Dead Space 4
اخبار بازی خبر

الکترونیک آرتز با ساخت Dead Space 4 موافقت نکرده است

خالق اصلی سری دد اسپیس اوایل سال جاری میلادی ایده ساخت Dead Space 4 را نزد مدیران الکترونیک آرتز مطرح کرده بود که متاسفانه با مخالفت آن‌ها مواجه شد. دد اسپیس یکی از بهترین فرنچایزهای ترسناک در تاریخ صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شود که متاسفانه طی یک دهه اخیر نتوانسته جایگاه خود را میان مخاطبان بازیابی کند.

بازی نخست سری در سال ۲۰۰۸ میلادی عرضه شد؛ آن هم تنها چند سال پس از آنکه کپکام یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ یعنی رزیدنت اویل ۴ را به مخاطبان هدیه داده بود. دد اسپیس در واقع الهامات بسیاری از سری‌های ترسناک و موفق از جمله Resident Evil داشت و داستان خود را در جایی خارج از جو زمین روایت کرد. Dead Space‌ به شدت ترسناک، خشن و جذاب بود. خالق این بازی یعنی گلن اسکافیلد نهایتا Visceral Games را ترک نمود تا سراغ تایید اسلج‌همر گیمز و ساخت عناوین کال آو دیوتی برود؛ اما خب دد اسپیس پس از او دو بازی دیگر دریافت کرد.

بررسی بازی Dead Space Remake | ترس در سفینه

Dead Space 2 حسابی مورد استقبال رسانه‌ها و مردم قرار گرفت و قسمت سوم هم علی‌رغم عملکرد فنی قابل قبول و ارائه کمپین کوآپ، نتوانست فروش خیلی خوبی داشته باشد. الکترونیک آرتز پس از آن به مدت یک دهه فرنچایز ترسناک خود را رها کرد تا اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد عرضه نسخه ریمیک Dead Space بودیم؛ اثری که مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفت. با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد حتی نسخه ریمیک هم انتظارات تجاری EA را برآورده نکرده، چراکه طبق گزارشات مختلف این کمپانی هرگونه برنامه برای ساخت یک ریمیک دیگر یا حتی Dead Space 4 را کنار گذاشته است. این موضوع بدون شک طرفداران را ناامید کرده، چراکه ریمیک دد اسپیس بازی بسیار باکیفیت و فوق‌العاده‌ای بود اما ظاهرا الکترونیک آرتز ارزشی در آن نمی‌بیند.

متاسفانه اخبار بد همینجا تمام نمی‌شود. در زمان مصاحبه با Dan Allen Gaming، گلن اسکافیلد توضیح داد که خودش به همراه برخی از اعضای سابق دد اسپیس ۱ اوایل سال ۲۰۲۴ سراغ EA رفته و ایده ساخت Dead Space 4 را مطرح کردند. اسکافیلد جزئیات خاصی از ایده خود ارائه نداد، اما تایید کرد که الکترونیک آرتز علاقه‌ای به ساخت چنین عنوانی نداشته است. به گفته خالق دد اسپیس الکترونیک آرتز در حال حاضر انتظارات و خواسته‌های به خصوصی از بازی‌های خود دارد و ساخت عناوین جدید نیز در این دوران بسیار عجیب و دشوار شده است. با این حال او تاکید داشت که هر زمان EA اراده کند، او و تیمش مشتاقانه سراغ ساخت قسمت چهارم فرنچایز خواهند رفت.

Dead Space 4

Dead Space 3 و دی‌ال‌سی آن داستان آیزاک کلارک در نقطه جالب توجهی رها می‌کند. این شخصیت در ظاهر جانش را از دست داده اما همچنان ابهامات زیادی وجود دارد. همیشه راه برای بازگرداندن چنین شخصیت‌هایی باز است، مخصوصا اگر طرفداران و سازندگان نسبت به آن دیدگاه یکسانی داشته باشند. اما خب این احتمال هم وجود داشت که دد اسپیس ۴ – در صورت ساخته شدن – روی یک پروتاگونیست جدید متمرکز باشد. هرچه باشد کلارک در دو بازی دد اسپیس ۲ و ۳ حضور داشت، در حالی که اسکافیلد هیچ نقشی در توسعه آن‌ها ایفا نکرد. در نتیجه احتمالا وی به اندازه بقیه اعضای تیم به این شخصیت وابسته نباشد.

پس از ترک اسلج‌همر گیمز در پی انتشار Call of Duty: WWII، اسکافیلد استودیو Striking Distance را تاسیس نمود. این استودیو دست به توسعه بازی ترسناک The Callisto Protocol زد که به نوعی دنباله معنوی دد اسپیس به حساب می‌آمد. با این حال کالیستو پروتکل به اندازه عناوین این فرنچایز مورد استقبال و ستایش قرار نگرفت و علی رغم ایجاد مباحثی درباره ساخت یک دنباله، اسکافیلد چند ماه پیش از Striking Distance نیز جدا شد. صدالبته همچنان احتمال توسعه The Callisto Protocol 2 بدون او صفر نیست، اما فعلا مشخص نیست چنین اتفاقی بیفتد یا خیر.

احتمالاً تا دو ماه دیگر شاهد همکاری فورتنایت و دد اسپیس خواهیم بود

ورای همه این مسائل، خبر عدم علاقه الکترونیک آرتز به ساخت Dead Space 4 قطعا مخاطبان را ناراحت می‌کند. شاید در یک سناریو خوش‌بینانه تلاش و کمپین‌های مجازی طرفداران منجر به تغییر نظر مدیران EA شود؛ همان‌طور که ما در مورد سری Skate مشاهده کردیم. تعداد قابل توجهی از طرفداران در صفحات مجازی و پیچ‌های مرتبط با الکترونیک آرتز خواسته ادامه یافتن فرنچایز اسکیت شدند تا نهایتا بازی Skate 4 حتی پیش از شروع توسعه به  مخاطبان معرفی شود.

حال اینکه دد اسپیس ۴ روزی بتواند به مرحله توسعه برسد مشخص نیست. بازی‌های ترسناکی چون ریمیک سایلنت هیل ۲ و نسخه‌های مختلف رزیدنت اویل این روزها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توان ادعا کرد بازار بازی‌های ژانر وحشت حسابی داغ است. بنابراین شاید بهتر باشد الکترونیک آرتز با برنامه‌ریزی بهرت و دقیق‌تر سراغ فرنچایز ترسناک و محبوب خود بیاید و علاوه بر جلب رضایت مخاطبان، سود کلانی کسب کند. در هر صورت حتی اگر اسکافیلد را در نظر نگیریم، تیم سازنده Dead Space Remake هم علاقه زیادی به ساخت بازی‌های بیشتر از این فرنچایز دارند.

منبع: Comicbook


سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ@samsaberi

سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ@samsaberi

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها