آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

فضانورد لاتین‌تبار امیدوار است حضورش در ماینکرافت الهام‌بخش نسل جدید باشد

الن اوچوآ، نخستین زن فضانورد لاتین‌تبار آمریکا، امیدوار است قرار گرفتن داستان زندگی‌اش در بازی ویدئویی ماینکرافت، انگیزه‌ای برای کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار باشد تا به رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی روی بیاورند. اوچوآ در هفته‌ی گذشته به عنوان یکی از شخصیت‌های بازی ماینکرافت آموزشی اضافه شد. ماینکرافت یک بازی بسیار محبوب در میان کودکان و نوجوانان است که در آن بازیکنان می‌توانند دنیاهای مجازی بسازند و بناها و سازه‌های گوناگونی را با بلوک‌های مکعب شکل درست کنند. نسخه‌ی آموزشی این بازی نیز با هدف افزایش یادگیری و علاقه‌ی دانش‌آموزان به مطالب درسی طراحی شده است.

به گفته‌ی اوچوآ، امیدوار است حضورش در این بازی بتواند الهام‌بخش نسل جدیدی از کودکان لاتین‌تبار باشد تا به سمت رشته‌های علمی و فنی کشیده شوند. زیرا در حال حاضر نمایندگی اقلیت‌ها در این حوزه‌ها کم است. طبق آمارها حدود ۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان برای استفاده از نسخه‌ی آموزشی ماینکرافت ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین این بازی می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای الهام‌بخشی و ترغیب نسل جوان به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی به کار گرفته شود.

الن اوچوآ، نخستین زن فضانورد لاتین‌تبار آمریکا، امیدوار است قرار گرفتن داستان زندگی‌اش در بازی ویدئویی ماینکرافت، انگیزه‌ای برای کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار باشد تا به رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی روی بیاورند. اوچوآ در هفته‌ی گذشته به عنوان یکی از شخصیت‌های بازی ماینکرافت آموزشی اضافه شد.
الن اوچوآ، نخستین زن فضانورد لاتین‌تبار آمریکا، امیدوار است قرار گرفتن داستان زندگی‌اش در بازی ویدئویی ماینکرافت، انگیزه‌ای برای کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار باشد تا به رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی روی بیاورند. اوچوآ در هفته‌ی گذشته به عنوان یکی از شخصیت‌های بازی ماینکرافت آموزشی اضافه شد.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که بازی‌های ویدئویی از جمله ماینکرافت می‌توانند علاقه‌ی دانش‌آموزان را به یادگیری مفاهیم علمی، ریاضی و مهارت‌های فناورانه افزایش دهند. زیرا در این بازی‌ها آنها مجبورند از فرمول‌ها و مفاهیم ریاضی و علمی استفاده کنند تا بتوانند دنیای مجازی خود را بسازند. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند مشاهده‌ی الگوهای لاتین‌تبار در عرصه‌ی علم و فناوری، باعث تشویق سایر افراد لاتین‌تبار برای ورود به این عرصه‌ها می‌شود. بنابراین قرار گرفتن الن اوچوآ، نخستین زن فضانورد لاتین‌تبار، در بازی محبوب ماینکرافت می‌تواند الگویی برای کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار باشد.

اوچوآ می‌گوید: “امیدوارم حضور من در این بازی بتواند دید کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار را نسبت به توانایی‌ها و استعدادهایشان تغییر دهد و آنها را تشویق کند تا در آینده در رشته‌های علمی و فنی پیشرفت کنند.” البته اوچوآ تنها الگوی لاتین تبار در بازی ماینکرافت نیست. چهره های دیگری همچون خواننده مشهور گلوریا استفان و فعال حقوق مدنی مونیکا رامیرز نیز به عنوان شخصیت های قابل بازی در این بازی گنجانده شده اند. ماینکرافت با بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن فعال ماهانه، یکی از پرطرفدارترین بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان است. بنابراین می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای الهام بخشی و ترویج الگوهای مثبت در میان نسل جدید محسوب شود.

۱۰ انتظاری که از آپدیت بعدی ماینکرفت داریم

از این رو، الن اوچوآ ابراز امیدواری کرده است که حضورش در این بازی پرمخاطب بتواند در نهایت منجر به افزایش تعداد کودکان و نوجوانان لاتین تباری شود که به سمت رشته های علمی و مهندسی گرایش پیدا می کنند و در آینده وارد این عرصه ها می شوند. شما درباره نسخه آموزشی ماینکرافت چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال این ورژن جذاب را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را حتماً با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا
پاسخ

باید خیلی الی باشد