جاناتان دومونت، کارگردان خلاق بازی Assassin’s Creed Shadows، به تازگی از زمان اتمام کمپین اصلی و همچنین تکمیل ۱۰۰ درصدی آن رونمایی کرده است. به نظر میرسد شدوز محتوای قابل توجهی در خود جای داده باشد و با اینکه در حد و اندازه بزرگترین عناوین فرنچایز مثل والهالا، Odyssey و اوریجینز نیست، اما مشخصا از نسخه آخر سری یعنی AC: Mirage خیلی طولانیتر خواهد بود.
پس از آنکه میراژ فرنچایز «فرقه قاتلین» را به ریشههای خود بازگرداند و مقیاس کوچکتری داشت، شدوز میخواهد بار دیگر سراغ همان رویکرد نقشآفرینی و جاهطلبانهای برود که قبلتر از امثال والهالا و Origins دیده بودیم. این بازیها که به آنها اشاره کردیم بسیار بزرگتر و طولانیتر از نسخههای اولیه اساسینز کرید هستند و محتوای قابل توجهی در اختیار بازیکنان قرار میدهند (که البته همیشه هم توجه به کمیت منجر به کیفیت بیشتر نبوده است!). باتوجه به تمام چیزهایی که از Assassin’s Creed Shadows دیدهایم مشخصا یوبیسافت میخواهد بین دو رویکرد متفاوت حرکت کند و اینگونه همزمان هوای بازیکنان قدیمی و جدید خود را داشته باشد. قطعا دنبال کردن چنین مسیری میتواند بسیار چالشبرانگیز باشد و عملکرد شدوز در کنار عناوین چند سال آینده فرنچایز نشان خواهد داد آیا این سیاستگذاری با موفقیت روبهرو میشود یا خیر.
کارگردان خلاق اساسینز کرید شدوز، جاناتان دومونت در مصاحبه با Genki تایید کرد که داستان اصلی بازی بین ۳۰ تا ۴۰ سال به طول میانجامد و گیمرهایی که میخواهند تمام محتوای جانبی آن را تکمیل کنند مجموعا به ۸۰ ساعت زمان نیاز خواهند داشت. بر اساس اطلاعات سایت معروف How Long to Beat، اتمام کمپین اصلی Assassin’s Creed Origins حدود ۳۰ ساعت زمان میبرد و این عدد برای Odyssey به حدود ۴۵ ساعت میرسد. صحبتهای دومونت به نوعی به گزارشات گذشته مهر تایید میزند که اذعان داشتند اندازه نقشه Assassin’s Creed Shadows مشابه Origins و Odyssey خواهد بود. اکنون به نظر میرسد محتوای درون نقشه شدوز نیز با بازیهای مذکور قابل مقایسه است.
Genki علاوه بر اینها یک سری از اطلاعات مهم که توسط کارگردان Assassin’s Creed Shadows به اشتراک گذاشته شده را طی یک پست توییتری بازتاب داده است:
اکنون زمان مناسب برای رفتن به ژاپن بود، چراکه اعضای تیم علاقه زیادی به ساخت شدوز داشتند و به نوعی رویایشان بود
بازی از فیلمهایی چون 13Assassins، Sekigahara، Zatoichi و فیلمهای کوروساوا الهام گرفته است
تیم سازنده از انتقادات منصفانه درس گرفتهاند و روی ارائه تجربهای برجسته متمرکز هستند
نیو گیم پلاس و حالتهای دیگر بر اساس بازخورد بازیکنان اضافه خواهد شد
جهان باز شدوز بسیار وسیع، پویا و زنده است
یک سری مینیگیم به شخصیتها امتیاز دانش میدهند
قابلیت استخدام یک سری شخصیتها از مراحل فرعی وجود دارد
سیستم قطع کردن پویا باعث میشود همانجایی که شمشیر حرکت میکند اجسام تحت تاثیر قرار بگیرند
وجود حالت پرفرمنس (۶۰ فریم) و کوالیتی (۳۰ فریم) روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس
بازی برای پلی استیشن ۵ پرو نیز بهینه شده و دارای دو حالت کوالیتی و پرفرمنس خواهد بود
نحوه اجرای بازی روی Xbox Series S بهزودی اعلام خواهد شد
داستان جدید آنیموس (Animus) شدوز را به بازیهای آینده سری متصل خواهد کرد
با نزدیک شدن به تاریخ عرضه Assassin’s Creed Shadows، بازیکنان مدام اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره آن به دست میآورند. همین چند روز پیش یوبیسافت از سیستم پیشرفت عمیق و پیچیده شدوز رونمایی کرد که تجربه بازی با شخصیتهای یاسوکه و نائویی را دگرگون میکند. مشخصا توسعهدهندگان از همه عناصر و رمز و رازهای بازی پرده برنداشتهاند و بازیکنان طی تجربههای منحصر بهفرد خود چیزهای جدید بسیاری کشف خواهند نمود.
با نگاهی به آینده سری Assassin’s Creed متوجه میشویم که یوبیسافت برنامههای گسترده و متنوعی برای فرنچایز محبوب خود دارد. برخی شایعات که اواخر ۲۰۲۴ منتشر شدند به «عرضه یک بازی جدید اساسینز کرید در هر شش ماه، طی ۱۰ سال آینده» اشاره داشتند. باید منتظر ماند و دید چنین دیدگاه و رویکردی به نفع جامعه گیمینگ خواهد بود یا اینکه منجر به ایجاد فرسایش و تکراری شدن فرنچایز خواهد شد.
بازی Assassin’s Creed Shadows قرار است روز ۲۰ مارس ۲۰۲۵ (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی منتشر شود.
نظرات