انتظار طولانی برای The Elder Scrolls 6؛ شش سال از معرفی بازی گذشت
اکنون شش سال از اعلامیه ساخت بازی The Elder Scrolls 6 میگذرد و این زمان، به اندازه فاصله زمانی بین انتشار بازی اسکایریم و معرفی این دنباله است. با این حال شرکت بتسدا، توسعهدهنده بازی، هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از آن منتشر نکرده و این موضوع با انتقاد طرفداران مواجه شده است.
کاربری در ردیت به نام RoboPup اشاره کرده که ۲۴۰۳ روز (یا شش سال، و هفت ماه و سه روز) از زمان معرفی بازی The Elder Scrolls 6 میگذرد. این در حالی است که بازی Skyrim در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و اعلام رسمی ساخت The Elder Scrolls 6 در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸، دقیقاً ۲۴۰۳ روز پس از آن اتفاق افتاد.
در مراسم E3 سال ۲۰۱۸، یک تیزر کوتاه از بازی جدید مجموعه الدر اسکرولز منتشر شد. طرفداران این مجموعه با شنیدن صدای طبلهای آشنا و مشاهده یک منظره خیالی در تیزر که با نمایش عنوان The Elder Scrolls 6 به پایان میرسید، هیجانزده شدند. البته طرفداران انتظار داشتند که این تیزر اولین گام از سری نمایشهای بعدی و اطلاعات بیشتر از بازی باشد. همچنین پیشبینی میشد که عرضه بازی تنها چند سال پس از معرفی آن اتفاق بیفتد. اما گذشت سالها و برگزاری مراسمهای متعدد، بدون هیچ نمایش یا اطلاعات جدیدی از دنباله اسکایریم، این انتظار را طولانیتر کرد.
در ژوئن سال گذشته، در ششمین سالگرد اعلام ساخت این بازی، حتی تاد هاوارد، مدیر توسعه در بتسدا اذعان کرد: «وای، خیلی وقت گذشته است!» با این حال تایید شده که بازی The Elder Scrolls 6 هنوز در دست تولید است. این استودیو در آگوست ۲۰۲۳ اعلام کرد که پروژه وارد مرحله «توسعه اولیه» شده و نسخههای ابتدایی بازی در مارس ۲۰۲۴ آماده بودهاند. با این وجود، بتسدا اطلاعات محدودی را درباره این پروژه ارائه کرده است. از طریق برخی اسناد دادگاهی مشخص شده که این بازی به دلیل مالکیت بتسدا توسط مایکروسافت، برای پلیاستیشن عرضه نخواهد شد.
بازی The Elder Scrolls 6 جدیدترین نسخه از سری محبوب نقشآفرینی اکشن بتسدا و یکی از موردانتظارترین عناوین دنیای بازی است. این بازی که به عنوان دنبالهای برای The Elder Scrolls 5: Skyrim معرفی شده، احتمالاً فقط برای پلتفرمهای ویندوز و کنسولهای ایکسباکس در سال ۲۰۲۶ یا بعد از آن عرضه خواهد شد.
این پروژه تحت هدایت تاد هاوارد، کارگردان مشهور سری بازیهای بتسدا و با استفاده از موتور جدید Creation Engine 2 در حال توسعه است. این موتور پیشتر در ساخت بازی Starfield (سال ۲۰۲۳) به کار گرفته شده بود. تاد هاوارد هدف اصلی از ساخت این بازی را خلق «شبیهساز کامل یک دنیای فانتزی» عنوان کرده است. با توجه به فاصله زمانی طولانی از انتشار اسکایریم، این بازی قرار است تجربهای منحصربهفرد و نوآورانه ارائه دهد و به یک عنوان پیشرو در ژانر نقشآفرینی تبدیل شود.
منبع: IGN
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)
نظرات