فیلم باربی برای دهمین هفته متوالی در صدر جدول گیشه حضور دارد
فیلم باربی با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ، توانسته است برای ۱۰ هفته متوالی در صدر ۵ فیلم پرفروش سینماهای آمریکای شمالی باقی بماند، با وجود اینکه از ۱۲ سپتامبر در VOD (سرویسهای پخش ویدیویی) در دسترس قرار گرفته است. این فیلم که در ژوئیه ۲۰۲۳ به نمایش درآمد، داستان عروسک باربی و سفر او از دنیای باربیلند به دنیای واقعی را روایت میکند. فیلم در هفته اول اکران ۱۶۲ میلیون دلار فروش کرد و تاکنون به فروشی بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته است. به این ترتیب، پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۳ تا به امروز محسوب میشود.
طبق گزارشات، باربی در آخرین آمار ۳ روزه، ۲.۸۶ میلیون دلار فروش داشته و توانسته در رتبه ۵ جدول باقی بماند. علیرغم انتشار VOD و اکران چندین فیلم پرفروش دیگر، باربی توانسته رتبه خود را حفظ کند. این موفقیت حیرتانگیز باربی در حفظ حضور پیوسته در صدر جدول گیشه، نشان از محبوبیت استثنایی این فیلم در میان مخاطبان دارد. حتی پس از اکران در سینما و عرضه در VOD، همچنان تمایل زیادی برای تماشای این فیلم در سینماها وجود دارد.
البته با توجه به انتشار فیلمهای جدید پرهزینه دیگری در هفتههای آینده، احتمالا این روند پیوسته متوقف خواهد شد. اما ۱۰ هفته حضور در صدر ۵ فیلم پرفروش، یک رکورد بسیار قابل توجه محسوب میشود. موفقیت تجاری باربی فراتر از تصور بود. سازندگان انتظار داشتند با مخاطب نسبتا محدود، فروش ۱۰۰ میلیون دلاری داشته باشند. اما استقبال گسترده مخاطبان حتی سازندگان را نیز شگفتزده کرد. علاوه بر طراحی خلاقانه شخصیتها و داستان جذاب، به نظر میرسد بازی درخشان مارگو رابی و رایان گاسلینگ در نقشهای اصلی، نقش بسزایی در محبوبیت این فیلم داشته است.
مارگو رابی با ایفای نقش شاد و پرانرژی باربی، توانست قلب مخاطبان را به دست آورد. همچنین بازی طنزآمیز رایان گاسلینگ در نقش کن، مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. در مجموع، موفقیت باربی نشان میدهد یک فیلم خانوادگی سرگرمکننده و خلاقانه، همچنان میتواند مخاطبان انبوهی را به سینما بکشاند، حتی در عصر حاکمیت ابرقهرمانهای پر جنجال. این موضوع برای آینده سینمای خانوادگی امیدوارکننده است.
این موضوع برای آینده سینمای خانوادگی امیدوارکننده است. البته رسیدن به موفقیت تجاری باربی آسان نیست و نیازمند عواملی همچون داستانی جذاب، بازیهای درخشان بازیگران، و بودجه تبلیغاتی قابل توجه است. اما این فیلم نشان داد سینمای خانوادگی هنوز پتانسیل قابل توجهی برای موفقیت دارد. استودیوهای فیلمسازی میتوانند با سرمایهگذاری بیشتر در آثار اصیل و خلاقانه، مخاطبان خانوادگی را جذب کنند و فروش قابل قبولی داشته باشند. پس از موفقیت باربی، انتظار میرود شاهد تولید آثار بیشتری در این ژانر باشیم. البته کیفیت این آثار باید در اولویت قرار گیرد، نه صرفاً سودآوری. زیرا مخاطب امروز، به دنبال داستانهای اصیل و قدرتمند است.
خیلی تعریفش شد چنان تعریف کردن که گفتم چه چیزیه ولی دیدم متوجه شدم جز فمنیستی بودن داستان فیلمو گرافیک و جلوه های ویژه بسیار ضعیف و داستان ضعیف هیچی نبود خدایش نفهمیدم تهش چی شد کلا فمنیستی بود نمیخوام اسپویل کنم ولی اصلا خوب نبود با توجه به تعریف هایی که میشد
واقعا چرت و پرته و کاملا فمنیستی
فکر کن این همه فیلم خوب تو این دنیا میتونی ببینی بعد بری باربی و پونی کوچولو ببینی :/
بعد طرف از تو فضا داره به باربی سلام میکنه اونم جوابشو میده 🤣 این جور منطقو حتی باب اسفنجی که زیر آب آتیش روشن میکرد و رانندگی هم میکرد و نداشت خداوکیلی