اخبار بازی خبر

پلی استیشن ۵ در فروش بسیار جلوتر از ایکس باکس است

سونی، سازنده پلی استیشن ۵ اعلام کرده است که تا تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۴۰ میلیون دستگاه از کنسول جدید خود را به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که مایکروسافت، رقیب سونی، تنها ۲۱ میلیون دستگاه از کنسول‌های ایکس‌ باکس سری X/S خود را تا امسال به فروش رسانده. پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ با مشکلات زیادی مواجه شد. بحران ویروس کرونا باعث شد که تامین قطعات برای ساخت این کنسول دچار مشکل شود و فروش آن ضعیف باشد. اما با رفع این مشکلات، فروش پلی‌استیشن به تدریج افزایش یافت و سال ۱۴۰۲ تا به حال سال پرفروش‌ترین برای این کنسول بوده است.

پلی استیشن ۵ علاوه بر در دسترس بودن بیشتر، با بازی‌های قوی و محبوب هم همراه شده است. بازی‌های مانند God of War Ragnarok و Ratchet and Clank: Rift Apart، بازار را برای کنسول گرم کرده‌اند. علاوه بر این، عرضه بازی Marvel’s Spider-Man 2 در آخرین ربع سال، ممکن است فروش پلی‌استیشن ۵ را بالاتر ببرد. پلی‌استیشن ۵ همچنان عقب‌تر از نسل قبل خود، یعنی پلی‌استیشن ۴ است. پلی‌استیشن ۴ در همین مدت زمان، حدود ۴۱ میلیون دستگاه فروخته بود. اما کنسول همچنان در حال جلو زدن از رقبای خود، یعنی ایکس‌ باکس سری X/S است.

سونی، سازنده پلی استیشن ۵ اعلام کرده است که تا تاریخ 25 تیر 1402، 40 میلیون دستگاه از کنسول جدید خود را به بازار عرضه کرده است.
سونی، سازنده پلی استیشن ۵ اعلام کرده است که تا تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۴۰ میلیون دستگاه از کنسول جدید خود را به بازار عرضه کرده است.

مایکروسافت در جلسات قضایی مربوط به خرید شرکت بازی‌ سازی اکتیویژن بلیزارد، قبول کرده است که پلی استیشن ۵ از ایکس‌ باکس سری X/S در فروش جلوتر است. شایعات هم حاکی است که سونی در حال آماده‌سازی یک پلی استیشن ۵ Slim است که احتمالاً در اواخر سال عرضه خواهد شد و فروش کنسول را بالاتر خواهد برد.

پلی‌استیشن Slim ممکن است رقابت را برای ایکس‌ باکس سخت‌تر کند. زیرا مایکروسافت هم نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر از ایکس‌ باکس سری X را به نام ایکس‌ باکس سری S عرضه کرده است. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های نسل جدید را دارد، اما با کیفیت پایین‌تر و بدون درایو دیسک. ایکس‌ باکس سری S در سال ۱۳۹۹ به قیمت ۲۹۹ دلار به بازار آمده. علی‌رغم موفقیت فروش پلی استیشن ۵، همچنان رقابت شدیدی بین سونی و مایکروسافت برای کسب بیشترین سهم از بازار وجود دارد. مایکروسافت قصد دارد با ادغام آثار استودیوهای بازی‌ سازی بزرگی مانند اکتیویژن بلیزارد و بتسدا در اکوسیستم ایکس‌ باکس، جذابیت این پلتفرم را افزایش دهد.

۱۰ بازی که مرزهای گرافیک را برای همیشه جابجا کردند

هر دو شرکت به دنبال جلب حمایت توسعه‌ دهندگان برای تولید انحصاری بازی‌ها برای کنسول خود هستند. عرضه بازی‌های انحصاری استودیوهای داخلی مثل ناتی‌داگ، سانتا مونیکا و گوریلا گیمز می‌تواند برای پلی‌استیشن بسیار حیاتی باشد. در نهایت، مصرف‌ کنندگان نهایی تعیین‌کننده برنده این رقابت خواهند بود. شرکتی که بتواند بهترین تجربه بازی و ارزش بهتر را برای گیمرها فراهم کند، می‌تواند در این رقابت پیروز شود.

علاوه بر کنسول‌های فیزیکی، سونی و مایکروسافت در حال رقابت برای جذب مشترکان بیشتر برای سرویس‌های اشتراکی بازی خود یعنی پلی‌استیشن پلاس و ایکس‌باکس گیم پس نیز هستند. پلی‌استیشن پلاس با بیش از ۲۵ میلیون مشترک، هم‌اکنون از گیم پس جلوتر است. اما مایکروسافت با اضافه کردن بازی‌های انحصاری خود به گیم پس در روز عرضه، تلاش می‌کند این شکاف را کاهش دهد

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رغیب ممد قلی
پاسخ

الان یک دستگاه به نام پلیمحراب اومده امروز ۱۰۰۰۰۰۰ نفر خریدنش دستگاش کولر داره بخاری داره هر بازی چه اندروید چه پی لس رو اجراه می کنه منم خریدمش اصلا داغ نمیکنه تازه سردم می کنه حافظه ام که x هستش

X mr
پاسخ

نه سوالمه که وقتی خریدیش چیز دیگه هم خریدی😐 میفهمی که منظورم چیه یعنی
به قول شاعر گران مایه: ساقیااااااا بیااااااا…
میفهمی منظورم رو دیگه احیاناً…

X mr
پاسخ

پلی استیشن ۵ بهترین البته psvr2 هم مثل ps5 بهترینه هر دوتاشون عالی هستن البته شارژر و دوربین و هدست و… هم عالیه.