بازی مس افکت ۴
اخبار بازی خبر

چرا مس افکت ۴ باید سیستم زره بازی اول را بازسازی کند؟

بازی مس افکت ۴ یا ۵ (بر اساس اینکه Andromeda را نسخه چهارم بدانیم یا نه) همچنان در هاله‌ای از ابهام است، اما فروش قوی Dragon Age: The Veilguard تصویری مثبت از پیشرفت این بازی ارائه می‌دهد. با این حال، پیش‌بینی اینکه چهارمین شماره از سری Mass Effect چگونه خواهد بود دشوار است، زیرا نه تنها نزدیک به یک دهه از انتشار آخرین نسخه آن می‌گذرد، بلکه بایوور امروز از نظر ترکیب کارکنان، شباهت کمی به بایوور اواخر دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰ دارد؛ زمانی که سری مس افکت در دوران اوج خودش قرار داشت.

بازی Dragon Age: The Veilguard در زمینه بصری، لحن و گیم‌پلی تفاوت قابل‌توجهی با نسخه‌های قبلی خود دارد، اما ممکن است مس افکت ۴ رویکرد متفاوتی را اتخاذ کند. این سری با بازی Mass Effect: Andromeda از بسیاری از عناصر اصلی گیم‌پلی و روایت خود فاصله گرفت، که این تغییر برای بایوور چندان موفق نبود. بسیاری آندرومدا را اولین لغزش جدی این استودیو پس از بازی Dragon Age: Inquisition می‌دانند. به همین دلیل ممکن است بایوور بخواهد در نسخه جدید به ریشه‌های مس افکت بازگردد. در حالی که روش‌های زیادی مانند طراحی مبارزات استراتژیک و داستان‌گویی عمیق برای انجام این کار وجود دارد، اما یک جنبه خاص از این فرنچایز نیز باید بازگردانده شود.

بازی مس افکت ۴

مس افکت ۴ باید به رویکرد مس افکت ۱ در مورد زره (Armor) بازگردد

احتمالا شما هم موافقید که سری مس افکت به تدریج کمتر به مکانیک‌های کلاسیک نقش‌آفرینی توجه کرد و بازی‌های مس افکت ۳ و آندرومدا شباهت بیشتری به ژانر اکشن-ماجراجویی داشتند. اما اولین بازی مس افکت به‌طور عمیق از بازی‌های نقش‌آفرینی سنتی الهام گرفته است، با سیستم‌های آمار و تجهیزاتی که در اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک، از جمله بازی‌های قلم و کاغذی یافت می‌شود.

در بازی مس افکت ۱ بازیکنان می‌توانند زره‌های متنوعی را برای شپرد و همراهانش در مناطق مختلف بازی پیدا کنند. هر کدام از این زره‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد بودند و نقش مهمی در ساختاردهی و تجربه نقش‌آفرینی بازی داشتند. در بازی‌های بعدی، این سیستم همانند سیستم ارتقا ساده‌تر شد و انواع زره‌های قابل جمع‌آوری بسیار کمتر شدند. بنابراین زره‌ها تاثیر کمی بر گیم‌پلی داشتند. علاوه بر این، در بازی‌های بعدی امکان تعویض زره تنها در سفینه نورماندی وجود دارد که بازیکنان را از آزمایش و تعویض آنی تجهیزات بازمی‌دارد. به بیان ساده، زره بیشتر به یک ابزار شخصی‌سازی تبدیل شد تا یک عنصر کاربردی و تعیین‌کننده.

بازی مس افکت ۴

مس افکت ۴ می‌تواند بر اساس سیستم زره مس افکت ۱ تجربه‌ای بهتر را ارائه دهد

درست است که مس افکت ۱ دارای سیستم زره پیچیده‌تر و اختصاصی‌تر در مقایسه با نسخه‌های بعدی است، اما این بدان معنا نیست که این سیستم هیچ ایرادی ندارد. این ویژگی بسیار ساده و ابتدایی است و از قوانین سنتی بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی تبعیت می‌کند؛ به‌عنوان مثال، بازیکنان تنها در صورتی می‌توانند به زره سنگین دسترسی داشته باشند که به‌عنوان کلاس سرباز بازی کنند. جدای از این ویژگی قدیمی، زره در بازی همان‌طور که انتظار می‌رود عمل می‌کند؛ زره سنگین در برابر آسیب فیزیکی مقاومت بیشتری دارد و زره سبک‌تر محافظت در برابر آسیب‌های تکنولوژیک را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، این سیستم بسیار ابتدایی است.

درس‌های بزرگی که مس افکت ۵ باید از بالدورز گیت ۳ بیاموزد

مس افکت ۴ می‌تواند یک سیستم زره پیچیده‌تر و ماژولارتر داشته باشد و به بازیکنان اجازه دهد مانند مس افکت ۱ تجهیزات خود را در هر لحظه تعویض کنند و همچنین شامل اسلات‌های تجهیزات مختلف برای قطعات جداگانه مانند لباس، دستکش، کلاه و غیره باشد. این نوع تقسیم‌بندی در بازی‌های بعدی مس افکت وجود دارد، اما به دلایلی که قبلاً ذکر شد، چندان رضایت‌بخش نیست. با این حال، زره‌های مس افکت ۲ و مس افکت ۳ اغلب به جای تغییرات ساده در آمار کلی، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند افزایش ۱۰ درصدی در آسیب شلیک به سر هستند. بنابراین، گسترش این سیستم و ترکیب آن با رویکرد سنتی‌تر بازی اول می‌تواند ویژگی‌های نقش‌آفرینی بازی مس افکت ۴ را بهبود بخشد.

منبع: Gamerant


سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)

سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ - قسمت دوم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها