آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

امکان کسب درآمد به صورت بیت کوین از ماینکرافت حذف شد


سرور مستقل و محبوب بازی ویدئویی ماینکرافت به نام ساتلانتیس که امکان دریافت ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای بازیکنان فراهم می‌کرد، اعلام کرد که مجبور به حذف این ویژگی جذاب شده است. بنا بر اعلام مدیران این سرور، شرکت موجانگ که مالک بازی پرطرفدار ماین‌کرافت است، از آن‌ها خواسته تا ویژگی دریافت پاداش مالی در ازای زمان بازی کردن را حذف کنند. طبق قوانین جدیدی که اخیراً توسط موجانگ اعلام شده، سرورهای مستقل نسخه رایانه‌ای ماینکرافت دیگر اجازه ندارند تا پاداش‌های مالی همچون ارزهای دیجیتال به بازیکنان پرداخت کنند. بنابراین ساتلانتیس که تاکنون امکان دریافت مقادیر کوچکی از بیت‌کوین برای بازیکنان فراهم می‌کرد، مجبور به حذف این قابلیت شده است.

ساتلانتیس در اعلامیه خود گفته است که ویژگی دریافت بیت‌کوین را در تاریخ ۲۵ سپتامبر غیرفعال خواهد کرد و بازیکنان تنها تا پایان روز یکشنبه فرصت دارند تا بیت‌کوین‌های دریافتی خود را از سرور خارج کنند. البته این سرور همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما دیگر هیچ پاداش مالی برای بازیکنانی که زمان زیادی را صرف بازی می‌کنند، وجود نخواهد داشت. مدیران ساتلانتیس تأکید کرده‌اند که تلاش می‌کنند هرچه سریع‌تر الگوی مشابهی را در یک بازی دیگر پیاده‌سازی نمایند تا باز هم بتوانند پاداش‌هایی را برای بازیکنان خود در نظر بگیرند.

سرور مستقل و محبوب بازی ویدئویی ماینکرافت به نام ساتلانتیس که امکان دریافت ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای بازیکنان فراهم می‌کرد، اعلام کرد که مجبور به حذف این ویژگی جذاب شده است. بنا بر اعلام مدیران این سرور، شرکت موجانگ که مالک بازی پرطرفدار ماین‌کرافت است، از آن‌ها خواسته تا ویژگی دریافت پاداش مالی در ازای زمان بازی کردن را حذف کنند.
سرور مستقل و محبوب بازی ویدئویی ماینکرافت به نام ساتلانتیس که امکان دریافت ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای بازیکنان فراهم می‌کرد، اعلام کرد که مجبور به حذف این ویژگی جذاب شده است. بنا بر اعلام مدیران این سرور، شرکت موجانگ که مالک بازی پرطرفدار ماین‌کرافت است، از آن‌ها خواسته تا ویژگی دریافت پاداش مالی در ازای زمان بازی کردن را حذف کنند.

تصمیم اجباری سرور ساتلانتیس برای حذف ویژگی دریافت بیت‌کوین، واکنش‌ها و نظرات متفاوت و متناقضی را در میان علاقه‌مندان و طرفداران بازی‌های دارای پاداش مالی برانگیخته است. برخی معتقدند موجانگ و مایکروسافت با این تصمیم، به نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جالب توسعه‌دهندگان مستقل در حوزه بازی‌های دارای پاداش لطمه زده‌اند. آن‌ها می‌گویند این شرکت‌های بزرگ با محدود کردن ابتکارات توسعه‌دهندگان، رشد و تکامل بازی‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند. اما عده‌ای دیگر بر این باورند که جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در این حوزه نوپا، اقدامی ضروری و منطقی است. آن‌ها معتقدند هنوز زود است تا بازی‌ها بتوانند به طور کامل با سیستم‌های پرداخت و اقتصاد دیجیتال یکپارچه شوند.

آنچه مسلم است اینکه تعامل بازی‌ها با فناوری‌های نوین مالی و اقتصاد دیجیتال، همچنان موضوعی جدید، مبهم و در حال تکامل است. به نظر می‌رسد در این حوزه نوپا، جدالی پیچیده میان منافع شرکت‌های بزرگ توسعه‌دهنده و نیازهای کاربران وجود دارد که نیازمند گفتگو و تعامل بیشتر دو طرف است. شاید بتوان گفت شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و موجانگ، با ورود به این عرصه‌ی نوظهور باید حساسیت‌های بیشتری از خود نشان دهند و اجازه دهند تا ایده‌ها و مدل‌های جدید در عمل آزموده شوند تا بتوان بهترین و کارآمدترین روش را برای پیاده‌سازی مکانیزم‌های جذاب و عادلانه‌ی پاداش‌دهی در بازی‌ها پیدا کرد.

بهترین فیلم و سریال‌ها بر اساس داستان قاتل‌های سریالی واقعی

البته نظارت بر این فرایند و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. به نظر می‌رسد تنها راه بهینه، ایجاد تعادل میان حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های توسعه‌دهندگان مستقل، و حفظ منافع کاربران از طریق نظارت‌های لازم است تا این بخش نوپا بتواند به رشد و بلوغ خود ادامه دهد. در هر صورت، بحث و جدل در مورد آینده‌ی تعامل بازی‌ها و اقتصاد دیجیتال به قوت خود باقی است و تصمیم ساتلانتیس برای حذف ویژگی پاداش‌دهی، تنها نمونه‌ای کوچک از چالش‌های پیش رو در این حوزه محسوب می‌شود.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X mr
پاسخ

ما که نمیتونستیم کسب درآمد کنیم

نمد
پاسخ

نههههه
دنیای مدرن نهههعععع
خوبه حذف شد