
یک روز مانده به نهمین دوره رویداد Crunchyroll Anime Awards، به شکل غافلگیرکنندهای برنده یکی از بخشها اعلام شد. به این واسطه مشخص شد که انیمه اتک آن تایتان (Attack on Titan) جایزه تازهای را به گنجینه افتخارات خود اضافه کرده است.
در حالی که به نظر میرسد کرانچیرول اواردز ۲۰۲۵ صحنه رقابت انیمههای برتر سالهای اخیر یعنی Solo Leveling ،Dandadan و Frieren: Beyond Journey’s End است، اما آثاری که موفق به دریافت جایزه شدهاند به این موارد محدود نمیشود. از امسال جایزه تازه و ویژهای به Crunchyroll Anime Awards اضافه شده است. این جایزه که تاثیر جهانی (Global Impact) نام دارد، به آن دسته از خالقان پیشرو و آثار بینظیری اهدا میشود که تاثیر ماندگاری بر فرهنگ، تاریخ و مخاطبان سراسر جهان داشتهاند. این جایزه در اولین دوره آن به انیمه اتک آن تایتان اهدا شده است.
انیمه Attack on Titan که با اقتباس از مانگا مشهوری با همین نام، به نویسندگی و تصویرگری هاجیمه ایسایاما ساخته شده، روند نمایش خود را از سال ۲۰۱۳ شروع کرد. این اثر چهار فصل ادامه داشت و در اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان رسید. مدتی پیش انیمه سینمایی Attack on Titan: The Last Attack که دو اپیزود پایانی را در کنار هم نمایش داده، در نقاط مختلف دنیا روی پرده رفت. فصلهای مختلف انیمه تلویزیونی و آثار سینمایی اتک آن تایتان نه تنها در جذب مخاطبان موفق بوده، بلکه امتیازات بالایی را از منتقدان دریافت کردهاند.
Attack on Titan یکی از دلایل گسترش انیمه و مانگا به خارج از مرزهای ژاپن است
مراسم ۲۰۲۵ Crunchyroll Anime Awards از ساعت ۱۱:۳۰ ظهر فردا (به وقت تهران) شروع خواهد شد. سالی آماکی (صداپیشه Peni Parker در بازی Marvel Rivals) و جان کابیرا (گزارشگر بازیهای Winning Eleven) مجریهای این رویداد هستند. از بین افراد مشهوری که در مراسم کرانچیرول انیمه اواردز ۲۰۲۵ حاضر خواهند بود، میتوان به کیسی ماسگریوز (برنده جایزه گرمی) به همراه فین ولفهارد و گیتن ماتارازو، بازیگران سریال Stranger Things اشاره کرد. مراسم مذکور به صورت زنده از طریق کانال رسمی کرانچیرول در یوتیوب و توییچ پخش خواهد شد.
نظر شما در مورد معرفی انیمه اتک آن تایتان به عنوان برنده جایزه تاثیر جهانی چیست؟ آیا موافق این انتخاب مراسم ۲۰۲۵ Crunchyroll Anime Awards هستید یا اثر دیگری را لایق دریافت جایزه مذکور میدانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: CBR
بزرگترین یوتیوبر کالاف دیوتی ایران کیه؟ میزگیم با ملیکا دیوتی
فصل چهارم اتک آن تایتان اصلا جالب نبود زیادی برای پایان دادنش دستپاچه شده بود در صورتی که باید در طی سه فصل زمان رو صرف این تغییرات میکرد نه مواردی که کمکی به داستان نمیکرد …
فصل چهارم انگار سعی داشت احساسات متناقض رو به مخاطب تحمیل کنه که خب موفق نبود بنظرم…
بیشتر این تناقضات باعث از بین رفتن اصالت شده بود علاوه بر اینکه گرافیکش پسرفت داشت تو فصل چهارم و چهره ها اصالت نداشت …
بنظرم اگه میخواست نتیجه بهتری داشته باشه دوتا روش میتونست داشته باشه
اینکه طی سه فصل این تناقضات رو در مورد افراد ایجاد کنه بجای اینکه به ماجراهای فرعی بپردازد نه اینکه یهو همه چی از اول فصل چهارم تغییر کنه …
یا اینکه با همان روال قبل ادامه میداد حتی تا نزدیک اواخر فصل چهارم و بعد یهو تناقض رو ایجاد میکرد و اینطوری قابل قبول تر بود تا اینکه از همون اول فصل همه عوض شده باشن بدون دلیل خاصی…و ما مدتی رو صبر کنیم و فکر کنیم خب که چی تا آخرش همینه؟..که بله فصل چهارم اول تا آخرش یکی بود ویا سه تا فصل دیگه کلا فرق داشت اصالت هم نداشت…
حتی دفترچه مرگ هم از همین کارگردان باید بهتر عمل میکرد
بنظرم این شخص از ایده ای که داره و شخصیت هایی که داره نهایت بهره رو نمیبره…
مثلا میسا در دفترچه مرگ یک نقش اضافه بود که یهو ظاهر شد و کلا چیز زیادی به داستان اضافه نمیکرد مثل هیستوریا اتک تایتان که یهو اضافه شد و کاربردی هم در فصل چهارم نداشت و عملا دور انداخته شد …
در کل راه های زیادی برای پایان داشتند این داستان ها، چیزی که هم تراژیک و هم تاثیرگذار باشه اما نتوانسته بودن پایان مناسبی بسازن.
دفترچه مرگ رو باید بعد از ازبین رفتن کارآگاه L تموم می کرد تا گزافه و اضافه بنظر نرسه …
همینطور اتک آن تایتان باید در فصل سوم تموم می شد تا فصل چهارم آنقدر گزافه گویی به نظر نیاد…
ویا بیشتر و بهتر روی اونها کار میکرد …کلا یک پایان در وسط داستان داشت همیشه و بعد از اون همه چی غیر منطقی و تحمیلی به مخاطب پیش میرفت …میتونست خیلی بهتر باشه اگه روی اثر گذاری تمرکز میکرد تا اینکه فقط یک سری مطالب بی ربط با پرش های زیاد یکجا در بخش رو به پایان بیاره انگار شبیه کسی بود که کم آورده و فقط میخواد هرچه سریع تر داستان تموم بشه فقط…
بابا اسگلی ۳ ساعت نشستی شاهنامه نوشتی😐
برو بابا با این چرندیاتت
هم بیکاری هم اسکل
تو داری داستانو از انیمه قضاوت میکنی خب احمق جون چهره و کیفیت و هرچیزی که بود به استودیو ربط داشت داستانش به مانگا توقع نداری که عوضش کنن فقط به خاطر تو😐 اتک تا ابد شاهاکار میمونه
یه مانگا خودت بنویس اگه راس میگی خیلی … شعر نگو
حالت خوب نیس
مشتی من میگم خودت برو یک انیمه جدید بساز ،نظرت از مقاله طولانی تره🗿البته چون هیچ بی احترامی ای نکردی من هم به نظرت نهایت احترام رو میذارم🌹🗿
میدونم منظورت چیه ولی زیاد نوشتی
فصل چهارو سریع نوشتن و خوب نبود زیاد ولی بدم نبود کل انیمه عالی بود ولی اخرش میتونست خیای بهتر و زیباتر بشه ولی درکل لذت بردیم از دیدنش
اتک در هر صورت یه شاهکاره
والا من کلا تا قسمت ۵ فصل اول دیدم 😐(هیچی نگید) 🤣
باریکلا نه باریکلا نهه
اتک شاهکاری بی تکرار>>
Atck on titan😭🎀
فصل دو به بعد کلا یه حس تحمیلی داشت مثله فصل یک و دو حس اشتیاق القا نمیکرد صرفا مخاطب برای اینکه بدونه آخرش قراره چی بشه نگاه میکرد مخصوصا اون بچه کوچیکه گابی که کلا رو مخ بود
یارو از انیمه سر در نمیاره اومده اینو گفته برو تو که از انیمه سر در نمیاری حق نداری در مورد انیمه ای که همه دوستش دارن نظر بدی
AOT یکی از شاهکارترین شو های تلویزیونی که دیدم محشره محشر
اتک یه پایان بینظیر و تراژیک داشت که واقعا روح بیننده رو به درد میاورد. اصلا نمیشه از نقشه داستانیش ایراد گرفت
واقعا لایق بیشتر از این جایزه هم هست☠️