ساخت اسلبهای غیرممکن در ماینکرافت با استفاده از دستورات Tick
با اضافه شدن دستور Tick در آپدیت جدید Minecraft 1.20.3، بازیکنان همچنان در حال یافتن کاربردهای جالب و خلاقانهای از این قابلیت هستند. اخیرا یکی از بازیکنان به نام FreeToaster_127 در ردیت ماینکرافت، روشی هوشمندانه برای استفاده از دستور Tick و پیستونها به منظور ساخت اسلب یا نیم پله از بلوکهایی که اسلب ندارند، معرفی کرده است.
به گفته FreeToaster_127، با توجه به اینکه ماینکرافت برای حرکت یک بلوک با پیستون به دو تیک بازی نیاز دارد، میتوان با متوقف کردن تیک بازی به کمک دستور Tick، فرایند حرکت بلوک را در میانه متوقف کرد و آن را به دو نیم تبدیل نمود که در واقع همانند یک اسلب عمل میکند.
این روش حتی برای آن دسته از بلوکهایی که اسلب ندارند هم کار میکند، به شرطی که پیستون بتواند آنها را حرکت دهد. البته FreeToaster_127 ذکر میکند که استفاده از پیستون برای کشیدن بلوک به عقب و سپس متوقف کردن تیکها، نتایج بهتری دارد. زیرا گاهی فشار دادن بلوک با پیستون و متوقف کردن تیکها ممکن است مشکلات نورپردازی ایجاد کند.
واکنش اعضای جامعه ماینکرافت به این روش جالب از سوی FreeToaster_127 بسیار مثبت بوده است. بازیکنی به نام Fluger69 پرسید آیا میتوان از همین روش برای ساخت اسلبهای عمودی هم استفاده کرد؟ که البته FreeToaster_127 در پاسخ اعلام کرد باید پیستونها را به نحوی پنهان کرد تا زشت به نظر نیایند. عدهای از بازیکنان هم پیشنهاد دادند که میتوان از ابزار Block Display Entities به همراه فرمانبلوکها برای رسیدن به نتایج مشابه استفاده کرد، اما FreeToaster_127 به درستی اشاره میکند که نمایش این ابزارها بار محاسباتی و پردازشی بیشتری را بر سیستم وارد میکند.
معرفی breeze در ماینکرافت
عدهای دیگر از بازیکنان هم به نقد موجانگ پرداختند که چرا برای تعداد بیشتری از بلوکها اسلب در نظر نگرفتهاند و معتقدند که با افزایش تنوع اسلبها، خلاقیت بازیکنان در طراحی بناها افزایش مییابد. البته برخی با طنز اشاره میکنند که موجانگ به بهانه حفظ «توازن خلاقانه» بازی یا جلوگیری از سرگرمی بیش از حد بازیکنان، از افزودن برخی امکانات جدید خودداری میکند!
در مجموع، با وجود اینکه روش ابداعی FreeToaster_127 به دلیل نیاز به محیط بدون تیک کاربرد عملی چندانی ندارد، ولی با این وجود میتواند ابزار مفیدی برای عکاسی از ساختهها و بناها یا طراحی نقشههای اکتشافی باشد. پس از انتشار این ایده خلاقانه، انتظار میرود طرفداران ماینکرافت بتوانند با الهام از آن، راه حلهای نوآورانه دیگری برای چالشهای ساخت و ساز در این بازی محبوب پیدا کنند.
چرا مدرن وارفر ۳ بدترین کالاف دیوتی تاریخه؟
/tick احتمالا بهترین کدیه که تابحال باهاش آشنا شدم.
این قابلیت واسه بدراک هم هست؟