این ویژگی رد دد ردمپشن ۲ میتواند جی تی ای ۶ را متحول کند
راکستار گیمز میتواند با الهام از یکی از برجستهترین ویژگیهای بازی رد دد ردمپشن ۲، تجربهای کاملاً متفاوت در جی تی ای ۶ خلق کند. دنیای پویا و متغیر RDR2 که با گذشت زمان دستخوش تغییرات محسوس میشود، الگویی است که میتواند وایس سیتی را به محیطی واقعیتر و زندهتر تبدیل کند.
در RDR2، شاهد تحولات چشمگیری در فاصله زمانی بین سالهای ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۷ هستیم. ساختمانهای نیمهکاره تکمیل میشوند، درختان قطع شده جای خود را به زمینهای خالی میدهند و مزرعه بیچرز هوپ از زمینی بایر به ملکی آباد با دام و محصول تبدیل میشود.
این تغییرات حس واقعی بودن را به بازیکن منتقل میکنند. هر منطقهای با گذر زمان تغییر میکند و این دقیقاً همان چیزی است که در نسخههای پیشین GTA کمتر دیدهایم. شهر وایس سیتی که برداشتی آزاد از میامی است، پتانسیل بالایی برای پیادهسازی این سیستم دارد.
فعلاً باید منتظر ماند و دید آیا راکستار این انتظارات را برآورده خواهد کرد یا نه
راکستار میتواند به جای کپیبرداری صرف، این ایده را گسترش دهد. تصور کنید در جی تی ای ۶ شاهد تغییرات مداوم و دورهای در محیط بازی باشیم. پروژههای ساختمانی که در طول بازی پیشرفت میکنند، رویدادهای فصلی مانند تعطیلات بهاره که چهره شهر را دگرگون میکنند، و فستیوالهایی که نه تنها ظاهر شهر بلکه رفتار ساکنان آن را نیز تغییر میدهند.
تریلر GTA 6 با نمایش فلشبکهای شخصیت لوسیا، این احتمال را تقویت میکند که شاهد دو دوره زمانی متفاوت – قبل و بعد از زندان – خواهیم بود. اما تحول واقعی زمانی رخ میدهد که این تغییرات به صورت پویا و مستمر در طول بازی اتفاق بیفتند.
برخی اطلاعات درز کرده حاکی از آن است که NPCهای جی تی ای ۶ متناسب با رویدادهای درون بازی، مانند کنسرتها، رفتار و پوشش متفاوتی خواهند داشت. اگرچه هنوز نمیتوان به این شایعات اعتماد کامل کرد، اما نشان میدهند راکستار به اهمیت محیط پویا و زنده پی برده است.
لس سانتوس در GTA 5 با وجود عظمت و زیبایی، پس از مدتی حس ایستایی و تکرار را به بازیکن القا میکند. شهری با ساختمانهای ثابت و شخصیتهایی که تنها برای پر کردن فضا طراحی شدهاند، دیگر نمیتواند انتظارات نسل جدید بازیکنان را برآورده کند.
با توجه به قیمت احتمالی ۱۰۰ دلاری جی تی ای ۶، طبیعی است که بازیکنان توقع تجربهای فراتر از نسخههای قبلی داشته باشند. راکستار با رد دد ردمپشن ۲ نشان داد که ساخت محیطی زنده و پویا در توان این استودیو است. حال زمان آن رسیده که این تجربه را به سطح بالاتری ارتقا دهد.
فعلاً باید منتظر ماند و دید آیا راکستار این انتظارات را برآورده خواهد کرد یا نه، اما یک چیز مشخص است: دنیای بازیهای رایانهای دیگر به محیطهای ایستا رضایت نمیدهد. شما در این باره چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: screenrant
چرا همه تو یوتیوب فارسی باهم دیگه دعوا دارند؟ میزگیم با لیل شایان و ویبهد

نظرات