اخبار سینما و انیمیشن خبر

جزئیات مخفی اجرای مارگو رابی در نقش باربی توسط کارگردان فاش شد

گرتا گرویگ، کارگردان فیلم «باربی»، کار ظریفی که مارگو رابی در هنگام فیلمبرداری انجام داده است را تحسین کرده و گفته او توانسته است شخصیت پیچیده‌ای با قوس داستانی قدرتمند بسازد. به گفته گرویگ، بازی کردن نقش باربی بسیار دشوار بوده چرا که در ابتدای فیلم «زندگی درونی او کاملاً منطبق با زندگی ظاهری‌اش بوده است.» او گفته این شخصیت تنها با بازی «ظریف» رابی شکل گرفته است. رابی توانسته شخصیتی را بسازد که حتی شخصیت واقعی خود را هم نمی‌شناسد.

گرویگ درباره کار رابی گفته است: «فکر می‌کنم در مورد کاری که مارگو به عنوان بازیگر انجام داده است، باید بیشتر صحبت کنیم. در واقع در ابتدای فیلم، او هیچ آرزو یا زندگی درونی‌ای ندارد. زندگی درونی‌اش کاملاً منطبق با زندگی ظاهری‌اش است. هیچ تمایزی بین او و محیط اطرافش وجود ندارد. این برای یک بازیگر خیلی سخت است که بفهمد چطور این نقش را ایفا کند. او توخالی نیست، احمق نیست، اما زنده هم نیست… او باید همه این‌ها را به نحوی فعال کند و بازی کند.»

گرتا گرویگ، کارگردان فیلم «باربی»، کار ظریفی که مارگو رابی در هنگام فیلمبرداری انجام داده است را تحسین کرده و گفته او توانسته است شخصیت پیچیده‌ای با قوس داستانی قدرتمند بسازد.
گرتا گرویگ، کارگردان فیلم «باربی»، کار ظریفی که مارگو رابی در هنگام فیلمبرداری انجام داده است را تحسین کرده و گفته او توانسته است شخصیت پیچیده‌ای با قوس داستانی قدرتمند بسازد.

او ادامه داد: «واقعیت این است که من واقعاً فقط با توجه به چگونگی بازی کردن توسط او، باربی را درک می‌کنم. درک آن توسط خودش و کار مشترک ما روی آن، چیزی بود که اگر او انجامش نمی‌داد، فکر نمی‌کنم می‌توانستم آن را به این خوبی درک کنم. او لایه‌های شخصیتی باربی را باز کرد. راهی که او برای انجام آن انتخاب کرده، ظاهراً ساده است، اما در واقع پیچیده بود.»

همان‌طور که گرویگ می‌گوید، باربی توخالی یا احمق نیست. با این حال، او هرگز با چالشی برای نگاه کردن فراتر از ظواهر چیزها در سرزمین باربی مواجه نشده است. چون دنیای او در واقع یک بعد مجازی منعکس‌کننده نحوه بازی کودکان با عروسک‌هاست، دنیایی که معمولاً چیزی فراتر از ظاهر ندارد. این تهی بودن به وسیله محتویات ظروف نوشیدنی در سرزمین باربی نشان داده می‌شود که حاوی هیچ مایعی نیستند و صرفاً نوشیدنی‌ها را نشان می‌دهند. اکثر اشیا در سرزمین باربی نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند، از جمله استخر شنا که صرفاً یک سطح آبی پلاستیکی است و ماشین‌هایی که عمدتاً به طور مستقل کار می‌کنند.

ترفندهای بازی نبرد امپراتوری؛ سرعت و قدرت‌تان را بالاتر ببرید

وقتی باربی به لس‌آنجلس سفر می‌کند و باید به سرعت قوانین حاکم بر دنیای واقعی را یاد بگیرد، اولین بار است که واقعاً باید باورهای خود را در مورد نحوه زندگی به چالش بکشد. طی فیلم، باربی یاد می‌گیرد که چه معنایی دارد که در یک نمایش از یک دنیای کامل زندگی کند. وقتی در لس‌آنجلس با واقعیت‌های زندگی مواجه می‌شود، خطوط مرزی بین این دو دنیا شروع به فروپاشی می‌کند. البته رابی باید این را در بازی خود منعکس کند، زیرا بسیاری از جنبه‌های سرزمین باربی همچنان سطحی به نظر می‌رسند وقتی او به آنجا بازمی‌گردد.

باربی یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین اسباب‌بازی‌ها در سراسر جهان است که برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ میلادی به بازار عرضه شد. این عروسک به نماد فرهنگی تبدیل شده‌ است. داستان‌ها و فیلم‌های متعددی بر اساس شخصیت باربی ساخته شده‌اند. فیلم سینمایی باربی که امسال اکران شده، نگاه تازه‌ای به این شخصیت دارد. مارگو رابی در نقش باربی ظاهر شده و رایان گاسلینگ هم نقش کن را بازی می‌کند. فیلمنامه را گرتا گرویگ نوشته که خودش نیز کارگردانی فیلم را برعهده داشته است.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها