بازی GTA 6
آخرین اخبار جی‌تی‌ای اخبار بازی خبر

آیا بازی GTA 6 از فناوری انیمیشن پیشرفته و جدید بهره می‌برد؟

راک‌استار گیمز همیشه موفق می‌شود در هر نسخه از بازی‌های خود کاری نوآورانه انجام دهد. دقت بالا به جزئیات در بازی‌های این استودیو، همیشه از سوی گیمرها مورد تحسین قرار گرفته است. به نظر می‌رسد همین روند در مورد بازی GTA 6 نیز ادامه خواهد داشت. به‌تازگی یک ثبت اختراع جدید از سوی شرکت تیک-تو اینتراکتیو دیده شده که فناوری پیشرفته‌ای در حوزه انیمیشن را نشان می‌دهد و به احتمال زیاد مربوط به GTA 6 است. بیایید جزئیات این پتنت را بررسی کنیم.

پیش از آنکه جلوتر برویم، باید توجه داشت که با وجود ثبت این اختراع، هنوز مطمئن نیستیم که واقعا در بازی استفاده خواهد شد. دلیلش این است که شرکت تیک-تو اینتراکتیو این اختراع را ثبت کرده، نه خود راک‌استار، بنابراین ممکن است مربوط به بازی دیگری باشد. افزون بر این، در بسیاری موارد شرکت‌ها اختراعی ثبت می‌کنند اما در نهایت از آن ویژگی در محصول نهایی استفاده نمی‌کنند.

بازی GTA 6

فناوری انیمیشن جدید در بازی GTA 6

این اطلاعات جدید بلافاصله پس از آن منتشر شده که سندی ۸۸ صفحه‌ای توسط یک یوتیوبر به نام CYBER BOI کشف شد. این یوتیوبر یک ویدیوی اختصاصی منتشر کرده و تمام ویژگی‌هایی را که در سند یافته بود به‌طور کامل توضیح داده است. این پتنت در سپتامبر سال گذشته ثبت شده، اما چند هفته پیش به‌طور رسمی تایید شده است.

اگر نگاهی دقیق‌تر به سند مذکور بیندازیم، مشخص می‌شود که این پتنت مربوط به فناوری‌های انیمیشن است. سند به‌طور مفصل به توضیح یک تکنولوژی پیشرفته انیمیشن می‌پردازد. به‌طور خلاصه، برخلاف روش‌های سنتی مانند موشن کپچر که نیاز به ضبط حرکت برای شخصیت‌هایی با اندازه‌های مختلف داشت، این ویژگی به روشی متفاوت عمل می‌کند.

بازی GTA 6

این ویژگی جدید چه کاری انجام می‌دهد؟

بخش چکیده این سند به جزئیات فنی پرداخته و توضیح می‌دهد: «حرکت منبع ثابت می‌تواند به‌صورت پویا با موقعیت‌های متغیر که در زمان اجرای بازی رخ می‌دهند، سازگار شود.» همچنین آمده است: «روش‌های هدف‌گذاری مجدد که در اینجا مورد بحث قرار گرفته‌اند، می‌توانند هدف، کیفیت بصری و ذات حرکت منبع ثابت را حفظ کرده و در عین حال آن را برای سازگاری با محدودیت‌ها یا اهداف فیزیکی جدید، اصلاح کنند.»

البته این توضیحات کمی پیچیده و بیش از حد فنی هستند. به زبان ساده، این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که انیمیشن‌های مرتبط با شخصیت‌هایی با وزن‌ها و ساختارهای بدنی متفاوت را به‌آسانی ایجاد کنند. در روش سنتی با استفاده از موشن کپچر، فقط می‌شد حرکات شخصیت‌هایی با قد و وزن مشخص را ضبط کرد و برای ضبط شخصیت‌های متفاوت به منابع زیادی نیاز بود.

امپرس: اگر بازی GTA ۶ قفل دنوو داشته باشد آن را هک خواهم کرد

اما حالا با این ویژگی، روند کار بسیار ساده‌تر خواهد شد. فراتر از NPCها، بخش آنلاین بازی GTA 6 نیز می‌تواند بهره فراوانی از این فناوری ببرد، چرا که شخصی‌سازی کاراکترها را بهبود می‌بخشد. نکته مهم‌تر این است که این فناوری می‌تواند در وقت و زمان توسعه‌دهندگان صرفه‌جویی کند. بنابراین شاید GTA 6 واقعا بتواند در پاییز ۲۰۲۵ عرضه شود!

به‌تازگی گزارش شده که جلسه سالانه سرمایه‌گذاران کمپانی تیک-تو اینتراکتیو به‌زودی برگزار خواهد شد. اگرچه انتظار نمی‌رود اطلاعات مهمی درباره بازی GTA 6 در این جلسه ارائه شود، اما گیمرها امیدوارند که زمان‌بندی دقیق انتشار مشخص گردد، چرا که بازی به تاریخ عرضه برنامه‌ریزی‌شده نزدیک شده است. برخی طرفداران بر این باورند که تریلر دوم بازی نیز ممکن است درست پیش از این جلسه منتشر شود.

منبع: Gtagossip


چرا همه تو یوتیوب فارسی باهم دیگه دعوا دارند؟ میزگیم با لیل شایان و ویب‌هد

چرا همه تو یوتیوب فارسی باهم دیگه دعوا دارند؟ میزگیم با لیل شایان و ویب‌هد

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها