برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها

۱۰ شایعه جذاب GTA 6 که باید به آن‌ها توجه کنیم

کمپانی راکستار (Rockstar) همچنان درباره نسخه بعدی سری معروف جی تی ای یعنی GTA 6 سکوت اختیار کرده و قصد ندارد فعلا چیزی بگوید. بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که این بازی به طور رسمی در دهمین سالگرد عرضه Grand Theft Auto 5 معرفی شود. اما متأسفانه از آن زمان گذشت و هیچ اتفاق بزرگ و مهمی نیافتاد. از این رو هر آنچه در مورد بازی بعدی سری Grand Theft Auto می‌دانیم، فیلم‌های افشا شده از گیم پلی آن در سال گذشته است. همانطور که قبلا در مقالاتی اشاره کردیم، چیزهایی بسیاری هستند که ممکن است بعد از افشاگری تغییر بکنند، چون بازی هنوز در فاز توسعه است. البته شایعات و افشاگری‌های دیگری هم درباره این بازی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 تا الان را به شما بگوییم. با مجله بازار همراه باشد.

۱۰- پروژه آمریکا یا همان Project Americas معروف

پروژه آمریکا یا همان Project Americas جزو 10 تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 است که بسیار برای طرفداران جذاب بود.
پروژه آمریکا یا همان Project Americas جزو ۱۰ تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 است که بسیار برای طرفداران جذاب بود.

Project Americas یکی از اولین شایعات مربوط به بازی GTA 6 است که طبق آن شایعه می‌توان موقعیت ماجراهای بازی را در ایالت فلوریدا و برخی از مناطق آمریکای جنوبی دانست. علاوه بر این طبق شایعه Project Americas می‌توان ادعا کرد که داستان آن می‌تواند از سریال نارکوس (Narcos) نتفلیکس الهام گرفته شود و که در صورت به وقوع پیوستن، جالب می‌شد. با این حال موارد گفته شده مربوط به این شایعه ممکن است توسط سازندگان تجدید نظر شده و از بازی حذف شوند. ولی در کل Project Americas ایده جالبی است که راکستار می‌تواند در IP جداگانه آن را محقق کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰تا از جالبترین کدهای تقلب در بازی‌های ویدئویی

۹- حیات وحش بازی

موارد فاش شده در رابطه با حیات وحش بازی یکی از بهترین شایعه‌های GTA 6 است که امیدواریم صحت داشته باشد.
موارد فاش شده در رابطه با حیات وحش بازی یکی از بهترین شایعه‌های GTA 6 است که امیدواریم صحت داشته باشد.

حیات وحش در نسخه پنجم سری یعنی بازی Grand Theft Auto 5 به ندرت قابل مشاهده بود و می‌شد حیوانات مختلفی از جمله گوزن، گوسفند و… را دید. کمپانی راکستار (Rockstar) طبق آن چیزی که در بازی رد دد ردمپشن ۲ (Red Dead Redemption 2) ساخت و کا مشاهده کردیم، یک اکوسیستم بسیار واقع گرایانه را در گیم پلی بازی پیاده سازی کرد و به نظر می‌رسد که این مورد می‌تواند در Grand Theft Auto 6 نیز ادامه یابد و حتی پیشرفته‌تر ظاهر شود.

۸- حالت آنلاین شبیه فورتنایت

الهام گرفتن سازندگان از بازی فورتنایت برای ساختن حالت آنلاین GTA 6 تغییر مثبت و بزرگی است.
الهام گرفتن سازندگان از بازی فورتنایت برای ساختن حالت آنلاین GTA 6 تغییر مثبت و بزرگی است.

یکی از منابع آگاه از صنعت بازی‌های ویدیویی ادعا کرده بود که مد آنلاین بازی جی‌ تی‌ ای ۶ از بازی فورتنایت الهام گرفته و ویژگی‌هایی نظیر برگزاری فصل‌های زمانی و رویدادهای زنده را خواهد داشت. این ادعا در حالی مطرح شده که تعداد بازیکنان آنلاین جی‌تی‌ای ۵ همچنان بسیار زیاد است و طرفداران زیادی منتظر اخبار و جزئیات بیشتری درباره مد آنلاین نسخه جدید هستند. به گفته این منبع آگاه، بخش آنلاین Grand Theft Auto 6 قرار است هر ۱۰ تا ۱۲ هفته یکبار، فصل جدیدی را داشته باشد که شامل تغییراتی در نقشه، سلاح‌ها، رویدادهای زنده و بتل پس جدیدی خواهد بود. این همان چیزی است که در بازی فورتنایت هم اتفاق می‌افتد. اگر این شایعه درست باشد، تغییر مثبت و بزرگی برای شرکت راکستار به حساب می‌آید و بسیاری آن را دوست خواهند داشت.

۷- نقشه و موقعیت اتفاقات بازی

تصویری از نقشه احتمالی بازی که جزو 10 تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 است.
تصویری از نقشه احتمالی بازی که جزو ۱۰ تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 است.

تصاویر فاش شده در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ تصویر کلی خوبی از ویژگی‌ها و تنظیمات بازی ارائه می‌دهد، اما اندازه و شکل نقشه آن هنوز برای بسیاری از طرفداران ناشناخته است. البته پس از مدتی یک نقشه از GTA 6 اوایل سال جاری در اینترنت منتشر شد، اما به سرعت حذف شد که می‌تواند نشانه‌ای از درستی این شایعه باشد. موقعیت جریانات داخل بازی، یکی از مهمترین جنبه‌های هر ویدئو گیم است و سری Grand Theft Auto هم از این قائده مستثنی نیست و برای داستان، طراحی ماموریت، مراحل و بطور کلی گیم پلی بسیار مفید است. در حالی که در شایعه Project Americas فهمیدیم که در ابتدا نقشه‌ای بر اساس فلوریدا طراحی شده، سال گذشته طی افشاگری‌های جدیدی در رابطه با موقعیت مکانی بازی اتفاق افتاد که طی آن انگار قرار است اتفاقات بازی در شهر میامی (همان شهر نسخه Vice City) جریان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گیم که در دنیای هیجان‌انگیز آن‌ها غرق می‌‌شوید

۶- ممکن است مکان‌های قدیمی بازگردند

نمایی از Little Haiti در نسخه Vice City!
نمایی از Little Haiti در نسخه Vice City!

اگرچه نقشه‌ای که ادعا شده نسخه ششم به خودی خود بسیار جالب است، اما در میان مکان‌هایی که روی آن دیده می‌شد، مکان‌هایی هم بودند که در نقشه نسخه Vice City که در سال ۲۰۰۲ عرضه شده بود، وجود داشتند. این مکان‌ها شامل Little Haiti, Leaf Links, Ocean Beach و غیره است که اگر واقعاً در نسخه جدید بازگردند، هواداران قدیمی مطمئناً از این اتفاق خوشحال خواهند شد.

۵- شایعه فایل صوتی

فایل صوتی مربوط به استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) جزو بهترین شایعه‌های GTA 6 است که تا کنون شاهدش بودیم.
فایل صوتی مربوط به استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) جزو بهترین شایعه‌های GTA 6 است که تا کنون شاهدش بودیم.

یک فایل صوتی که ظاهراً از طرف استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی مادر تیک تو (Take-Two Interactive) بود، مدتی پیش در اینترنت فاش شد. فایل صوتی که در آن صدای فاش شده در مورد معرفی GTA 6 در اکتبر ۲۰۲۳ و انتشار آن در اکتبر ۲۰۲۴ صحبت می‌کرد و تا حدودی توانست امید طرفداران را برای عرضه بازی چندین برابر کند.

۴- وجود چند قهرمان‌ در بازی

ایده وجود چند قهرمان در بازی از نسخه پنجم عملی شد و اگر در نسخه ششم بصورت گسترده بکار گرفته شود، شاهد محقق شدن یکی از بهترین شایعه‌های GTA 6 خواهیم بود.
ایده وجود چند قهرمان در بازی از نسخه پنجم عملی شد و اگر در نسخه ششم بصورت گسترده بکار گرفته شود، شاهد محقق شدن یکی از بهترین شایعه‌های GTA 6 خواهیم بود.

در نسخه Grand Theft Auto 5 با مفهوم وجود چند قهرمان در بازی و چگونگی کنترل آن‌ها آشنا شدیم و فهمیدیم چطور می‌شود با این ایده بازی را پیش برد. حال در نسخه ششم بسیاری از افراد مشهور و صاحب نظر وجود دو قهرمان را پیش بینی کرده بودند و این ایده در نهایت در فیلم‌های لیک شده در سپتامبر ۲۰۲۲ محقق شد. در فایل‌های فاش شده دیده شد که قهرمان‌های بازی مرد و زن هستند که بنا بر برخی گزارش‌ها نام آن‌ها به ترتیب جیسون و لوسیا است.

۳- سوییچ سریع بین کاراکترهای اصلی

سوییچ سریع بین کاراکترهای اصلی در نسخه جدید سری بازی GTA اتفاق خواهد افتاد و البته جزو 10 تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 هم به شمار می‌رود.
سوییچ سریع بین کاراکترهای اصلی در نسخه جدید سری بازی GTA اتفاق خواهد افتاد و البته جزو ۱۰ تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 هم به شمار می‌رود.

سوییچ کردن بین قهرمانان در حالت داستانی GTA 5 در نسخه‌های اولیه بسیار کند بود و گیمر را اذیت می‌کرد. در نهایت با انتقال بازی به کنسول‌های نسل نهم به لطف حافظه SSD، این مشکل برطرف شد. با این حال تصاویر منتشر شده از گیم پلی GTA 6 نشان می‌دهد که سوییچ بین شخصیت‌های اصلی امکان دارد سریع‌تر از قبل باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های مخفی‌کاری تاریخ

۲- هوش مصنوعی بهبود یافته پلیس

ارتقا پیدا کردن هوش مصنوعی پلیس می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر پلیس کمک کند.
ارتقا پیدا کردن هوش مصنوعی پلیس می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر پلیس کمک کند.

از آنجایی که در تمامی بازی‌های Grand Theft Auto گیمر کاراکتر خلافکار را کنترل می‌کند، پس نحوه رفتارو عملکرد پلیس در بازی تعیین می‌کند که چه چالشی پیش رویتان قرار خواهد داشت. پلیس در نسخه پنجم سری رفتاری بیش از حد تهاجمی داشت که اکثر بازیکنان از آن گلایه می‌کردند. اما جالب این است که در فیلم‌های فاش‌ شده از گیم پلی نسخه ششم، خبر از یک بازنگری کامل در هوش مصنوعی پلیس داده می‌شود که این می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر بازی کمک کند.

۱- دسترسی بیشتر به داخل ساختمان‌ها

دسترسی بیشتر به داخل ساختمان‌ها یکی از آرزوهای بزرگ طرفداران بود که امیدواریم در نسخه ششم عملی شود.
دسترسی بیشتر به داخل ساختمان‌ها یکی از آرزوهای بزرگ طرفداران بود که امیدواریم در نسخه ششم عملی شود.

افزایش مقدار دسترسی به داخل ساختمان‌ها چیزی است که بازیکنان و طرفداران سری مدت‌ها قبل خواهان آن بوده‌اند. در حالی که GTA 5 از دسترسی به فضاهای داخلی کمتری برخوردار بود، همانطور که در فیلم‌های فاش شده مشاهده کرده‌ایم، در آن‌ها نشان داده شده که در GTA 6 شاهد دسترسی بیشتری به داخل ساختمان‌های موجود در شهرها خواهیم بود. اگر این قضیه درست باشد، می‌تواند یک ویژگی عالی برای بازی جدید باشد و به طور کلی گیم پلی آن را ارتقا دهد و همچنین به سرگرم شدن هر چه بیشتر بازیکن کمک کند.

جمع بندی

این بود ۱۰ تا از بهترین شایعه‌های GTA 6 که برخی از آن‌ها طرفداران سری را امیدوارتر و برخی گیج‌تر از قبل کرد. هنوز هیچ چیز قطعی درباره نسخه جدید سری جی تی ای توسط کمپانی سازنده اعلام نشده جز این که بازی در حال ساخت است و باید منتظر ماند و دید راکستار چی چیزی را ارائه خواهد کرد. در آخر اگر نکته، نظر، پیشنهاد یا سئوالی در رابطه با موضوع مقاله دارید، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. Minecraft
پاسخ

موافقم

آرام
پاسخ

وااااییییی که چقد منتظرشم😭😭😭