خبر

۱۰تا از بهترین بازی‌های باب اسفنجی؛ سفری به دنیای بیکینی باتم

باب اسفنجی شلوار مربعی یکی از کاراکتر‌هی آیکونیک انیمیشنی بازی‌هاست. گیم‌های زیادی برای اثبات این حرف وجود دارند. اما بهترین بازی‌های باب اسفنجی که تازه‌کارها باید امتحان کنند کدام‌اند؟

این کارتون در اواخر دهه ۹۰ از قله‌های شهرت را خیلی سریع فتح کرد و برای دهه‌ها به یکی از عناصر مهم فرهنگ پاپ تبدل شد. تعداد زیادی بازی ویدئویی باب اسفنجی به‌طور خاص برای ادای احترام به این کاراکتر زرد بامزه طراحی شده‌اند. درست است که بسیاری از این بازی آن‌طور که باید و شاید به کارتون باب اسفنجی شبیه نیستند، اما خیالتان راحت، باز هم می‌توانید لبخند رضایت را در چشم کسانی که آن‌ها را بازی کرده‌اند ببینید. 

بعد از انتشار آخرین باب اسفنجی در پایان ژانویه ۲۰۲۳ ، بسیاری از طرفداران منتظر تاثیر آن روی بازی‌های باب اسفنجی هستند و منتظرند تا در بازی‌های آینده چیزهای جالب‌تر و هیجان‌انگیزتری ببینند. اما بین بازی‌هایی که تا حالا منتشر شده‌اند، به‌نظر شما بهترین بازی باب اسفنجی کدام است؟ بیایید باهم نگاهی به لیستی ۱۰تایی از این بازی‌ها بیندازیم.

SpongeBob SquarePants: The Yellow Avenger – 2005

انتقام‌جو زرد
انتقام‌جوی زرد وارد می‌شود!

در این بازی، انتقام‌جوی زرد ما رویای خودش و پاتریک برای به‌دست آوردن قدرت‌های ابرقهرمانان را زندگی می‌کند. وظیفه شکست دشمنان شروری مثل Atomic Flounder و Man Ray به‌عهده اوست. باب اسفنجی باید از موانع مختلفی بگذرد تا جان شهروندان بیکینی باتم را نجات دهد. 

همه طرفداران این سریال کارتونی می‌دانند که بعضی از بهترین قسمت‌های سریال با حضور دو قهرمان یعنی پری دریایی مرد و پسر بارناکل (Barnacle Boy) شکل گرفته‌اند. آن‌ها شیطنت‌ها و مبارزاتشان را در کنار بزرگ‌ترین طرفدارن اسفنجی‌شان به نمایش می‌گذارند.

این بازی پلتفرمر نینتندو، بازیکن‌ها را به چالش می‌کشد تا آیتم‌های خاصی را به‌دست بیاورند و آن‌ها را به‌جای دیگری ببرند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. در این مسیر گاهی با گودال‌های مرگبار روبه‌رو می‌شوید. باید زمان‌بندی خوبی داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها جان سالم به‌در ببرید. 

متاسفانه این بازی بعد از مدتی به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. چون مدام باید مسیر‌های تکراری را طی کنید تا آیتم‌های خاص را به‌دست بیاورید. از طرف دیگر، بازی نمی‌تواند به‌خوبی شما را به سمت این آیتم‌ها هدایت کند.

SpongeBob’s Atlantis SquarePantis – 2007

بهترین بازی باب اسفنجی
آتلانتیس باب اسفنجی

این بازی به چند دلیل جالب است و ارزش دارد که امتحانش کنید. اول این‌که دو پورت آن توسط دو توسعه‌دهنده مختلف ساخته شده است. Altron، توسعه‌دهنده‌ای است که این بازی را برای موبایل و مشابهش مثل Nintendo DS طراحی کرده است. اما Blitz Games، نسخه Wii و PS2 خلق کرده است.

یکی از به‌یادماندنی‌ترین اپیزودهای موزیکال تلویزیونی Atlantis SquarePantis بوده است. این قسمت عجیب به‌طور مشخص الهام‌بخش طراحان بازی شده است. بازی مکانیک‌های جالبی دارد. برای هر شخصیت مهارت‌هایی منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده است که با ویژگی‌های کاراکترشان در دنیای سریال همخوانی دارد. مثلا آقای خرچنگ از پول علیه دشمنانش استفاده می‌کند! البته انگار بعضی سطوح بازی هم این وسط قربانی شده‌اند و خبری از تخیل و ابتکار در آن‌ها نیست. اما ناامید نشوید. این عنوان توانسته با ایجاد موقعیت‌هایی منحصربه‌فرد، این کمبودها را جبران کند. مثلا می‌توانید به‌عنوان پلانکتون در آتلانتیس حرکت کنید. حالت چندنفره هم به دو بازیکن اجازه می‌دهد در حین تکمیل داستان هرکدام یک شخصیت را کنترل کنند؛ و این ویژگی همان چیزی است که بسیاری از طرفداران آرزویش را دارند. 

SpongeBob SquarePants: Creature From The Krusty Krab – 2006

موجودی از رستوران آقای خرچنگ
کابوس‌های باب اسفنجی و دوستان

در بازی موجود عجیبی از رستوران آقای خرچنگ، ماجرای باب اسفنجی، پاتریک و پلانکتون را دنبال می‌کنید. در همین حال، آن‌ها با کابوس‌هایشان می‌جنگند! و همه این‌ها در بازی پلتفرمر سه‌بعدی‌ای اتفاق می‌افتد که ماجراجویی‌هایش اصلا شبیه دیگر بازی‌ها نیست. اما این تازه شروع ماجراست…همین‌طور که از بین رویاهای عجیب شخصیت‌های کارتون باب اسفنجی می‌گذرید، به قسمت‌هایی می‌رسید که باید مسابقه دهید… باید از روی گودال‌ها بپرید، حتی بعضی جاها پرواز کنید تا هیولای بزرگ و شیطانی را از بین ببرید.

مثل بازی قبلی یعنی آتلانتیس، باز هم Blitz Games نسخه غیردستی (موبایل و…) را توسعه داده است. اما نسخه نینتندو دی‌اس و پی‌سی توسط WayForward Technologies و AWE Games توسعه داده شده‌اند. بازی Creature From The Krusty Krab، گیم‌پلی‌های مختلفی در خود دارد. طراحی منحصربه‌فردش کابوس‌های ترسناک و رویاهای قهرمانانه شخصیت‌ها را عینیت بخشیده است. هرکدام از شخصیت‌ها به نوبت به‌عنوان قهرمان بازی انتخاب می‌شوند. به‌علاوه، برای هرکدام از شخصیت‌ها سه پایان مختلف در نظر گرفته شده است. امکان کنترل حرکات به‌صورت دقیق، وجود حرکات کمبو یا ترکیبی که هم در حالت آرکید و هم در حالت مینی‌گیم می‌بینیمشان را هم به هرچه گفتیم اضافه کنید… بازی جذابی در انتظارتان است، شاید یکی از بهترین بازی‌های باب اسفنجی؛ این‌طور فکر نمی‌کنید؟

SpongeBob’s Truth Or Square – 2009

حقیقت یا مکعب
فرموا گم‌شده همبرگرهای آقای خرچنگ کجاست؟

به‌عنوان یکی از بهترین کارتون‌های دهه ۲۰۰۰ برای کودکان، فراموش کردن قسمت ویژه‌ای که با اسم Truth Or Square در ۲۰۰۹ پخش شد کار سختی است. البته یکی از بهترین بازی‌های باب اسفنجی هم به‌نوعی دنباله همین اپیزود محسوب می‌شود. 

SpongeBob’s Truth Or Square به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در خاطرات باب اسفنجی سفر کنند و به مکان‌هایی مثل Salty Spitoon و Jellyfish Fields سر بزنند. البته همه این‌ها درحالی اتفاق می‌افتد که دنبال فرمول گم‌شده همبرگرهای آقای خرچنگ می‌گردند. در چه زمانی این اتفاقات می‌افتد؟ بله، نزدیک سالگرد رستوران!

بازی ده لول دارد و در طول آن‌ها باب اسفنجی می‌تواند با استفاده قابلیت‌هایی مثل چرخش پروانه‌ای یا ضربه کف‌گیر، به اشیا تبدیل شود یا به ربات‌های پلانکتون آب بپاشد. این شیوه‌های خلاقانه حمله به بازی جذابیت متفاوتی می‌دهند و باعث می‌شوند تا بیشتر به ویژگی‌های سرگرم‌کننده کارتون نزدیک شود. 

در این بازی سکه هم به‌دست می‌آورید. می‌توانید از آن‌ها برای ارتقا دادن چیز‌های مختلف، از لباس گرفته تا مبلمان خانه باب اسفنجی استفاده کنید. به‌علاوه، بازی حالت همکاری مشترک یا Co-op هم دارد. در این حالت می‌توانید به‌عنوان پلانکتون یا باب اسفنجی با دوستانتان هم‌بازی شوید و در حل معما‌ها یا غلبه بر هیولای بازی به هم کمک کنید.

SpongeBob SquarePants: Revenge Of The Flying Dutchman – 2002

انتقام از پرنده هلندی
شبح‌ها را از بیکینی باتم بیرون کنید!

شما هم طرفدار پروپاقرص باب اسفنجی هستید، مگر نه؟ پس حتما قسمت مرد پرنده هلندی از ذهنتان نمی‌رود. او یکی از ترسناک‌ترین موجودات باب اسفنجی بود که در قسمتی به‌اسم Shanghaied خودش را نشان داد. ماجرای این بازی بسیار به ماجرای قسمت انتقام باب اسفنجی از مرد هلندی پرنده نزدیک است. این بازی که توسط Vicarious Visions و BigSky Interactive توسعه داده شده است، یک بازی پلتفرمر است که روی باب اسفنجی تمرکز دارد. او برای از بین بردن تهدید یک شبح تلاش می‌کند و می‌خواهد از زندگی با اعمال شاقه فرار کند. 

این بازی برای Game Boy Advance، GameCube و PS2 ساخته شده است و در آن باید دنبال راهی برای تضعیف شبح باشید. اما در همین حال به شما اجازه می‌دهد تا به مناطق مختلف سرک بکشید. برای این‌کار می‌توانید گروهی از کاراکتر‌های معمول باب اسفنجی را دور هم جمع کنید. هرکدام از آن‌ها توانایی خاصی دارند و برای کشتن غول به شما کمک می‌کنند. به‌علاوه، بازیکن‌ها باید وظایف خودشان را به‌عنوان شهروندان شهر بیکنی باتم هم انجام دهند و ابزارهای مختلفی را در لول Sandy’s Treedome جمع کنند تا توانایی‌هایشان تقویت شود. 

Drawn To Life: SpongeBob Squarepants Edition – 2008

بهترین بازی‌های باب اسفنجی
دنیایی از دودل‌های باب اسفنجی و دوستان

اگر دنبال یک بازی آرامش‌بخش می‌گردید، سراغ این بازی باب اسفنجی نروید… به‌خاطر خودتان می‌گوییم. Drawn To Life باب اسفنجی براساس قسمت Frankendoodle ساخته شده است. این بازی هم پلتفرمر دوبعدی است. بازی در اصل برای Wii ساخته شده است. اما باوجود قلم مخصوص در نینتندو دی‌اس، روی این دستگاه عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشت. هدف اصلی بازی این است که نسخه دودل باب را شکست دهید، شما به‌عنوان نسخه دودل پاتریک بازی می‌کنید.

اگر ویژگی‌های شخصی‌سازی بازی‌ها رو دوست دارید، این بازی برایتان ایده‌آل است. هیچ‌چیز محدودتان نمی‌کند. می‌توانید دشمنان، پلتفرم‌ها، متحدانتان و هرچیز دیگری را خودتان طرح بزنید… یعنی با دودل‌هایی که خودتان طراحی می‌کنید بازی کنید. همین ویژگی، بازی را به بهترین بازی باب اسفنجی برای افراد خلاق تبدیل کرده است. البته شاید در این مورد تازه‌کار باشید اما از طرح زدن خوشتان بیاید، قطعا باز هم از بازی لذت می‌برید. 

به‌علاوه، در بازی توکن‌هایی وجود دارد که با جمع کردن آن‌ها می‌توانید طرح‌های خودتان را ارتقا دهید. درکل، بازی حسی نوآورانه و متفاوت دارد و به طرفدار‌های جدی باب اسفنجی توصیه می‌شود. 

SpongeBob SquarePants: Lights, Camera, Pants! – 2005

بهترین بازی باب اسفنجی
نور، دوربین، شلوار!

هرکسی که طرفدار کارتون باب اسفنجی است باید این بازی را امتحان کند. این بازی از سری گیم‌های Mario Party الهام گرفته شده است و مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های فوق‌العاده سرگرم‌کننده و عجیب است که می‌توانید با دوستانتان از آ‌ها لذت ببرید. 

این بازی توسط THQ’s Australia Studio برای Xbox، PS2، GameCube، Game Boy Advance و PC توسعه داده شده است و گرافیک آن حتی امروز هم بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. 

۳۰ مینی گیم عجیب دریایی برای شما و دوستانتان تدارک دیده شده است. می‌توانید در رستوران آقای خرچنگ برای پخت غذا باهم رقابت کنید. یا برای نواختن موسیقی و ماهیگیری باهم رقابت کنید و امیدوار باشید شما را برای نقشی در نسخه تلویزیونی Mermaidman and BarnacleBoy انتخاب کنند. درکنار همه این‌ها، بازیکن‌ها می‌توانند سراغ Director feature بروند و در جایگاه یک کارگردان، اپیزود‌ها را سفارشی‌سازی کنند. با استفاده از این ویژگی حتی می‌توانید تنوع بیشتری به گیم‌پلی بدهید و حتی کاملا از سبک طنز و تلویزیونی برنامه استفاده کنید.

SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – 2023

باب اسفنجی: لرزش جهان
پایان جهان به‌دست باب اسفنجی و پاتریک!

باب اسفنجی و پاتریک جهان را به نابودی می‌کشانند! این دو دوست، حباب اشک پری دریایی را پیدا می‌کنند که قابلیت برآورده کردن آرزوها را دارد. از آن‌جایی که این دو مهربان و کمی خل‌و‌چل هستند شروع به برآورده کردن خواسته‌های همه می‌کنند تا جایی‌که جهان را به مرز فروپاشی می‌کشانند! این بازی باب اسفنجی، تعدادی از خنده‌دارترین لحظات پاتریک و باب اسفنجی را در خود دارد. SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake را می‌توانید روی Nintendo Switch، PS4، Xbox One یا PC بازی کنید. 

برای نجات شهر بیکینی باتم و ساکنانش، این دو دوست باید به دستورات پری دریایی گوش کنند و از پورتال‌های بین بعد‌های مختلف جهان بگذرند تا به دنیای آرزو یا Wishworlds برسند. بازیکنان باید با دشمنانشان رقابت کنند، دوستان خود را پیدا کنند و درنهایت ژل جادویی را پیدا کنند تا اجزای جهان را دوباره به‌هم بچسبانند و جلوی فروپاشی آن را بگیرند.

مکانیک‌های تخیلی به هر سطح بازی ویژگی‌های خاصی می‌دهد. مثلا در بعض جاها با یک اسکرولر دوبعدی طرفید و بعضی جاها گیم‌پلی به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا به چیز‌های عجیب‌و‌غریب تبدیل شوند. تجربه این بازی، بیشتر از هرچیزی، شبیه این است که یک صندلی در ردیف جلوی پخش سینمایی ویژه یکی از از خوش‌ساخت‌ترین اپیزودهای باب اسفنجی داشته باشید. 

The SpongeBob SquarePants Movie – 2004

بازی فیلم باب اسفنجی
فیلم باب اسفنجی یا بازی؟

موضوع بحث‌برانگیزی است، اما می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌هایی که براساس کارتون ساخته شده است، بازی  The SpongeBob SquarePants Movie باشد. این بازی ۱۸ لول دارد که تقریبا در همه آن‌ها می‌توانید اتفاقات فیلم را پیدا کنید. این بازی توسط ۳ استودیوی مختلف برای تمام کنسول‌های بازی نسل ششم توسعه پیدا کرده و به‌شکل عجیبی چندهفته قبل از انتشار فیلم، عرضه شد.

بازهم نقش باب اسفنجی و پاتریک را دارید. باید در سطح‌های مختلف این بازی پلتفرمر ماجراجویی کنید تا درنهایت بتوانید تاج پادشاه نپتون را که دزده شده است پیدا کنید و طبق معمول شهر بیکینی باتم را نجات دهید. 

البته که سفر شما حول لول‌های مختلف و مراحل آن‌ها می‌گذرد. اما فراموش نکنید که توکن‌های Goofy Goober و امتیازات Manliness هم وجود داردند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید توانایی‌های مختلف مثل سلامتی یا حمله اسپین کاراته‌ای باب اسفنجی را ارتقا دهید. اما چیزی که می‌تواند این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های باب اسفنجی تبدیل کند، مراحلی است که در آن‌ها می‌توانید ماشین‌های رستوران آقای خرچنگ را سوار شوید یا با استفاده از وان حمام سر بخورید. البته این لول‌ها، به همان اندازه که جالب و سرگرم‌کننده هستند، می‌توانند چالش‌برانگیز هم باشند. 

SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated – 2020

نبرد برای بیکینی باتم
ربات‌ها را نابود کنید و جوراب‌ها را جمع کنید!

یکی از بهترین بازی‌های ۲۰۲۰ این‌جاست. وقتی‌که Battle For Bikini Bottom Rehydrated بعد از گذشت ۱۷سال از عرضه نسخه اصلی برای GameCube رونمایی شد، بسیاری از طرفدارن از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند. 

در هر کنسول نسل هشتمی، باب اسفنجی و پاتریک تلاش می‌کنند تا ربات‌ها را نابود و جوراب جمع کنند تا بتوانند قفل نواحی مختلف را باز کنند و در نهایت به سلطنت پلانکتون بر شهر بیکینی باتم پایان دهند. 

بازی کمی شبیه به Super Mario 64 است. اما با باب اسفنجی، گیم‌پلی نمونه کاملی از یک بازی پلتفرمر سه‌بعدی کلاسیک است. در هر سطح تنوع بسیار زیادی می‌بینیم و چیزهای هیجان‌انگیز زیادی برای جمع کردن وجود دارد. همه این‌ها نشان می‌دهند که نسخه اصلی با عشق و در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. 

در این بازی، سبک کمدی عجیب‌و‌غریب و سبک کارتون تلویزیونی حفظ شده است. به دوست‌های جدایی‌ناپذیر قصه هم مجموعه‌ای از حرکت‌ها و سلاح‌های مختلف داده شده است که همه آن‌ها به‌خوبی با ویژگی‌های شخصیتیشان هم‌خوانی دارند. 

جمع‌بندی

باب اسفنجی، پاتریک و ماجراهای همیشگی‌شان! چه کسی از دیدن ماجرا‌های دنیای زیر آب بیکنی باتم خسته می‌شود؟ با این‌که از عرضه اولیه این کارتون تلویزیونی سال‌ها می‌گذرد، هنوز هم طرفداران زیادی دارد. البته شاید حالا بیشتر طرفدارانش بزرگسال‌ها باشند تا بچه‌ها! به‌هرحال اگر شما هم دلتان نمی‌خواهد از باب اسفنجی و پاتریک دل بکنید و حتی دوست دارید هرطور که شده سفری به شهر بیکینی باتم داشته باشید و در آن‌جا ماجراجویی کنید، باید بهترین بازی‌های باب اسفنجی را امتحان کنید. اکثر این بازی‌ها در سبک پلتفرمر هستند و داستانشان را از اتفاقات کارتون الهام گرفته‌اند. شما کدام بازی باب اسفنجی را امتحان کردید؟

بهترین بازی‌های باب اسفنجی کدام‌اند؟

کارتون باب اسفنجی آن‌قدر محبوب و پرطرفدار بوده که استودیو‌های بازی‌سازی مختلف به‌فکر ساخت بازی‌هایی براساس آن بیفتند. بیشتر این بازی‌ها داستانشان را از اپیزود‌های مختلف باب اسفنجی الهام می‌گیرند و برای بسیاری خاطره‌انگیزند. ازجمله بهترین بازی‌هایی که براساس این کارتون ساخته شده‌اند می‌توان به SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated، SpongeBob SquarePants: Lights, Camera, Pants!، SpongeBob’s Atlantis SquarePantis و SpongeBob SquarePants: The Yellow Avenger اشاره کرد.

چه بازی‌های پلتفرمری براساس باب اسفنجی ساخته شده‌اند؟

اکثر بازی‌های محبوبی که براساس باب اسفجی ساخته شده‌اند در سبک پلتفرمر دوبعدی یا سه‌بعدی هستند. مثلا می‌توانید بازی‌هایی مثل The SpongeBob SquarePants Movie و Drawn To Life: SpongeBob Squarepants Edition را امتحان کنید. برای این‌که درمورد ماجرای این دو بازی بدانید و با دیگر بازی‌های باب اسفنجی آشنا شوید می‌توانید نسخه کامل همین مطلب را بخوانید.

خلاقانه‌ترین بازی باب اسفنجی چیست؟

بازی‌های باب اسفنجی هم هرکدام حال‌و‌هوا و گیم‌پلی خودشان را دارند. اگر دنبال دنیای بیکینی باتمی مر‌گردید که در آن برای تخیلاتتان سقفی نباشد، بد نیست بازی Drawn To Life: SpongeBob Squarepants Edition را امتحان کنید. در این بازی با نسخه doodle کاراکترها بازی می‌کنید و می‌توانید هرطور که می‌خواهید آن‌ها را طراحی کنید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شایان کرمی
پاسخ

بچه‌ها یه ویدیو ساختیم در مورد پنج‌تا بازی محبوب جهان. حتما ببینید ❤️
https://www.instagram.com/reel/CxTI۷۶GtlFf

a.a.a.a
پاسخ

SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated
عالیهههههه

Terebyte
پاسخ

مقاله های سایت :
۵۰درصد ماینکرفت
۳۰درصد گیمینگ
۱۵درصد باب اسفنجی
۴درصد متفرقه
۱درصد اخبار سلبریتی ها
با ادویه تبلیغات

Dr. Minecraft
پاسخ

دقیقا شده همین
کامنت منفی هم میزاری پاک میکنن :/

Dr. Minecraft
پاسخ

نسخه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ از همشون خفن تر و بهتره
کلا چون خودم فن باب اسفنجی هستم واقعا به این مقاله نیاز داشتم یه مدت 🙂

zvvvvv
پاسخ

ولی برای باز کردن مراحل تو بازی Spongebob : Battle for Bikini Bottom Rehydrated به جای جوراب باید کفگیر طلایی یا Golden Spatula جمع کنیم.

Dorsa
پاسخ

چطوری دانلود کنیم

Kasra
پاسخ

عکس اول مقاله اگر اون مال کارواشی باشه حالا اسمش نمیدانم که آب رو با فشار میاره اگر اون باشه چطوری زیر دریا اون هارو با آب پاک میکنه🙃

حاجی نینجا کماندو
پاسخ

باسلام و درود
من از نبر برای بیکینی باتم را در ps4 بازی می کنم خیلی قشنگیه!