منجمد کردن دشمنان در ماینکرافت با استفاده ازجادوی یخی!
اخیراً یکی از طرفداران بازی محبوب ماینکرافت، انیمیشنی جذاب از یک جادوی سفارشی به نام «یخزدگی» منتشر کرده است که به ظاهر میتواند دشمنان را منجمد سازد. این انیمیشن توسط کاربری به نام DressApprehensive533 امروز در صفحه ردیت ماینکرافت به اشتراک گذاشته شد و واکنشهای مثبت فراوانی دریافت کرد. همانطور که میدانیم، از آنجایی که خلاقیت و ایدههای بازیکنان ماینکرافت از محدودههای بازی فراتر رفته است، طراحی و ساخت مادها، افزونهها و ماکتهایی برای ویژگیها و عناصر جدید، امری رایج در این جامعه شده است.
انیمیشن جادوی یخزدگی نیز نمونهای از این دست ایدههای خلاقانه است که البته صرفاً یک مفهوم است و هنوز به عنوان یک ماد یا افزونه واقعی وجود ندارد. اگرچه جادو همیشه به اشکالی چون جادوگریها در ماینکرافت وجود داشته، اما تاکنون امکان اجرای مستقیم جادوهایی مانند این توسط خود بازیکن فراهم نبوده است. به همین دلیل، ایدههایی مانند جادوی یخزدگی مورد توجه طرفداران قرار گرفته و آرزوی اضافه شدن آنها به بازی را دارند. البته با وجود پیشنهادهای مکرر جامعه بازیکنان، تاکنون موجانگ جز جادوگریها، جادوی دیگری به بازی اضافه نکرده است. اما انتظار میرود با توجه به استقبال گسترده، در آینده نزدیک گامهایی در این زمینه بردارد.
شایان ذکر است که انیمیشن جادوی یخزدگی، اگرچه بسیار واقعگرا به نظر میرسید، اما خالق آن توضیح داده که صرفاً یک انیمیشن است و قصد داشته مفهوم جالبی را مطرح کند. با این وجود، ایده یک جادو برای منجمد کردن دشمن و ایجاد آسیب، حتی به عنوان یک پیشنهاد، بسیار جذاب و کاربردی به نظر میرسد. میتوان تصور کرد جادوهای مشابه دیگری بر پایه عناصری مثل آتش، آب، باد و غیره نیز وجود داشته باشند تا تجربه نبرد در ماینکرافت را بهبود بخشند. باید دید آیا موجانگ در آینده نزدیک، با الهام از این درخواستهای طرفداران، اقدام به پیادهسازی جادوهای بیشتر در بازی خواهد کرد یا خیر. البته فعلاً مشغول آمادهسازی رویداد ماینکرافت لایو ۲۰۲۳ هستند که احتمال افزودن مفهوم جدید جادو در آن کم به نظر میرسد.
ایده اضافه کردن جادوهای بیشتر به ماینکرافت، موضوعی است که طی سالیان گذشته بارها توسط اعضای جامعه این بازی مطرح شده است. طرفداران معتقدند این امر میتواند تجربه بازی را بهبود بخشد و جذابیت آن را افزایش دهد. یکی از مزایای اصلی اضافه کردن جادو، گشایش افقهای جدیدی برای سبک بازی و مکانیکهای آن خواهد بود. بازیکنان میتوانند با جادوها در نبردها و کاوشهایشان انعطافپذیرتر عمل کنند. همچنین جادو میتواند باعث پیشرفت داستان و فضاسازی بازی شود.
از سوی دیگر، مخالفان معتقدند اضافه کردن جادو ممکن است باعث به هم خوردن توازن بازی شود. جادوهای قدرتمند میتوانند چالش بازی را کاهش دهند و سبک ساده و خالصانه ماینکرافت را مخدوش کنند. راهحلی که میتواند هر دو طرف را راضی نگه دارد، پیادهسازی جادو به شکلی محدود و متوازن است. برای نمونه میتوان جادو را منبعی محدود در نظر گرفت که برای استفاده نیاز به شارژ شدن دوباره داشته باشد. یا جادوها را به گونهای طراحی کرد که کاربرد محدودی داشته باشند.
علاوه بر این، جادوها میتوانند بخشی اختیاری از بازی باشند که نیاز به فعال سازی و یا ساختن داشته باشند. به این ترتیب بازیکنانی که علاقهای به جادو ندارند، مجبور به استفاده از آن نخواهند بود. در مجموع، به نظر میرسد با طراحی درست و متوازن، اضافه کردن جادوهای جذاب و کاربردی میتواند ضمن حفظ سادگی بازی، تجربه بازیکنان را ارتقا دهد و حس و حال تازهای به ماینکرافت بدهد.
جالب بود
الان یعنی استیو تبدیل به السا کرد ؟!😝🤣
موجانگ همون موب های که تو موب ووت رای نیاوردن اضافه کنه ، هنر کرده. از این شرکت انتظار بیش از حد نداشته باشید 😒