پلی استیشن برای یک رویداد بزرگ State of Play در تابستان برنامه دارد
پلی استیشن چند روز پیش یک رویداد نسبتا کوچک استیت آو پلی (State of Play) برگزار نمود که علیرغم یک سری معرفی و نمایش جالب توجه (از جمله Tide of Annihilation، دیالسی Lies of P: Overture، بازی Lost Soul Aside و همچنین ساخته جدید استودیو Housemarque یعنی Saros)، آنچنان به مذاق طرفداران خوش نیامد. دلیل اصلی این موضوع هم کمبود بازیهای انحصاری و فرست پارتی سونی بود.
ما میدانیم بازیهای انحصاری متعددی برای پلی استیشن ۵ در دست توسعه هستند؛ از Ghost of Yotei و Death Stranding 2 گرفته تا Marvel’s Wolverine و بازی تازهمعرفیشده ناتی داگ یعنی Intergalactic. بنابراین خیلی عجیب بود که ما شاهد نمایش جدیدی از هیچ یک از این بازیها نبودیم. هماکنون همه نگاهها به فصل تابستان و نمایش بعدی پلی استیشن دوخته شده و طبق گزارشات جدید، به نظر میرسد سونی در حال برنامهریزی برای یک State of Play بزرگ و جذاب در این فصل است.
جف گراب در جدیدترین قسمت از پادکست Game Mess مدعی شد مدیران و اعضای ارشد پلی استیشن اخیرا صحبتهای مختلفی درباره برگزاری یک رویداد استیت آو پلی یا یک شوکیس کامل PlayStation در تابستان انجام دادهاند. همانطور که احتمالا متوجه شدهاید، سونی طی یک سال اخیر فقط یک سری رویداد نسبتا کوچک استیت آو پلی برگزار کرده و آخرین شوکیس بزرگ آنها به ماه می ۲۰۲۳ بازمیگردد! جف گراب توضیح داد:
آنها همچنان میتوانند یک سری معرفی جذاب داشته باشند؛ میتوانند مخاطبان را برای سال بزرگ ۲۰۲۶ آماده کنند. فکر میکنم داخل شرکت این صحبت وجود دارد که تابستان یک شوکیس بزرگ داشته باشند یا اینکه سراغ همان فرمت کوچکتر استیت آو پلی بروند. اما خب نظرشان بیشتر روی شوکیس است.
مشخصا سونی هنوز هیچ چیز را به صورت رسمی تایید نکرده، اما باتوجه به اینکه خیلی از بازیهای مهم سونی نمایشهای قابل توجه نداشتهاند، برگزاری یک شوکیس تمامعیار و پرداختن به انحصاریهای پرطرفدار کاملا منطقی به نظر میرسد. بازی Marvel’s Wolverine پس از لیکهای بزرگی که تجربه کرد، در سکوت عجیبی فرو رفته و اینسامنیاک هم اعلام کرده فعلا برای نمایش این عنوان ابرقهرمانی آماده نیست. همچنین بسیاری از طرفداران منتظر نمایشهای بیشتر از بازی هیجانانگیز Ghost of Yotei هستند و میخواهند بدانند این عنوان چگونه به ماجراجویی جین ساکای در گوست آو سوشیما گره خواهد خورد.
صدالبته یکی از مشکلات اساسی صاحبنظران و مخاطبان در دو سه سال اخیر، کم شدن تعداد انحصاریهای باکیفیت روی کنسول پلی استیشن ۵ بوده است. سونی از اوایل نسل نهم به یک تغییر رویه عجیب و باورنکردنی سراغ توسعه عناوین لایو سرویس و آنلاین (مثل Concord) رفت و شکست بسیار تلخی را تجربه کرد. به همین خاطر میلیونها دلار هزینه، هزاران نیروی بااستعداد و چند سال زمان باارزش به خاطر همین تلاش نافرجام از دست رفته؛ در حالی که میتوانست برای توسعه بازیهای داستانی و شگفتانگیزی که پلی استیشن به آنها معروف است صرف شود.
در هر صورت طرفداران امیدوار هستند سونی از این سیاستگذاری نهچندان درست و نتیجه آشکار آن درس گرفته باشد و از این پس روی آنچه نقطه قوتش به حساب میآید، تمرکز کند. ایکس باکس باتوجه به عملکرد ضعیفش در بخش سخت افزاری تصمیم گرفته همه بازیهای انحصاری خود را روی پلی استیشن هم منتشر کند و اینگونه جنگ کنسولی تا حد زیادی از آن حالت سنتی فاصله گرفته است. در همین راستا گیمرها انتظار دارند سونی مشعلدار توسعه بازیهای ماجراجویی و تکنفره باقی بماند.
منبع: The Gamer
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم

نظرات