اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

ارباب حلقه‌ها ؛ چرا گیملی از سرنوشت دورف ها در موریا خبر نداشت؟

گیملی پسر گلوین در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها زمان زیادی از آن را در کانون توجهات قرار نمی‌گیرد. اگر چه رفاقت‌های او با لگولاس به عنوان یکی از نکات برجسته و جذاب سه گانه یاد می‌شود، اما در کل نادیده گرفته می‌شود. تنها یک لحظه از فیلم اول ارباب حلقه‌ها یعنی The Fellowship of the Ring وجود دارد که به گذشته گیملی می‌پردازد. یعنی زمانی که او به امید دیدن پسر عمویش بالین، که زمانی پادشاه موریا بود، وارد معادن موریا می‌شود. اما متأسفانه زمانی که گیملی متوجه می‌شود قلمرو دورف‌های موریا توسط اورک‌ها تسخیر و نابود شده است، در این لحظه بسیار ناراحت می‌شود. با این حال، عجیب است که گیملی از سرنوشت شوم بالین و موریا آگاه نبود. او تنها زمانی از این ماجرا خبردار شد که یاران حلقه به معدن موریا رسیدند و مقبره بالین را دیدند. پس چرا گیملی از موریا یا اتفاقی که برای پسر عمویش افتاده خبر نداشت؟

چگونه بالین به پادشاه موریا تبدیل شد؟

بالین که مزار او را در فیلم ارباب حلقه‌ها مشاهده کردیم.
بالین که مزار او را در فیلم ارباب حلقه‌ها مشاهده کردیم.

بالین یکی از دورف‌هایی بود که تورین اوکن‌شیلد را در داستان‌های هابیت تا تنها کوه همراهی کرد تا پادشاهی اربور (Erebor) را بازپس گیرد. گیملی و بالین پسرعموها و نوادگان دورین بی مرگ (Durin the Deathless)، همچنین جزو اولین و نجیب‌ترین دورف‌ها هستند. بالین مورد علاقه همسالانش بود و او را خردمند، مهربان و همیشه با نصیحت می‌دانستند. پس از مأموریت بازپس گیری اربور، بالین برای احیای پادشاهی دورف از دست رفته موریا که برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ عصر سوم سقوط کرده بود، سفر خود را به آنجا آغاز کرد. هدف این بود که حکومت دورف‌ها را دوباره در پادشاهی زیرزمینی موریا که زمانی باشکوه بود، برقرار کرده و یکی از حلقه‌های قدرت گمشده دورف‌ها را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: بعد از ماجراهای هابیت چه اتفاقی بر سر اعضای گروه تورین سپربلوط افتاد؟

پس از ورود به موریا، بالین به سرعت تبر دورین را پیدا کرد. سپس با کسانی که در کنارش بودند هم پادشاهی خود را بر موریا اعلام کرد. پنج سال بعد در تاریخ ۲۹۹۴، بالین و کل پادشاهی‌اش توسط اورک‌ها تسخیر شد و همه آن‌ها در همان سالن‌های زیرزمینی که سعی در احیای مجددش داشتند، مردند. تنها مدرک موجود از دوران پادشاهی بالین در آنجا کتاب مزاربول (Mazarbul) بود که حاوی روایت‌هایی از حمله اورک‌ها و آخرین لحظات مقاومت دورف‌ها بود. اینگونه شد که گیملی متوجه شد چه اتفاقی برای پسر عمویش یعنی بالین افتاده است.

چطور می‌شود که گیملی از وقایع موریا خبر نداشته باشد؟

گیملی در فیلم ارباب حلقه‌ها
گیملی در فیلم ارباب حلقه‌ها

می‌توان این گونه تصور کرد که شکست بالین از اورک‌ها به عنوان فاجعه‌ای در بین دورف‌ها شناخته می‌شود. با این حال و به نوعی، گیملی از سقوط موریا بی خبر بود تا این که مقبره بالین را مشاهده کرد. تنها چیزی که او می‌دانست، این بود که ماموریت بالین در ابتدا موفقیت آمیز بود، به همین دلیل است که او پیشنهاد کرد که یاران حلقه باید از طریق معادن موریا سفر کنند؛ چون او می‌خواست خانواده‌اش را ملاقات کند. البته، توضیحاتی وجود دارد که چرا گیملی ممکن است از این اتفاق بد بی‌خبر بوده باشد که مهم‌ترین آن این است قاصدی که برای رساندن این خبر فرستاده شده بود توسط اورک‌ها کشته شد.

در ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون، ناآگاهی گیملی از اتفاقات بد رخ داده شده در موریا دلیلی است که او را به قدم گذاشتن به پادشاهی بالین تشویق می‌کند. اگر گیملی می‌دانست که دورف‌ها مرده‌اند، این راه میانبر را به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کرد و داستان بطور متفاوتی پیش می‌رفت. اگرچه گیملی خطرات مرتبط با موریا را می‌دانست، اما با این وجود حاضر بود همه چیز را فقط برای دیدن پسرعموهایش به خطر بیندازد، حتی به قیمت احتمالی از دست دادن حلقه سائورون! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

ترسناک‌ترین لحظات رزیدنت اویل که حتما باید تجربه کنید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
پاسخ

دورف ها در زمان داستان ارباب حلقه ها، سه قلمروی اصلی داشتند: اره بور؛ موریا و تپه های آهن. گیملی به همراه پدرش در “اره بور” (تنها کوه) سکنی گزیده بود و طبیعی است که از اتفاقات معدن موریا بی خبر باشد…

اسماعیل
پاسخ

خب احتمالا بی خبر ،بی خبرنبوده وحتماچیزهایی شنیده بوده و مثل همه با بیم امید پا به اونجا گذاشته ، امیداینکه شایدخبرها درست نباشه وهنوزکسانی اونجا باشند و،وقتی به اونجا میره واقعیت رو خودش به وضوح میبینه وامیدهاش رنگ می بازند.

Mostafa Baghejari
پاسخ

اصلا کسی میدونه بعد از تمام ماجراهای هابیت چه اتفاقی بر سر دورف ها اومد؟؟

سید عباس حسینی
پاسخ

سلام دوست عزیز
پاسخش رو در این مقاله دادیم
لینک:
https://mag.cafebazaar.ir/what-happened-to-thorins-company-after-the-hobbit/

مهران
پاسخ

داخل کتابش میگه پیک سائرون کفته اگر درفها خبری از حلقه قدرت بهش بدن موریا رو برای همیشه به اونها میده . پس همچین هم بی خبر نبوده

ر خساره
پاسخ

سلام میدونی فصل جدید کی میاد

گاندورف
پاسخ

حالا خیلی این داستان روابط علت و معلولی و منطقی داره که شما دارید دنبال همچین چیزی می گردید. هدف نویسنده درگیر کردن یاران حلقه در فضای معدن و داستان های مرتبط و نبرد است.