آخرین اخبار جی‌تی‌ای خبر

جوکر فلوریدا از راک استار به خاطر تریلر جی تی ای ۶ شکایت کرد!

لارنس سالیوان ملقب به “جوکر فلوریدا”، فردی ساکن ایالت فلوریدای آمریکا، پس از انتشار تریلر بازی جی تی ای ۶ توسط شرکت بازی‌سازی Rockstar Games، با به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهایی در شبکه اجتماعی تیک‌تاک، مدعی شد ظاهر یکی از شخصیت‌های این بازی الهام گرفته از چهره وی بوده و خواهان دریافت غرامت از این شرکت شد.

وی با انتشار تصاویری از خود با پوشش لباس زندان و خالکوبی‌های صورتش، در کنار تصویر شخصیت بازی با موهای بنفش و خالکوبی‌های مشابه، مدعی شد ظاهر این شخصیت کپی برداری از او بوده و حتی شرکت Rockstar باید حداقل مبلغ یک تا دو میلیون دلار بابت استفاده از تصویرش به وی پرداخت کند.

گفته می‌شود چند نفر دیگر نیز با انتشار تصاویری از خود، شباهت با سایر شخصیت‌ها را مطرح کرده‌اند
گفته می‌شود چند نفر دیگر نیز با انتشار تصاویری از خود، شباهت با سایر شخصیت‌ها را مطرح کرده‌اند

البته سالیوان دلیل و مدرک خاصی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده و صرفاً با تکیه بر شباهت‌های ظاهری موجود، خواهان دریافت غرامت شده است. اما جنجال به وجود آمده در فضای مجازی ناشی از انتشار این مطالب، باعث کنجکاوی و بحث‌های فراوانی شده است.

افکارعمومی در فضای مجازی در این باره متفاوت است. عده‌ای معتقدند شباهت‌های واضحی بین این شخص و شخصیت بازی وجود دارد و شرکت Rockstar باید حداقل ۵۰ هزار دلار به وی بپردازد. اما برخی دیگر معتقدند صرفاً به عنوان الهام‌بخش بوده و تفاوت‌هایی مثل تغییر رنگ مو و خالکوبی‌ها وجود دارد؛ بنابراین نیازی به پرداخت غرامت نیست.

ویدیو لو رفته از جی تی ای ۶

آنچه مسلم است اینکه شرکت Rockstar در طراحی شخصیت‌های بازی جدیدش الهاماتی از افراد واقعی گرفته تا حس واقع‌گرایی و پیوند با دنیای واقعی را تقویت کند که قطعاً جذابیت بازی را برای بازیکنان افزایش می‌دهد. اما این شرکت باید به جنبه‌های حقوقی چنین کاری نیز توجه داشته باشد. چراکه استفاده تجاری از تصویر افراد بدون اجازه آنها می‌تواند با واکنش‌های قانونی روبرو شود. البته هنوز مشخص نیست آیا شباهت موجود یک استفاده غیرمجاز به حساب می‌آید یا خیر.

بهترین سید‌های برفی ماینکرافت ۱.۲۰

ظاهراً “جوکر فلوریدا” تنها کسی نیست که چنین ادعایی مطرح کرده است. گفته می‌شود چند نفر دیگر نیز با انتشار تصاویری از خود، شباهت با سایر شخصیت‌ها را مطرح کرده‌اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا شرکت Rockstar Games واکنشی به این موضوع نشان می‌دهد یا خیر. به نظر می‌رسد تلاش‌های راک استار برای هر چه واقعی‌تر کردن دنیای جی تی ای، موجب جنجال‌های زیادی خواهد شد.

شما درباره شکایت جوکر فلوریدا از راک استار چه فکر می‌کنید؟ آیا واقعاً شخصی که در تریلر جی تی ای ۶ دیده می‌شود، از این فرد الهام گرفته؟ نظرات خود را حتماً با ما در میان بگذارید.

تمام نکات مخفی و جالبی که از تریلر جی‌تی‌ای ۶ فهمیدیم

تمام نکات مخفی و جالبی که از تریلر جی‌تی‌ای ۶ فهمیدیم

برچس

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
kingTerol
پاسخ

باز بره خدارو شکر کنه راکستار قیافش رو بهبود بخشیده

اسم*
پاسخ

ولی اون ویدیو مال جی تی ای وی 😐😐😐

Mmk
پاسخ

تتلو: ما داریم زحمت میکشیم😂