آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

سرانجام حالت زمستانی ماینکرافت چه شد؟

ماینکرافت، بازی محبوبی که بیش از ۱۰ سال پیش توسط موجانگ معرفی شد، طی این سال‌ها شاهد افزوده شدن ویژگی‌های بی‌شماری بوده است. اما در کنار این افزوده‌شدن‌ها، تعدادی از ویژگی‌های اولیه نیز از بازی حذف شده‌اند. جالب اینجاست که برخی از این ویژگی‌ها حتی پیش از انتشار رسمی بازی در سال ۲۰۱۱ حذف شدند. در آن زمان، ناچ به عنوان بنیان‌گذار موجانگ و سایر توسعه‌دهندگان، در حال آزمایش انواع محتواها بودند تا مناسب‌ترین آن‌ها را برای بازی نهایی انتخاب کنند. یکی از این ویژگی‌های آزمایشی، حالت زمستان بود که به صورت تصادفی هنگام ایجاد دنیاهای جدید اتفاق می‌افتاد.

حالت زمستان در واقع نخستین نمونه از بیوم‌ها در ماینکرافت به شمار می‌رود. زیرا در آن زمان تنها یک بیوم کلی به نام دشت در بازی وجود داشت و حالت زمستان برای اولین بار تنوعی در منظره‌ی بازی ایجاد کرد. این حالت با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد همراه بود که آن را از دنیای معمولی بازی متمایز می‌کرد. اول اینکه برف‌باری مداومی در آن وجود داشت، در حالی که هنوز هیچ سیستم آب و هوایی در بازی پیاده‌سازی نشده بود. چهار نوع مختلف برف به طور مداوم از آسمان می‌بارید و سطح زمین را می‌پوشاند.

ماینکرافت، بازی محبوبی که بیش از 10 سال پیش توسط موجانگ معرفی شد، طی این سال‌ها شاهد افزوده شدن ویژگی‌های بی‌شماری بوده است. اما در کنار این افزوده‌شدن‌ها، تعدادی از ویژگی‌های اولیه نیز از بازی حذف شده‌اند.
ماینکرافت، بازی محبوبی که بیش از ۱۰ سال پیش توسط موجانگ معرفی شد، طی این سال‌ها شاهد افزوده شدن ویژگی‌های بی‌شماری بوده است. اما در کنار این افزوده‌شدن‌ها، تعدادی از ویژگی‌های اولیه نیز از بازی حذف شده‌اند.

دوم اینکه، در این حالت تولید یخ به میزان فراوانی صورت می‌گرفت. هنگام تولید نقشه‌ی حالت زمستان، تقریباً تمام بلوک‌های آبی که در معرض هوا قرار داشتند به یخ تبدیل می‌شدند. تنها جایی که این اتفاق نمی‌افتاد، نزدیک ساحل‌های ماسه‌ای بود. سوم اینکه، تولید موجودات دوستانه مثل حیوانات، در این نقشه بسیار کمتر از حالت معمولی بود که بازی را برای بازیکنان چالش‌برانگیزتر می‌کرد. حالت زمستان در نسخه آلفا ۱.۰.۴ ماینکرافت، منتشر شده در ژوئیه ۲۰۱۰ اضافه شد. با توجه به انتشار رسمی بازی در سال ۲۰۱۱، این ویژگی یکی از قدیمی‌ترین مواردی است که تا پیش از انتشار نهایی در بازی آزمایش شد.

احتمال وقوع حالت زمستان برای هر دنیای تازه‌ای که بازیکنان ایجاد می‌کردند، ۲۵ درصد تعیین شده بود که رقم قابل توجهی محسوب می‌شد. اما متاسفانه این ویژگی با اضافه شدن سیستم بیوم‌ها در نسخه آلفا ۱.۲.۰ از بازی حذف شد. علی‌رغم حذف زودهنگام این حالت، آن همچنان به عنوان یکی از اولین نمونه‌های تنوع منظره‌ی بازی و الهام‌بخش اضافه شدن بیوم‌های بعدی، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ماینکرافت دارد. علاوه بر این، بازگشت مجدد آن به عنوان یک ویژگی نوستالژیک، همواره در میان طرفداران قدیمی این بازی محبوب، مورد توجه بوده است.

شاید هیچ‌گاه نتوان دلیل حذف زودهنگام حالت زمستان را به طور قطع دریافت. اما شواهد نشان می‌دهد که موجانگ قصد داشت تا سیستم بیوم‌ها را به عنوان راهی برای ایجاد تنوع منظره‌ی بازی معرفی کند. با این حال، حالت زمستان همواره بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ اولیه‌ی ماینکرافت باقی خواهد ماند. علی‌رغم محبوبیت زیاد حالت زمستان در میان بازیکنان اولیه ماینکرافت، به نظر می‌رسد موجانگ دلایل موجهی برای حذف آن داشته است. شاید مهم‌ترین دلیل، محدودیت‌هایی بوده که این حالت در خلاقیت بازیکنان ایجاد می‌کرده است. زیرا تمام نقشه زیر پوشش برف بود و تنوع چندانی وجود نداشت.

۱۰ قسمت سریال های انیمیشنی که آینده ترسناکی را به تصویر کشیده‌اند

همچنین با توجه به اهمیت ساخت و ساز برای بازیکنان ماین‌کرفت، حالت زمستان محدودیت‌هایی برای جمع‌آوری منابع و ساختن ایجاد می‌کرد. مثلاً یافتن نی که برای ساختن ابزارهایی مثل تیرکمان حیاتی بود، در این حالت دشوارتر بود. از سوی دیگر، سیستم بیوم‌ها امکانات بیشتری برای خلق دنیاهایی با تنوع بالاتر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌داد. آن‌ها می‌توانستند با ترکیب بیوم‌های مختلف، دنیاهایی متنوع و پویاتر ایجاد کنند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. Minecraft
پاسخ

قابلیت باحالی بود اگه واقعا اضافه میشد اینجوری بازی یکم طبیعی تر میشد

mohsen
پاسخ

کاشکی فصلا میومدن

DANiL Amini
پاسخ

نظر من هم همینه

Terebyte
پاسخ

باید امید داشت …

هیبیس
پاسخ

من نسخه ماینکرافتم قدیمیه این هست

AJM
پاسخ

اولش این برای ورژن های آلفا هستش ایکاش مثل ماینکرافت پی سی یا همون جاوا یه قابلیتی میومد که آدم یه دکمه رو بزنه زوم کنه

ریش سفید
پاسخ

آخجون کاش بیاد

ریش سفید
پاسخ

کاش وقتی بهش اضافه کردن وقتی زمستون میشه گوزن گرگ روباه سفید و…. بیان عالی میشه اگه موافقی لایک کن