اخبار بازی خبر

نقدها و امتیازات بازی اسپایدرمن ۲ نوید یک اثر فوق‌العاده را می‌دهند

بازی Marvel’s Spider-Man 2 اواخر هفته جاری در دسترس قرار خواهد گرفت. در همین راستا رسانه‌های مختلف نقد و امتیازات اسپایدرمن ۲ را منتشر کرده‌اند. در این مطلب امتیازات و بررسی رسانه‌های مختلف را مرور خواهیم کرد.

Marvel’s Spider-Man 2 به لحاظ داستانی در ادامه وقایع بازی‌های مرد عنکبوتی و مرد عنکبوتی: مایلز مورالس قرار می‌گیرد. در این اثر دو ابر‌قهرمان ساکن نیویورک در یک ماجراجویی واحد شرکت کرده و در برابر شخصیت‌های منفی مختلفی از جمله مارمولک، کریون شکارچی و ونوم قرار می‌گیرند. همانند کمیک‌ها و فیلم اسپایدرمن ۳، سیمبیوت ونوم ابتدا به عنوان یک نیروی قدرتمند و در عین حال فاسد، به پیتر پارکر چسبیده و قهرمان محبوب را به نسخه‌ای تاریک‌تر و خشن‌تر تبدیل می‌کند. در نهایت ارگانیسم فضایی از پیتر جدا شده و میزبان جدیدی را پیدا می‌کند.

اولین بسته الحاقی اسپایدرمن ۲ حاوی لباسی برگرفته از یک فوتبالیست است

نقدها و امتیازات بازی اسپایدرمن ۲ بسیار مثبت و بالا بوده است. در این بررسی‌ها اشاره شده که Marvel’s Spider-Man 2 بیشتر از یک تکامل ساده بوده و از حیث داستان، ریتم و بهبود‌های گیم پلی مورد ستایش قرار گرفته است. در زمان نگارش این مطلب، بازی مرد عنکبوتی ۲ از ۱۲۰ نقد ثبت شده در وب سایت متاکریتیک توانسته میانگین امتیاز ۹۱ را به دست بیاورد.

نقدهای اسپایدرمن 2
کریون شکارچی یکی از دشمنان اصلی پیتر پارکر و مایلز مورالس

 GameSpot – امتیاز ۸ از ۱۰

در مجموع، Marvel’s Spider-Man 2 ممکن است تا حد زیادی همان چیز‌هایی را ارائه کند که در بازی‌های قبلی اینسامنیاک تجربه کرده‌ایم، اما این فرمول برنده هنوز آن قدر سرگرم‌کننده است که تکراری بودن آن چندان مهم نیست. داستانی در مورد تنهایی، به خودی خود فوق‌العاده است و روایت‌های تازه‌ای برای دو قهرمان پیتر پارکر و مایلز مورالس و دشمنان آن‌ها یعنی کریون و ونوم به وجود می‌آورد. اسپایدرمن ۲ هر چهار شخصیت را در یک داستان جذاب که با اشتیاق آن را تا انتها دنبال می‌کنید، دور هم جمع کرده و گیم پلی هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد که تا پایان شما را نگه می‌دارد.

IGN – امتیاز ۸ از ۱۰

اسپایدرمن ۲ به عنوان اثری جدید از یک مجموعه فوق‌العاده، هم ‌زمان اثری عالی و در عین حال ناامید‌کننده است. داستانی با حضور دو مرد عنکبوتی تجربه‌ای فوق‌العاده بوده و رویای طرفداران اسپایدی برای زنده کردن کتاب‌های کمیک را به حقیقت تبدیل می‌کند. در عین حال با ظرافت در بین طنز و مفاهیم سنگین‌تر حرکت می‌کند. در مقابل، اینسامنیاک همان فرمول موفق مبارزات و تار انداختن را بدون ایجاد تحول در هیچ یک از بخش‌های اصلی تکرار کرده است. این امر باعث می‌شود با وجود تغییرات و توانایی‌هایی جدید که این بخش‌ها را به تجربه‌های سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند، همچنان راحت و برای بازیکنان قدیمی آشنا باشد.

اشاره کارگردان بازی اسپایدرمن ۲ به مشکلات شخصی پیتر پارکر و مایلز مورالس

Game Informer – امتیاز ۹.۵ از ۱۰

اینسامنیاک در تولید بازی‌های ویدیویی به نادر‌ترین دستاورد دست پیدا کرده است. این استودیو سه‌گانه‌ای از بازی‌ها را ساخته است که همگی به نوبه خود ارزشمند هستند، اما در کنار هم حماسه گسترده‌ای را به وجود می‌آورند که به تجربه‌ای عالی تبدیل می‌شوند. در حالی که بازی‌های بیشتری از اسپایدرمن منتشر شده و این شخصیت را از بعد جدیدی به نمایش می‌گذارند، اما نیازی به صبر کردن نیست. در قالب Marvel’s Spider-Man 2، سازندگان داستان‌های ابر‌قهرمانی ارزشمند را پیدا کرده و ماجراجویی را برای قهرمانان دوست‌داشتنی ارائه می‌دهند که شایسته آن هستند.

VGC – امتیاز ۵ از ۵

بازی Marvel’s Spider-Man 2 یک دنباله فوق‌العاده و یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ است. اثری به شدت سرگرم‌کننده، سریع و لذت‌بخش که بهترین داستان مرد عنکبوتی و بهترین گیم پلی اینسامنیاک را ارائه کرده و با ترکیب آن‌ها بهترین بازی تاریخ مارول را در دسترس قرار می‌دهد.

نقدها و امتیازات Marvel's Spider-Man 2
ونوم پس از جدا شدن از پیتر پارکر، ابرقهرمانان محبوب را تهدید می‌کند

GamesRadar – امتیاز ۵ از ۵

بازی اسپایدرمن ۲ نه تنها نسبت به اثر قبلی پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته، بلکه تاریخ ۳۰ ساله بازی‌های ابرقهرمانی را مورد ستایش قرار می‌دهد. با روایتی گیرا و گرافیکی چشم‌نواز، Marvel’s Spider-Man 2 از نظر داستان و ابعاد فنی بهترین اثر ابر‌قهرمانی تاریخ است.

Forbes – امتیاز ۸.۵ از ۱۰

برای طرفداران بازی اول یا شخصیت اسپایدرمن یا به طور کلی بازی‌های اکشن، Marvel’s Spider-Man 2 اثری است که باید آن را تجربه کنند. با توجه به ایستر اگ‌ها و تیزرهای پر‌تعداد، مطمئن هستم که در آینده بازی‌های بیشتر از مرد عنکبوتی، از تجربه‌های کوچک در حد بازی مایلز مورالس تا دنباله‌ای بزرگ، منتشر خواهد شد. اما در حال حاضر اسپایدرمن ۲ همان اثری است که برای مدت‌ها به آن نیاز دارید.

لباس های مختلف بازی اسپایدرمن ۲ توسط مارول معرفی شدند

Gaming Bible – امتیاز ۹ از ۱۰

این اثر یک فانتزی شگفت‌انگیز است که نمونه آن را قبلا ندیده‌ایم. اینسامنیاک گیمز باز هم داستان فوق‌العاده‌ای از اسپایدرمن را روایت کرده که با پیچ و تاب‌های داستانی و گرافیک بی‌نظیری همراه است. اگر‌چه که امیدوار بودم در فرمول جهان باز Marvel’s Spider-Man 2 شاهد تغییرات و ریسک‌های بیشتری بودم، اما به سختی می‌توانم این انتقادات را زمانی به یاد بیاورم که از بالای ساختمان امپایر استیت به پایین شیرجه می‌زنم و در آخرین لحظه با شلیک یک تار در بین ساختمان‌ها حرکت کرده و به دنبال دشمن می‌گردم.

نظر شما در مورد نقدها و امتیازات بازی اسپایدرمن ۲ چیست؟ آیا این اثر را روی کنسول خود تجربه خواهید کرد؟ به نظر شما Marvel’s Spider-Man 2 بهترین اثر ابرقهرمانی بوده یا این جایگاه هنوز در اختیار Batman: Arkham City قرار دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. Minecraft
پاسخ

متای ۹۱ از ۱۰۰ یعنی فوق العاده