Cyberpunk 2077 به نخستین بازی تبدیل شد که از DLSS 4 پشتیبانی میکند
کارت گرافیک RTX 5090 به عنوان نخستین عضو از خانواده سری ۵۰ بهزودی وارد بازار بینالمللی میشود و بازی Cyberpunk 2077 هم به عنوان یکی از مهمترین آثار یک دهه اخیر از لحاظ فنی، با پچ ۲.۲۱ خود برای پشتیبانی از DLSS 4 و بقیه ویژگیهای این کارتهای تازه نفس آماده شده است.
طی چهار سال اخیر سایبرپانک ۲۰۷۷ از جمله بازیهای کلیدی بوده که توسط کمپانیهای سازنده کارت گرافیک جهت نمایش جدیدترین تکنولوژیها، قابلیتها و قدرت محصولاتشان استفاده شده است. این موضوع در زمان معرفی رسمی سری ۵۰ انویدیا هم کاملا مشهود بود و تعداد قابل توجهی از بنچمارکهای DLSS 4 روی همین بازی پیاده شده بود. با نزدیک شدن به عرضه کارتهای RTX 5090 و RTX 5080، سی دی پراجکت رد پچ جدیدی برای بازی موفق و تاریخساز خود منتشر کرده که علاوه بر یک سری بهبود و تغییرات جزیی، پشتیبانی رسمی از کارتهای سری ۵۰ و DLSS 4 را آغاز میکند؛ آن هم پیش از هر بازی دیگری.
کارتهای سری ۵۰ انویدیا با اینکه از لحاظ قدرت پردازش خام آنچنان شگفتانگیز به نظر نمیرسند، از تکنولوژی پیشرفته مولتی فریم جنریشن (Multi Frame Generation) بهره میبرند. این تکنولوژی میتواند نرخ فریم بازیها را بعضا چندبرابر کند و عملکردی بسیار خیرهکننده در اختیار بازیکنان قرار دهد. مولتی فریم جنریشن در واقع نسخه پیشرفتهتر همان Frame Generation در کارتهای سری ۴۰ به حساب میآید که به ازای هر فریم رندرشده سنتی، با استفاده از هوش مصنوعی یک فریم جدید تولید میکرد. اکنون مخاطبان میتوانند با فناوری جدید انویدیا منتظر تولید «چند فریم» به ازای هر فریم عادی باشند.
متاسفانه شرایط کارتهای گرافیک امروزی به گونهای است که اجرای بازیها با تنظیمات بالا (مخصوصا با وجود رهگیری پرتو یا همان ری تریسینگ) بسیار دشوار شده. بر همین اساس DLSS با فناوریهای نوینی چون مولتی فریم جنریشن میخواهد این فاصله نامطلوب را پر کند تا بازیکنان بتوانند ضمن تجربه بازیها با بالاترین تنظیمات و کیفیت ممکن، فریم ریت باثباتی دریافت نمایند.
تماشا کنید: این ماد مسحورکننده بازی Cyberpunk 2077 را با واقعیت گره میزند
نظرات