Top Banner Top Banner
جوی-کان نینتندو سوییچ ۲
اخبار بازی خبر

دسته‌های جوی-کان نینتندو سوییچ ۲ احتمالا می‌توانند حرکت بعدی بازیکن را پیش‌بینی کنند

دسته‌های جوی-کان که در کنسول آینده نینتندو سوییچ ۲ استفاده خواهند شد، ممکن است دارای فناوری‌ای باشند که بتواند حرکت بعدی بازیکن را پیش‌بینی کند. این اطلاعات از یک درخواست ثبت اختراع نینتندو که در ۲۳ ژانویه منتشر شده است، به دست آمده و به فناوری بالقوه‌ای اشاره دارد که می‌تواند در رابط کاربری نینتندو سوییچ ۲ گنجانده شود.

نینتندو سوییچ دوران موفقی را پشت سر گذاشته است. این کنسول که بیش از هفت سال پیش عرضه شد، به‌عنوان یک دستگاه هیبریدی دستی/رومیزی، در حال حاضر کنسولی پیشرو در نسل فعلی است. در واقع، سوییچ اخیراً به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ در ایالات متحده تبدیل شد و از رکورد فروش پلی‌استیشن ۲ در طول عمرش پیشی گرفت. اکنون نینتندو در حال آماده‌سازی برای انتقال به نسل جدیدی از سخت‌افزار است که با نام رسمی نینتندو سوییچ ۲ شناخته می‌شود. پس از ماه‌ها افشای اطلاعات و شایعات، این شرکت سرانجام سوییچ ۲ را با یک تیزر کوتاه معرفی کرد. بااین‌حال، همچنان سوالات زیادی درباره قابلیت‌های این کنسول وجود دارد که ممکن است در رویداد نینتندو دایرکت که برای ۲ آوریل برنامه‌ریزی شده است، پاسخ داده شوند.

ویدیوی جدید نینتندو سوییچ ۲ نگاهی نزدیک‌تر به جوی‌کان‌ها ارائه می‌دهد

برخی از این سوالات قطعاً به دسته‌های کنسول مربوط می‌شوند که به نظر می‌رسد دارای ویژگی‌های جدیدی هستند؛ از جمله قابلیت‌هایی که در ابتدا برای اولین نسخه نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده بود، مثل اتصال مغناطیسی. یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند سیستمی برای پیش‌بینی حرکات و دستورات بعدی بازیکن باشد. در یک درخواست ثبت اختراع که نینتندو در آگوست ۲۰۲۴ ثبت و در ۲۳ ژانویه منتشر کرد، سیستمی توضیح داده شده که موقعیت و جهت حرکت انگشت بازیکن را هنگام نزدیک شدن به دکمه‌ها ردیابی می‌کند و این پتانسیل را دارد که حرکت یا تصمیم بعدی بازیکن را پیش‌بینی کند.

جوی-کان نینتندو سوییچ ۲

نینتندو سیستمی برای ردیابی و پیش‌بینی حرکات بعدی بازیکن را ثبت اختراع کرد

بر اساس این درخواست ثبت اختراع که شامل یک فلوچارت برای توضیح مکانیزم آن است، نینتندو سیستمی را توصیف می‌کند که انگشت بازیکن را هنگام تماس با دکمه‌های دسته ردیابی می‌کند. هنگامی که انگشت بازیکن برای فشردن دکمه‌های دیگر در یک توالی خاص حرکت می‌کند، سیستم می‌تواند به‌طور خودکار ورودی‌های بعدی را بر اساس ترتیب دکمه‌هایی که بازیکن لمس کرده یا فشار داده است، تشخیص دهد. به بیان دیگر، این سیستم می‌تواند الگوهای حرکت انگشتان بازیکن روی کنترلر را ضبط کند و سپس اقدامات بعدی را بر اساس پیش‌بینی حرکت او اجرا نماید. این قابلیت می‌تواند عملیات خاصی مانند انتخاب‌های منو یا حتی اقدامات درون بازی مانند اجرای متوالی حملات را روان‌تر کند یا قابلیت‌های خاصی را به نینتندو سوییچ ۲ اضافه نماید.

جوی-کان نینتندو سوییچ ۲

سیستم‌های پیش‌بینی‌کننده سال‌هاست که در بازی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تلاش‌های مشابهی برای استفاده از منطق بازی برای حدس زدن حرکت بعدی بازیکن، پایه و اساس سیستم‌هایی مانند Rollback Netcode در بازی‌های مبارزه‌ای را تشکیل داده‌اند.

البته باید توجه داشت که یک درخواست ثبت اختراع صرفاً تلاشی برای ثبت یک ایده یا مکانیزم است و نشان‌دهنده این نیست که این فناوری ساخته شده یا حتی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین تا زمانی که نینتندو به‌طور رسمی تاید نکند، هیچ‌کس نمی‌تواند با قطعیت بگوید که این سیستم در سوییچ ۲ یا هر سخت‌افزار دیگری که نینتندو ساخته است، وجود دارد. با این حال، درخواست‌های ثبت اختراع حداقل نشان می‌دهند که مهندسان و طراحان نینتندو به چه ایده‌هایی فکر می‌کنند. اینکه آیا این سیستم‌ها واقعاً به نینتندو سوییچ ۲ راه پیدا می‌کنند یا نه، موضوعی است که باید صبر کنیم و ببینیم.

منبع: Gamerant


سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم

سام صابری و فیفا در دل کویر - قسمت سوم ‪@samsaberi‬

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها