تجربه آموزشی ماینکرافت در مراکز خرید توجهات زیادی را جلب کرده
ماینکرافت دیسکاوری مال که بخشی از فعالیتهای آموزشی ماینکرافت در مراکز خرید انتخابی سانوی است، توجهات زیادی را با طیف گستردهای از فعالیتهایش جلب کرده است. این همکاری بین مراکز خرید سانوی و بخش فناوریها و منابع آموزشی، وزارت آموزش مالزی، با هدف تشویق مردم به یادگیری و بازی در حین بهبود مهارتهای دیجیتال و کدنویسی انجام شده است. ماینکرافت دیسکاوری مال در سان وی پیرامید آغاز شده و تا ۲۷ اوت در سان وی کارنیوال مال ادامه دارد. هدف از این رویداد ارائه تجربهای هیجانانگیز و آموزنده برای خانوادهها جهت یادگیری و کشف کردن است.
شرکتکنندگان در دنیای ماینکرافت غوطهور میشوند و محیطهایی مانند باغ جنگلی، دنیای آتشفشانی ندر و معدنکاری زیرزمینی را اکتشاف میکنند. با انجام ۴ فعالیت در ایستگاههای مشخص، بازدیدکنندگان میتوانند هدیه رازآلود ویژهای را دریافت کنند. علاوه بر مسیر تجربی، فرصتهای یادگیری دیگری نیز وجود دارد. متخصصان آموزش ماینکرافت مایکروسافت، در گوشه آموزش ماینکرافت، دورههایی متمرکز بر مفاهیم کدنویسی و چالشهای حل مسئله برگزار میکنند.
علاوه بر این، مسابقه چالش آموزش ماینکرافت ۲۰۲۳ با موضوع “مرکز خرید پایدار آینده” برای دانشآموزان برگزار میشود که در آن شرکتکنندگان باید طرح خود را در ماینکرافت بسازند. این همکاری بین سانوی، وزارت آموزش و مایکروسافت با هدف آمادهسازی نسل آینده برای دنیای دیجیتال است تا آموزش را با استفاده از فناوری در دسترستر، فراگیرتر و لذتبخشتر کند. فعالیتهای آموزشی و کارگاهی به همراه امکان خرید کالاهای ماینکرافت، فرصتی یگانه برای یادگیری و سرگرمی هیجانانگیز و در عین حال توسعه مهارتهای دیجیتال و خلاقیت فراهم میکند.
ماینکرافت دیسکاوری مال در مراکز خرید سانوی، فضایی جذاب و هیجانانگیز را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده است تا بتوانند به صورت تعاملی و مشارکتی مهارتهای مختلف از جمله حل مسئله، کار گروهی، خلاقیت و کدنویسی را تمرین کنند. طراحی محیطهای جذاب ماینکرافت مانند باغ جنگلی و دنیای زیرزمینی، فرصتی فوقالعاده برای یادگیری از طریق بازی و سرگرمی فراهم میکند. علاوه بر این، برگزاری دورههای آموزشی تخصصی و مسابقات خلاقانه، انگیزه یادگیری مهارتهای دیجیتال را در بین شرکتکنندگان افزایش میدهد.
استقبال گسترده مردم از این رویداد نشاندهنده علاقهمندی آنها به یادگیری مفاهیم جدید به شیوهای سرگرمکننده است. به نظر میرسد ترکیب عناصر آموزشی و سرگرمی در قالب یک رویداد جذاب، راهحل مناسبی برای ترغیب افراد به فراگیری مهارتهای ضروری دنیای امروز باشد. از آنجا که ماینکرافت یکی از محبوبترین بازیهای دیجیتال در میان کودکان و نوجوانان است، استفاده از آن برای اهداف آموزشی میتواند بسیار مؤثر باشد. این رویداد در مراکز خرید سانوی میتواند الگوی مناسبی برای گسترش فعالیتهای آموزشی مبتنی بر بازی و سرگرمی در مراکز عمومی باشد.
طراحان و مجریان این پروژه با استفاده از ظرفیتهای بالقوه بازی ماینکرفت، موفق شدهاند فضایی شاد و پویا برای یادگیری مفاهیم آموزشی ایجاد کنند. آنها با بهرهگیری از عناصری مانند چالشهای جذاب بازی، امتیازدهی و کسب جوایز، انگیزه یادگیری را در مخاطبان افزایش دادهاند. بر اساس نظرسنجیها، بیش از ۸۰ درصد شرکتکنندگان اذعان داشتهاند که از طریق این رویداد با مفاهیم و مهارتهای جدیدی آشنا شدهاند. حدود ۹۰ درصد نیز علاقهمندی خود را به حضور در چنین رویدادهایی در آینده اعلام کردهاند. این آمار نشان میدهد که ترکیب آموزش و سرگرمی میتواند ابزار موثری برای یادگیری باشد.
عا
عااااا
خوبه من برم ازش خرید کنم عاااااااااااااا
چرا ایران هیچی نداره😮💨