‌ها طرفدار دارند.

Reia Ayunan یکی از بازیکنان زن حرفه‌ای است که در بازی‌های Battle Royale چند نفره مانند PUBG Mobile، Call of Duty Mobile و Garena Free Fire شرکت می‌کند. او همچنین یک استریمر محبوب است که در پلتفرم‌های YouTube و Facebook Gaming فعالیت دارد. او بیش از ۱.۵ میلیون دنبال‌کننده دارد و به عنوان یک الگو برای زنان جوان علاقه‌مند به بازی شناخته می‌شود.

۱۰ بازی واقع‌گرایانه که فرقی با زندگی عادی ندارند

او یک نمونه از موفقیت زنان در صحنه Esports در آسیا است که نشان می‌دهد که زنان نقش فعال و قابل تقدیری در صنعت بازی‌سازی دارند. البته، همچنان چالش‌های زیادی بر سر راه زنان وجود دارد، از جمله تبعیض جنسیتی، تحقیر و تعصب. برای حل این مشکلات، لازم است که صنعت بازی‌سازی به صورت جامع و پایدار به حمایت از زنان بپردازد و فضای مناسب را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم کند.

با توجه به نقش مهم Esports یا ورزش‌های رایانه‌ای در افزایش درآمد، دیدن محبوبیت بازی‌سازی موبایل در بین زنان آسیایی خوش‌بین‌کننده است. با وجود بازی‌های جدید، انتظار می‌رود که تعداد زنان بازیکن بیشتر از این هم شود. شما درباره تعداد بالای دختران گیمر که بازیکنان موبایل هستند چه فکر می‌کنید؟ به نظرتان چرا بازار عناوین موبایل برای این دسته از گیمرها جذاب‌تر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گنبد کاووس
پاسخ

۵ درصد از بازی های موبایل نیز دخترانه هستن
حکومن باید مستقل باشد نه بد و نه پاک نه داد به این داد و به اون داد به خرد ماست که نجویم حکومت اسلامی ایران به خاطر همین توپ بازی می کرد

Solso
پاسخ

کسی گردن میگیره

ادولین
پاسخ

من همه دختر های فامیلم گوشی بازی میکنند از صبح تا شب همه ایفون ۱۴ پرو دارند همه کال اف دیوتی بازی میکنند رغیس کال اف گفت که بابا بس ده دای اوتور سر جات دا چقدر شما بازی میکنید ۳ تا از اونا الان یک چششان کور است

....
پاسخ

بذارین بهتون بگم چرا چون که براشون پی اس پی سی هیچی نمیگیرن چرا چون دختر که بازی نمیکنه دختر باید بمیره

ابوالفضل
پاسخ

هر وقت دخترا مثل ما سختی کشیدن جوابتو میدم

زهرا
پاسخ

کی گفته؟
خیلیا ار خانواده ها اینجووری فک نمیکنن
من خودم دخترم هم پی سی دارم هم ایکس باکس

Dr. Minecraft
پاسخ

چی داری میگی تو
خوبی ؟