فیل اسپنسر / ایکس‌باکس
اخبار بازی خبر

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس در حال تکامل است

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، اخیراً گفته که ایکس‌باکس در حال تکامل است و هویت خود را با تغییراتی که این برند تجربه کرده از دست نمی‌دهد. اگر اخبار را در روزهای اخیر دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که در حال حاضر، ایکس‌باکس بیش از پیش به سمت رویکرد چندپلتفرمی حرکت می‌کند. در حالی که برخی طرفداران معتقدند این موضوع می‌تواند به هویت برند آسیب برساند، اسپنسر نظر متفاوتی دارد.

به نظر می‌رسد که انحصارطلبی دیگر دغدغه اصلی برای ایکس‌باکس نیست، چرا که مایکروسافت اخیراً بازی‌های بیشتری را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و نینتندو عرضه کرده است. سال گذشته، این شرکت با انتشار بازی‌هایی مانند Hi-Fi Rush و Grounded و همین‌طور Pentiment و Sea of Thieves روی سایر پلتفرم‌ها این رویکرد جدید را آغاز کرد. در حالی که برخی بازی‌ها مانند Avowed همچنان انحصاری کنسول ایکس‌باکس باقی مانده‌اند، بازی‌های بزرگ دیگری مانند Doom: The Dark Ages برای پلی‌استیشن ۵ نیز عرضه خواهند شد و این تغییر، بخشی از طرفداران را نگران کرده است.

فیل اسپنسر / ایکس‌باکس

فیل اسپنسر اخیراً در مصاحبه‌ای با Gamertag Radio توضیح داد که چرا معتقد است سخت‌افزار ایکس‌باکس حتی با تعداد کمتر بازی‌های انحصاری همچنان اهمیت خواهد داشت. به گفته اسپنسر، هدف این است که «بر اساس قابلیت‌های سخت‌افزاری که داریم برنده شویم»، نه فقط به خاطر داشتن بازی‌های انحصاری. او اذعان کرد که این رویکرد یک تغییر بزرگ نسبت به چیزی است که در ۲۰ سال گذشته دیده‌ایم، اما امروزه اکثر بازی‌های موفق در چندین پلتفرم در دسترس هستند. اسپنسر در مصاحبه‌ای دیگر با دستین لگاری، توضیح داد که ایکس‌باکس هویت خود را از دست نمی‌دهد، بلکه فقط در حال تکامل و تبدیل شدن به چیزی متفاوت است. او گفت: «فکر می‌کنم هویت ما به تکامل ادامه خواهد داد، همان‌طور که همیشه این‌گونه بوده است.» او ویژگی‌هایی مانند Xbox Play Anywhere و کراس‌پلی را به عنوان بخش مهمی از این تغییر ذکر کرد.

فیل اسپنسر / ایکس‌باکس

فیل اسپنسر معتقد است که ایکس‌باکس به عنوان یک برند در حال تکامل است

در همان مصاحبه با لگاری، اسپنسر همچنین از الزام برابری ایکس‌باکس سری S تمجید کرد. به گفته او، بند برابری که از سوی برخی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به عنوان یک مانع دیده می‌شود، در واقع یک مزیت است، زیرا باعث می‌شود بازی‌ها به راحتی برای پلتفرم‌های دیگر پورت شوند. با افزایش کنسول‌های دستی و عرضه کنسول سوییچ ۲، مایکروسافت این ویژگی را به عنوان یک امتیاز می‌بیند که باعث می‌شود بازی‌ها به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند.

رویکرد چندپلتفرمی برای ایکس‌باکس به قدری جدی است که حتی برخی از بازی‌های آینده که در رویداد Xbox Developer Direct معرفی شده‌اند، قابلیت بهینه‌سازی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو را خواهند داشت. هم بازی انحصاری Doom: The Dark Ages و هم بازی Clair Obscur: Expedition 33 (که توسط یک استودیوی ثالث ساخته شده) برای پلی‌استیشن ۵ پرو بهینه خواهند شد که خبر خوبی برای طرفداران سونی است. هنوز مشخص نیست که رویکرد چندپلتفرمی ایکس‌باکس تا چه حد موفق خواهد بود، اما با توجه به تلاش‌های اخیر این شرکت، به نظر می‌رسد که این رویکرد باقی خواهد ماند.

منبع: Gamerant


سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم

سام صابری و فیفا در دل کویر - قسمت سوم ‪@samsaberi‬

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها