این اسکین نامرئی کالاف دیوتی کفر بازیکنان را درآورده!
اخیراً طرفداران بازی کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲ نسبت به اضافه شدن اسکین جدیدی به نام “گایا”، که باعث کاهش دیدپذیری شخصیتها در بازی میشود، ابراز نارضایتی کردهاند. این اسکین در فصل ششم بازی به شخصیت نوا اضافه شده است. اسکین گایا، ظاهر نوا را به نسخهای از شخصیت گروت از فیلمهای مارول تبدیل میکند. اما مشکل اینجاست که رنگبندی ملایم این اسکین باعث میشود دیدن آن از فاصلهی دور بسیار دشوار شود و شخصیت را در محیط اطراف پنهان کند.
این موضوع باعث میشود بازیکنانی که از این اسکین استفاده میکنند، مزیت ناعادلانهای نسبت به حریفان داشته باشند. البته این اولین بار نیست که چنین مشکلی در کالاف دیوتی رخ میدهد. پیش از این هم اسکین معروف روز در بازی وارزون به دلیل رنگ تیره و تقریباً سیاه خود، باعث ایجاد مزیت ناعادلانه شده بود. آنچه نگرانیها را دو چندان کرده، اعلام امکان انتقال اسکینهای بازشده از مدرن وارفیر ۲ به نسخه بعدی یعنی مدرن وارفیر ۳ است. این یعنی اسکینهای مشکلدار مانند گایا نیز به بازی جدید منتقل خواهند شد مگر اینکه موضوع پیش از آن حل شود.
علاوه بر اسکینها، گاهی اوقات شخصیتهای ویژه مانند کرامپوس نیز با مشکل نامرئی شدن مواجه بودهاند. البته خوشبختانه معمولاً با بازخورد بازیکنان، این مشکلات برطرف میشوند اما نشان میدهد کار زیادی در زمینه دیدپذیری و تعادل بازی باقی مانده است. به نظر میرسد مسئله دیدپذیری اسکینها و شخصیتها یکی از چالشهای دیرینه کالاف دیوتی بوده و همچنان راه حل جامعی برای آن پیدا نشده است. توسعهدهندگان باید با طراحی دقیقتر اسکینها و تست کامل آنها، از بروز مجدد چنین مشکلاتی جلوگیری کنند تا تجربهای عادلانهتر و لذتبخشتر برای همه فراهم شود.
شاید راهحلهایی مانند امکان غیرفعال کردن نمایش برخی اسکینها از سوی بازیکنان یا بهکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی برای شناسایی و ردیابی بهتر اسکینها در محیط بازی بتواند تا حدی به بهبود تجربه کمک کند. در مجموع امیدواریم در آینده شاهد بهبود روند طراحی و عرضه اسکینها در مجموعه کالاف دیوتی باشیم تا این بازی محبوب بتواند ضمن حفظ جذابیت، تجربهای عادلانه و رضایتبخش برای همه بازیکنان فراهم کند.
موضوع دیدپذیری اسکینها در بازیهای آنلاین چندنفره از جمله کالاف دیوتی، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا با تاثیر مستقیم بر تعادل و عدالت بازی، لذت بازیکنان را تحت شعاع قرار میدهد. یکی از راهکارهای پیشنهادی، اعمال محدودیت در انتخاب اسکین بر اساس نوع نقشه و محیط بازی است. به عنوان مثال اسکینهای تیرهرنگ در نقشههای روشن ممنوع شوند. همچنین میتوان برخی اسکینها را مختص به بازیهای تکنفره کرد.
راهکار دیگر، اعمال تغییرات ویژه بر روی اسکینهای مشکلدار به هنگام ورود به بازی چندنفره است. به عنوان مثال افزودن جلوههای نوری یا المانهایی برای افزایش دیدپذیری. البته این کار باید با حفظ ظاهر اصلی اسکین انجام شود. همچنین میتوان قابلیتی قرار داد که بازیکنان بتوانند دیدپذیری اسکین حریفان را خودشان تنظیم کنند. با این کار عملاً اسکینهای نامرئی برای آن بازیکن دیدپذیر میشوند. در نهایت پیشنهاد میشود توسعهدهندگان از هوش مصنوعی و الگوریتمهای پیشرفته برای شناسایی و ردیابی بهتر اسکینها در محیط بازی استفاده کنند تا بتوانند میزان دیدپذیری را به صورت خودکار تنظیم نمایند.
نظرات