گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان میدهد که سریال آرکین از نظر تجاری برای شرکت رایت گیمز (Riot Games) یک شکست محسوب میشود. این سریال به شکل قابل توجهی بیش از بودجه اولیهاش هزینه داشته و نتوانسته بازیکنان جدیدی را به بازی اصلی یعنی لیگ آف لجندز (League of Legends) جذب کند.
طبق این گزارش، رایت گیمز برنامهای جامع برای جبران هزینههای تولید سریال نداشته و ساخت دو فصل این سریال حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه در پی داشته است. با اینکه مدیران رایت گیمز این هزینه را با این استدلال توجیه کردهاند که آرکین میتواند به طرق غیرمالی به کسبوکارشان کمک کند، اما این هدف تحقق نیافته است. سخنگوی رایت گیمز به بلومبرگ گفت: «آرکین از نظر معیارهای داخلی ما موفقیتآمیز بوده است.»
سریال آرکین بیشتر از بودجهاش هزینه در پی داشت
البته این اتفاق برای رایت گیمز غیرمعمول نیست. این شرکت در طول سالها همواره هزینههای سنگینی صرف کرده است تا بازیکنان جدیدی را به لیگ آف لجندز جذب کند و همچنین به کسبوکارش تنوع ببخشد. این شرکت به شدت به بازی بسیار محبوبش در سبک MOBA و همچنین نسخه اسپینآف آن یعنی بازی Teamfight Tactics وابسته است.
پروژه Riot Forge تلاشی بود برای گسترش برند Runeterra از طریق بازیهای فرعی که توسط استودیوهای مستقل توسعه داده میشدند. اگرچه چندین بازی از این پروژه از نظر امتیازی موفق بودند، اما هیچکدام از آنها تأثیر تجاری قابل توجهی نگذاشتند و در نهایت پروژه Riot Forge اوایل امسال کنار گذاشته شد. تیم پشت بازی کارتی Legends of Runeterra نیز اوایل امسال کوچکتر شد، زیرا رایت گیمز اعلام کرد که فقط بهصورت محدود این بازی را بهروزرسانی خواهد کرد تا هزینهها کاهش یابند.
سریال آرکین تلاشی دیگر برای تنوعبخشی به محصولات رایت گیمز بود و اگرچه این سریال جوایز زیادی کسب کرده و در سطح جهانی مورد ستایش قرار گرفته، بلومبرگ میگوید که در داخل رایت گیمز بر سر میزان منابع شرکت که به این پروژه اختصاص داده شده بود، اختلافنظر وجود داشت. در این گزارش آمده است: «رایت گیمز آنقدر از پول خودش برای توسعه و بازاریابی این سریال هزینه کرد که در آخر نتوانست از تولید آن درآمدزایی کند.»
زمان کافی برای تولید محتوای مرتبط با سریال آرکین برای لیگ آف لجندز اختصاص داده نشده بود. به گفته یکی از تهیهکنندگان اجرایی، موفقیت این سریال، تیم لیگ آف لجندز را شگفتزده کرد. آرکین نتوانست تعداد قابل توجهی از بازیکنان جدید را به لیگ آف لجندز اضافه کند. بر اساس اطلاعات یکی از افراد مطلع از آمار ثبتنام، اگرچه تعداد قابل توجهی از افراد بازی را دانلود و امتحان کردند، بسیاری از آنها در بازی باقی نماندند. بنابراین سریال آرکین از این جهت نیز سود تجاری چندانی را نصیب رایت گیمز نکرد.
منبع: Thegamer
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ
نظرات