اخبار سینما و انیمیشن خبر

زلزله اخیر ژاپن به ویرانی یک موزه محبوب مانگا منجر شده است

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، زمین لرزه‌های اخیر کشور ژاپن باعث آتش‌سوزی در یکی از محبوب‌ترین موزه های مانگا به نام سرزمین عجایب گو ناگای و ویرانی آن شده است.

شروع سال جدید میلادی با وقایع غم‌انگیزی برای ساکنان ژاپن همراه شد، زیرا این کشور زمین لرزه‌های شدیدی را تجربه کرد. این اتفاق تعدادی از استان‌های سرزمین آفتاب را تحت تاثیر قرار داده و خرابی‌های متعددی را به بار آورده است. با استناد به گزارش‌های جدید، در پی زلزله اخیر ژاپن یک موزه محبوب مانگا ویران شده است. این موزه که با نام سرزمین عجایب گو ناگای شناخته می‌شود، در شهر واجیما، واقع در استان ایشیکاوا، قرار داشت و در پی زمین لرزه‌های دو روز پیش آتش گرفت.

کدام مانگا پر‌فروش‌ترین اثر سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود؟

کازوشیگه کوبایاشی، عکاس روزنامه آساهی شیمبون، تصاویری از این موزه منتشر کرده که وضعیت فعلی آن را نمایش می‌دهد. این عکاس در شهر واجیما مشغول پوشش ویرانی ناشی از زلزله بوده که متوجه آتش‌سوزی موزه سرزمین عجایب گو ناگای می‌شود.

Dynamic Production که مالکیت این موزه را در اختیار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل اهمیت سلامت ساکنان واجیما، در رابطه با آتش‌سوزی با مقامات تماس نگرفته تا مسئولان بتوانند به افراد نیازمند خدمت‌رسانی کنند. این استودیو در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد. تصاویر موزه سرزمین عجایب گو ناگای را در زیر مشاهده می‌کنید:

شهر واجیما یکی از مناطقی است که بیشترین خرابی ناشی از زلزله کشور ژاپن را تجربه کرده است. این شهر برای طرفداران گو ناگای از جایگاه ویژه‌ای بر‌خوردار است. واجیما زادگاه این مانگاکا بوده و در سال ۲۰۰۵ برنامه‌ریزی برای ساخت موزه‌ای از آثار او شروع شد. موزه سرزمین عجایب گو ناگای در سال ۲۰۰۹ افتتاح و موارد مختلفی از جمله طرح‌های اورجینال از مجموعه‌هایی مثل Devilman و Mazinger Z به نمایش گذاشته شد.

بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که حتما باید ببینید؛ ترکیبی از اکشن و درام (آپدیت مهر ۱۴۰۲)

در اولین روز از سال ۲۰۲۴، زلزله‌ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر مناطق مختلف کشور ژاپن از جمله شهر واجیما را به مدت ۴۰ ثانیه لرزاند. در این حادثه ۸۵ نفر کشته و ۴۱۳ نفر زخمی شدند. به این واسطه زمین‌لرزه ۲۰۲۴ دریای ژاپن به عنوان مرگبار‌ترین زمین لرزه ژاپن از زمان زمین‌لرزه ۲۰۱۶ کوماموتو محسوب می‌شود.


ترسناک‌ترین لحظات رزیدنت اویل که حتما باید تجربه کنید

ترسناک‌ترین لحظات رزیدنت اویل که حتما باید تجربه کنید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها