اخبار بازی خبر

نگاهی به امتیازات و نقدهای مورتال کامبت ۱

بازی مورتال کامبت ۱ به عنوان تازه‌ترین اثر اصلی از سری Mortal Kombat هم‌اکنون به صورت دسترسی پیش از موعد قابل تجربه بوده و منتقدان رسانه‌های مختلف به مرور بررسی خود از این اثر را با مخاطبان و بازیکنان به اشتراک می‌گذارند. نقد‌هایی که تا‌کنون منتشر شده‌اند، نشان از آن دارند که با یک اثر موفق از سری مورتال کامبت و یکی از بهترین آثار سبک فایتینگ در چند سال اخیر رو‌برو هستیم. با مجله بازار و مروری بر امتیازات مورتال کامبت ۱ همراه باشید.

با این وجود که در نام Mortal Kombat 1 از عدد یک استفاده شده، اما این اثر در واقع دوازدهمین بازی اصلی سری مورتال کامبت محسوب می‌شود. استودیو ندررلم در قالب این بازی، مجموعه مشهور خود را از نو شروع کرده و تایم لاین جدیدی را به تصویر می‌کشد. به این واسطه بسیاری از شخصیت‌ها حذف و تعدادی دیگر که در آثار اخیر حضور نداشته‌اند، برای یک بار دیگر بازگشته‌اند. همچنین تغییراتی در داستان و شخصیت‌پردازی اعمال شده است. برای مثال اسکورپیون و ساب زیرو در مورتال کامبت ۱ برادر هستند.

فهرست کامل مبارزان حاضر در بازی مورتال کامبت ۱ لو رفت

در حال حاضر تعداد ۳۰ نقد برای بازی Mortal Kombat 1 در وب سایت متاکریتیک ثبت شده که از این تعداد، ۲۲ بررسی مربوط به نسخه پلی استیشن ۵ هستند. بر این اساس، نسخه PS5 این اثر توانسته میانگین امتیاز ۸۴ را به دست بیاورد. این در حالی بوده که نسخه ایکس باکس مورتال کامبت ۱ از ۶ نقد ثبت شده، میانگین امتیاز ۸۸ را دریافت کرده است. در ادامه بررسی و امتیاز تعدادی از رسانه‌ها را مرور می‌کنیم:

بازی Mortal Kombat 1
مورتال کامبت ۱ نه تنها داستان سری Mortal Kombat را از اول شروع می‌کند، بلکه تغییرات مختلفی را در شخصیت‌های قدیمی به وجود می‌آورد

Video Games Chronicle – امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

Mortal Kombat 1 بهترین بازی سری مورتال کامبت تا به امروز است. از نظر ظاهری خیره‌کننده است، داستان درخشانی دارد، حالت Invasions بازیکنان بخش تک‌نفره را سرگرم می‌کند و مهم‌تر از همه، تجربه آن لذت‌بخش است. تجربه این بازی برای طرفداران سر‌سخت، افرادی از سری فاصله گرفته و بازیکنان تازه‌وارد، ضروری است.

Gaming Age – امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

به طور کلی، مورتال کامبت ۱ یک اثر هنری زیبا است که تجربه‌ای خلاقانه از یک مجموعه قدیمی محسوب می‌شود. در این بازی می‌توانید عشق و دقت سازندگان در باز‌سازی شخصیت‌هایی که هر‌گز نمی‌دانستیم تا این حد دوستشان داریم، را احساس کنید.

Hobby Consolas – امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

اعضای استودیو Netherrealm در قبال Mortal Kombat 1 زیاد ریسک نمی‌کنند، اما آن‌ها یک بازی به شدت خشن ساخته‌اند که دارای مکانیک‌های مبارزه با طراحی عالی بوده و بسیار بسیار سرگرم‌کننده است.

Game Informer – امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

زمانی که اولین بازی مورتال کامبت در بیش از ۳۰ سال پیش در دسترس قرار گرفت، این مجموعه خیلی زود به واسطه خشونت بالای خود در یاد‌ها ثبت شد. این ویژگی همچنان به لطف وجود Fatal Blow ،Brutality و Fatality در بازی Mortal Kombat 1 به قوت قبل باقی است. هر چه از عمر این سر می‌گذرد، بیش از پیش به دلیل رویکرد پیشرو نسبت به تجربه تک‌نفره و معرفی مکانیک‌های مبارزه تازه، مشهور و محبوب می‌شود. مورتال کامبت ۱ با پیشرفت در هر دوی این زمینه‌ها، سری Mortal Kombat را وارد مرحله جدیدی می‌کند که ادامه‌دهنده دوران فوق‌العاده‌ای برای سبک فایتینگ است.

نظر رسانه‌های مختلف در مورد مورتال کامبت 1
سیستم Kameo Fighter این امکان را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که از یک شخصیت دیگر به عنوان مبارز کمکی استفاده کنند

VG247 – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

مورتال کامبت ۱ به طور کلی یک گام مثبت در مسیری جدید است. من از تصمیم لو کنگ برای اضافه کردن عناصر لایو سرویس به دنیای جدیدش ناراضی بوده و مشتاق بازگشت ویژگی‌های رها شده مثل Krypt هستم. Mortal Kombat 1 زمینه را برای شروع دوران جدیدی از مورتال کامبت فراهم می‌کند که نمی‌توانید نسبت به آن هیجان‌زده نباشید.

IGN – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

به لطف سیستم خلاقانه Kameo، گیم‌پلی خشن مورتال کامبت ۱ یکی از بهترین تجربه‌هایی بوده که تا‌کنون در قالب سری Mortal Kombat ارائه شده است. همچنین استودیو ندررلم یک حالت داستانی تک‌نفره فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار داده است. با این حال، حالت Invasions یک‌نواخت بوده و حالت آنلاین تاریخ گذشته است.

TheGamer – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

ناراحت‌کننده است که حالت Invasions و سرعت پایین پیشرفت، امتیاز مورتال کامبت ۱ را پایین آورده‌اند. اگر این نقاط ضعف نبود، این بازی به راحتی به عنوان بهترین اثر تاریخ سری Mortal Kombat معرفی می شد. حتی با وجود این مشکلات، گیم‌پلی عالی و حالت داستانی MK1، این بازی را به یک تجربه تازه برای سری مورتال کامبت و اولین قدم در راه ارائه یک تایم لاین جدید و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنند.

بررسی بازی مورتال کامبت 1 توسط رسانه‌های معتبر
در کنار شخصیت‌هایی که در اختیار تمامی بازیکنان قرار می‌گیرند، استودیو ندررلم کاراکترهایی را در قالب Kombat Pack ارائه می‌کند که با خرید آن‌ها به مبارزانی از جمله امنی من، هوملندر و پیس‌میکر دسترسی پیدا می‌کنید

Push Square – امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

مورتال کامبت ۱ بهترین و متفاوت‌ترین بازی سری Mortal Kombat از زمان انتشار بازی مورتال کامبت در سال ۲۰۱۱ است. اما این اثر دقیقا همان ضعف‌هایی را دارد که بازی‌های قبلی از آن‌ها رنج برده‌اند. هسته مبارزات به لطف سیستم عالی Kameo Fighter و همچنین افزایش سرعت (در کنار حذف سیستم سبک‌های مبارزه و حرکات خاص) عالی بوده و بازگشت مبارزان دوران پلی استیشن ۲ فوق‌العاده است. اما متاسفانه حالت‌های قابل تجربه و گزینه‌های تمرین مبتنی بر شخصیت‌ها، به خصوص در مقایسه با Street Fighter 6، بسیار قدیمی و تاریخ گذشته به نظر می‌رسند.

تریلر جدید بازی مورتال کامبت ۱ با حضور دیو باتیستا

بازی مورتال کامبت ۱ در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ (۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد امتیاز و نقدهای این اثر چیست؟ آیا مشتاق تجربه آن بوده یا این اثر نتوانسته نظر شما را جلب کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها