یکی از عوامل اصلی ساخت فیلم آخرالزمانی و جذاب 28Days Later اعتقاد دارد بازی لست آو آس (The Last of Us) نویسندگی بهتری داشته است.
چندی پیش نویسنده فیلم 28Days Later، الکس گارلند، با رییس استودیو ناتی داگ یعنی نیل دراکمن در کانال رسمی سونی در یوتوب مصاحبه و گپ و گفتی داشتند. گارلند طی این گفتگو به الهامگیری خود از بازیهایی از جمله لست آو آس برای نگارش فیلمنامه دنباله جدید «۲۸ روز بعد»، 28Years Later اشاره داشت.
به گفته گارلند داستان و ایده اولیه فیلم 28Days Later به این صورت بود که ایالات متحده از ویروس خطرناک به عنوان سلاح علیه چین استفاده میکرد. با این حال به نظر میرسد کارگردان فیلم، دنی بویل، علاقهای به این رویکرد نداشته و خواستار تغییر آن بوده است. گارلند توضیح داد:
من با خودم فکر کردم که چرا از آن خوشش نیامده؟ و به ذهنم آمد که «اوه، زیرا صرفا به اندازه کافی خوب نیست». این دلیلش است و من میتوانم مشکل ماجرا را ببینم. بنابراین فکر کردم باید ایده داستان فیلم را عجیبتر و خاصتر کنم؛ در نتیجه ایده کاملا متفاوتی به دست آوردم و الان فکر میکنم با روایت The Last of Us هم ارتباطاتی دارد. این یکی از آن چیزهای عجیب و غریب است، اینکه رابطه ما با ایدهها و روایتهایی که پیش از ما به وجود آمدهاند چیست. لست آو آس هم چنان تاثیری روی من گذاشته که اصلا شگفتزده نیستم که فیلم بعدی را با الهام از داستان آن مینویسم.
در ادامه مصاحبه دراکم اذعان داشت که کاملا حرفهای گارلند را میفهمد، چراکه خودش نیز حین نگارش داستان لست آو آس کاملا از فیلم 28Days Later الهام گرفته بود. مدیر استودیو ناتی داگ گفت:
واقعا برای من باعث افتخار است که شما میگویید از لست آو آس الهام گرفتهاید، و به نوعی من کاملا این را میفهمم، چراکه من هم خیلی تحت تاثیر کار شما قرار گرفتم.
تماشا کنید: تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us
سپس گارلند با یک تعریف جانانه از The Last of Us، مسیر حرفها را تغییر داد:
بگذار اینگونه بگویم: لست آو آس از 28Days Later بهتر است. یا حداقل میتوانم بگویم نویسندگی آن خیلی بهتر است. به هر حال نمیتوانم نظری درباره کارگردانی بدهم چون کار عاقلانهای نیست. پس این کار را انجام نمیدهم. من میدانم 28Days Later دقیقا چیست، میدانم چه کاری روی آن انجام دادهام، و میدانم فرآیند کلی آن چگونه بوده است. چیزی که درباره لست آو آس وجود دارد این است که من با خودم گفتم «این داستان خیلی پختهتر و تاثیرگذارتر است». واقعا تاثیرگذار بود. الان نمیخواهم صحبتی منفی درباره کار خودمان یعنی 28Days Later انجام دهم؛ من واقعا به آن افتخار میکنم و بخش بسیار زیبایی از زندگی من بوده، اما صادقانه فکر میکنم The Last of Us در سطح دیگری قرار دارد و مشخصا من هم برای فیلم جدید از آن تاثیر گرفتهام.
دراکمن در پاسخ به این موضوع اشاره داشت که شخصیت دیوید، آنتاگونیست اصلی بخش زمستان در بازی لست آو آس، در واقع با الهام از سومین اکت فیلم 28Days Later ساخته شده است:
یک نوع رابطه و خط مستقیم میان آلودگان و زامبیهای سریع 28Days Later و آلودههای لست آو آس وجود دارد. اینگونه که آنها مریض هستند، آنها از گور برنخوستهاند، بنابراین حرکتشان سریع است. همچنین یک رابطه مستقیم میان اکت سوم «۲۸ روز بعد» و – شاید این یک جمله از انیشتین باشد که میگوید «خلاقیت یعنی بدانی چگونه منابع خود را پنهان کنی» – اکت سوم بازی وجود دارد. یک خط مستقیم میان آن و شخصیت دیوید در لست آو آس.
گارلند هم پاسخ داد:
این واقعا جالب است. خیلی جالب است. واقعا خوشحالم که این را میشنوم. همچنین خیلی برایم جذاب بود که بعد از The Last of Us احساس میکردم کسی دارد به من میگوید استاندارد کارهایم را بالاتر ببرم. احساس بسیار خوبی است و برای شخص من دلگرمی میآورد.
فصل دوم سریال The Last of Us قرار است از روز ۱۳ آپریل (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) پخش خود را آغاز کند و مخاطبان میتوانند از روز ۳ آپریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۴) منتظر نسخه پیسی The Last of Us Part II Remastered باشند.
نظرات