راکاستار استودیوی سازنده بازی GTA: The Trilogy را خریداری کرد
راکاستار گیمز استودیوی ویدیو گیم دیلاکس (Video Games Deluxe)، توسعهدهنده بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition را خریداری کرده و نام آن را به «راکاستار استرالیا» تغییر داده است. این دو استودیو سابقه همکاری در ساخت بازی را دارند، زیرا ویدیو گیم دیلاکس پیشتر در پروژههایی مانند ریمستر بازی L.A. Noire و بازی واقعیت مجازی L.A. Noire: The VR Case Files با راکاستار همکاری کرده است. انتظار میرود این ادغام با روند توسعه بازی GTA 6 که قرار است اواخر امسال منتشر شود، ارتباط داشته باشد. در واقع بهنظر میرسد که راکاستار برای تقویت تیم توسعه این بازی اقدام به خریداری استودیوی مذکور کرده است.
راکاستار این خرید را در یک بیانیه مطبوعاتی که بهتازگی توسط وبسایت Business Wire منتشر شده، علنی کرد. در این بیانیه، جنیفر کولب، رییس بخش انتشارات راکاستار گیمز، اشتیاق خود را نسبت به این همکاری جدید ابراز کرده و گفت: «پس از سالها همکاری نزدیک، ما هیجانزدهایم که ویدیو گیم دیلاکس به تیممان بپیوندد و به عنوان راکاستار استرالیا فعالیت کند.»
به همین ترتیب، برندان مکنامارا، بنیانگذار ویدیو گیم دیلاکس نیز رضایت خود را از این همکاری ابراز کرده و اظهار داشت که این استودیو «از پیوستن به راکاستار گیمز بسیار خوشحال است.» مکنامارا پیشتر در استودیوی تیم باندی (Team Bondi) روی نسخه اصلی L.A. Noire کار کرده بود، اما آن همکاری با چالشهایی روبهرو شد و در نهایت منجر به جدایی راکاستار و تیم باندی گردید.
استودیوی Video Games Deluxe توسط راکاستار گیمز خریداری شد
ویدیو گیم دیلاکس توسط برندان مکنامارا، رهبر سابق تیم باندی تاسیس شد. تیم باندی استودیویی بود که نسخه اصلی L.A. Noire را توسعه داد و راکاستار گیمز آن را منتشر کرد. با این حال، در آستانه انتشار بازی در سال ۲۰۱۱، گزارشهایی منتشر شد که از شرایط کاری نامناسب در تیم باندی حکایت داشت. این گزارشها شامل ادعاهایی مبنی بر این بود که برنامهنویسان مجبور بودند وظایف چهار نفر را انجام دهند و اسامی بیش از ۱۰۰ همکار از تیتراژ نهایی بازی حذف شد. این مسائل در نهایت به قطع همکاری راکاستار گیمز با تیم باندی منجر شد.
پس از انتشار بازی L.A. Noire، تیم باندی تعطیل شد و مکنامارا در سال ۲۰۱۳ ویدیو گیم دیلاکس را تاسیس کرد. مدتی بعد، هم ویدیو گیم دیلاکس و هم مکنامارا همکاری خود را با راکاستار از سر گرفتند. این همکاری ابتدا در پروژه L.A. Noire: The VR Case Files آغاز شد و سپس در سال ۲۰۲۱ روی ریمستر GTA Trilogy ادامه یافت. کار روی سهگانه GTA به تقویت روابط بین این دو شرکت کمک کرد و احتمالا عامل اصلی در تصمیمگیری برای خرید این استودیو بود.
در حال حاضر مشخص نیست که راکاستار استرالیا دقیقا روی چه پروژههایی کار خواهد کرد، اما یک احتمال واضح وجود دارد. راکاستار در حال آماده شدن برای انتشار بازی GTA 6 در سال جاری است و با توجه به سابقه ویدیو گیم دیلاکس در کار روی سری GTA، احتمالا این استودیو نقش مهمی در توسعه این بازی ایفا خواهد کرد.
در هر صورت، به نظر میرسد که GTA 6 یکی از بزرگترین پروژههای راکاستار گیمز تاکنون باشد و این استودیو به هر کمکی که بتواند برای انتشار موفق این بازی دریافت کند، نیاز دارد. در حال حاضر شایعات مختلفی پیرامون GTA 6 وجود دارند. میدانیم که بازی در وایس سیتی جریان خواهد داشت و در پاییز برای کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X|S منتشر میشود، اما هنوز اطلاعاتی درباره نسخه PC وجود ندارد. مطمئنا با نزدیک شدن به تاریخ انتشار، جزییات بیشتری از این بازی ارائه خواهد شد.
منبع: IGN
داستان زندگی بزرگترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک
نظرات