دوربین رانندگی بازی MindsEye حس فیلمهای سریع و خشن را القا میکند
لزلی بنزیس، خالق قدیمی و نیروی خلاق پشت بازی جی تی ای ۵ (GTA V) و بسیاری از پروژههای دیگر، اکنون پروژه جدید خود به نام بازی MindsEye را به سمتی هدایت میکند که یادآور صحنههای پرهیجان تعقیب و گریز فیلمهای پرفروش هالیوودی باشد. بنزیس که حالا مدیریت استودیوی مستقر در شهر ادینبرو با نام Build A Rocket Boy را برعهده دارد، دستورالعمل روشنی به تیمش داده که هر تعقیب و گریزی باید مثل نقطه اوج یک فیلم اکشن تابستانی حس شود.
بهگفته دستیار کارگردان بازی یعنی آدام وایتینگ، منبع الهام اصلی، مجموعه فیلمهای سریع و خشن (Fast & Furious) هستند و این تأثیر از همان لحظهای که بازیکن ماشین را وارد یک پیچ با سرعت بالا میکند، کاملاً محسوس است. آدام وایتینگ در شماره ۴۰۹ از مجله Edge توضیح میدهد: «وقتی با سرعت بالا وارد پیچها میشوید، دوربین از خودرو جدا میشود تا این حس را ایجاد کند که مثل یکی از صحنههای فیلم سریع و خشن، در مرز از دست دادن کنترل هستید.»
این جلوه بصری فقط برای نمایش نیست، بلکه بر پایه لایهای اختصاصی از موتور بازیسازی Unreal Engine 5.4 ساخته شده است. مهندسان بازی MindsEye، ماهها وقت صرف تنظیم دقیق چسبندگی لاستیکها، حرکت سیستم تعلیق و انتقال وزن خودرو کردهاند تا حرکت دراماتیک دوربین به جای یک انیمیشن از پیشساخته، بازتابی از نیروهای مکانیکی واقعی باشد.
مدل کنترل رانندگی در بازی MindsEye بهگونهای طراحی شده که تعادلی میان عمق گیمپلی و سادگی در یادگیری ایجاد کند. وایتینگ درمورد مبتنی بر تجربه بودن این سیستم گفته است: «شما کنترل دقیقی روی گاز، ترمز و ترمز دستی دارید، طوریکه همیشه میتوانید تسلط کامل بر خودرو را حفظ کنید؛ اما در عین حال، بسیاری از بازیکنان وقتی برای اولینبار کنترلر را در دست میگیرند، بهراحتی از پس رانندگی برمیآیند.»
در عمل، این یعنی تازهکارها میتوانند تنها با چند دقیقه تمرین، در بزرگراهها دریفت کنند؛ در حالیکه بازیکنان حرفهای همچنان فضایی برای تسلط بر تکنیکهایی مثل کنترل دقیق گاز یا مانورهای پیشرفتهتری مانند Scandinavian flick خواهند داشت. این انعطافپذیری به گاراژ بازی MindsEye نیز گسترش یافته است. در هر مأموریت، خودروهای مختلفی در اختیار بازیکن قرار میگیرد؛ از باگیهای کارخانهای و آفرودرهای مخصوص مسیرهای ناهموار گرفته تا ماشینهای مسابقهای خیابانی تیونشده همگی قابل تجربه هستند.
هر خودرو با شخصیتی منحصربهفرد طراحی شده است؛ یکی روی شنهای شل سُر میخورد، دیگری هنگام ترمزگیری شدید پایین مینشیند، اما در پیچهای تند بهناگهان سرعت میگیرد. تعویض ماشینها صرفاً یک تغییر ظاهری نیست، بلکه بازیکن را وادار میکند تا هر بار سرعت، نقاط ترمزگیری و زاویه کنترل دریفت با گاز را از نو ارزیابی کند؛ چراکه هر بار که بازی کلید ماشین جدیدی را به شما میدهد، سبک رانندگی نیز باید تطبیق پیدا کند.
لزلی بنزیس که در سالهای فعالیتش با سری GTA پیشگام ارائه تجربه رانندگی جهانباز با حسی سنگین اما سرگرمکننده بود، حالا به نظر میرسد که با بازی MindsEye قصد دارد یک بار دیگر سطح استاندارد را بالاتر ببرد. اینبار با تزریق هیجان سینمایی فرارهای پرآدرنالین، بدون قربانی کردن دقت و ظرافتی که طرفداران جدی سبک رانندگی انتظار دارند.
استودیوی Build A Rocket Boy تاریخ انتشار بازی MindsEye را ۱۰ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اعلام کرده و اگر بتواند وعدههایش را عملی کند، بازیکنان باید منتظر تجربهای پرهیجان و دقیق باشند؛ جایی که هر پیچ با ترمز دستی، شایسته یک نمای نزدیک در پرده IMAX خواهد بود.
نظر شما درمورد بازی MindsEye چیست؟ آیا این عنوان میتواند مانند جی تی ای به بازی موفقی تبدیل شود؟ دیدگاه خود را از طریق کامنت با تیم بازار و دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع: Gamesradar
سختترین بازیهای دنیای با چشمهای بسته؛ میزگیم با @hamid_scorpion
نظرات