اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

خاندان اژدها ؛ بیلون تارگرین کیست و چرا فرد مهمی محسوب می‌شود؟

تاریخ وستروس یک قطعه ادبی بسیار دقیق است که جورج آر آر مارتین با دنیایی از کاراکترها آن را خلق کرده است. اقتباس از آثار او یعنی سریال گیم آف ترونز و خاندان اژدها، بسیاری از این شخصیت‌ها را به تصویر کشید، اما نه به اندازه ای که فکر می‌کنید. اغلب اوقات چهره‌های مهم تاریخ فقط بصورت زبانی در سریال خاندان اژدها به آن‌ها اشاره شده یا خیلی زود مرده‌اند. دو نمونه از شخصیت‌هایی که مخاطبان از ملاقات با آن‌ها در سریال خاندان اژدها محروم مانده‌اند، بیلون شجاع (Baelon the Brave) و بیلون نوزاد (Baby Baelon) است.

طبق رسم تارگرین هر دو بیلون به دلایل احساسی یا شرافتمندانه نام یکسانی دارند. در حالی که هیچ یک از آن‌ها نقشی در وقایع خاندان اژدها ندارند که تقریباً به اندازه رینیرا یا دیمون تارگرین معنادار باشد. ولی به هر حال جالب است بدانید مرگ آن‌ها توازن قدرت را در هفت پادشاهی بر هم زد و دوره‌ای را شروع کرد که آغازی بر پایان قوی‌ترین سلسله‌ای است که وستروس تا به حال دیده بود. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

بیلون تارگرین کیست؟

بیلون نوزاد پس از تولد در سریال خاندان اژدها شاهد مرگش بودیم.
بیلون نوزاد پس از تولد در سریال خاندان اژدها شاهد مرگش بودیم.

شاهزاده بیلون تارگرین که با لقب‌های بیلون شجاع و شاهزاده بهار نیز شناخته می‌شود، چهارمین فرزند پادشاه جیهاریس اول تارگرین و ملکه آلیسان تارگرین بود. مارتین اطلاعات زیادی در مورد شخصیت یا ظاهر بیلون ارائه نمی‌دهد، به جز این که او از برادر بزرگترش ایمون کوچکتر و پر سر و صداتر و پر انرژی بود. نام او هم برگرفته از بیلون تارگرین دیگری بود که حتی قبل از اگون فاتح بر دراگون استون حکومت می‌کرد. او نام مستعار خود را شاهزاده بهار به دلیل به دنیا آمدن در آغاز بهار و لقب بیلون شجاع را برای ضربه زدن به پوزه اژدها بالاریون (Balerion) در یک اقدام احمقانه یا بی باکانه بدست آورد.

بیلون مانند نوه‌اش ایموند تارگرین (Aemond Targaryen) سوار بر بزرگترین و قدیمی‌ترین اژدهای جهان ویگار (Vhagar) شد. او با خواهرش آلیسا ازدواج کرد که با او صاحب سه فرزند شد؛ ویسریس اول، دیمون و اگون که سومی تقریباً یک سال بعد درگذشت. آلیسا هم از تولد اگون رنج زیادی کشید و شش ماه بعد درگذشت. سال‌ها بعد ویسریس اول دومین پسرش را بیلون به خاطر اسم پدرش نام گذاری کرد. اما همانطور که مخاطبان سریال خاندان اژدها می‌دانند، نه بیلون و نه مادرش اِما جان سالم به در نبردند و به عنوان بخشی از سنت والریایی هر دوی آن‌ها در مراسم تشییع جنازه سوختند. اِما پیش از این پس از رینیرا برای باردار شدن فرزند دیگری مشکل داشت و از سقط‌های متعدد رنج می‌برد. فکر عدم داشتن پسر به‌عنوان وارث جدید، ویسریس اول را تحت فشار قرار داد و همین امر باعث شد تا رینیرا را به‌عنوان وارث واقعی‌اش معرفی کند.

آیا بیلون تارگرین در سریال خاندان اژدها حضور دارد؟

جاهاریس در حال دیدن رای لردها برای انتخاب جانشین در اوایل سریال خاندان اژدها
جاهاریس در حال دیدن رای لردها برای انتخاب جانشین در اوایل سریال خاندان اژدها

بیلون شجاع در سریال خاندان اژدها حضور ندارد، چون وقایع سریال پس از مرگ او رخ می‌دهد. اما مرگ او از نظر فنی باعث می‌شود که بحران جانشینی بین تارگرین‌ها شروع شود. پس از مرگ برادر بزرگترش ایمون، بیلون شجاع به افتخار پدرش جاهاریس (Jaehaerys) وارث تخت آهنین شد. اما پس از آن، بیلون بعد از شکار در کینگز وود (Kingswood) برای جشن گرفتن عنوان جدید خود به عنوان دست پادشاه (Hand of the King)، بر اثر ترکیدن شکم درگذشت. این باعث شد جاهاریس بین نوه دختر‌ی‌اش رینیس و نوه پسری‌اش ویسیریس یکی را به عنوان وارث جدید انتخاب کند.

با توجه به سن، رینیس در اولویت قرار می‌گرفت، چون که از ویسریس بزرگتر بود. اما وستروس هنوز یک سنت قدیمی داشت که بر اساس آن مردسالاری در آنجا حکمفرما بود، بنابراین اربابان وستروس ویسریس را به عنوان وارث در شورای بزرگ انتخاب کردند، که در ابتدای فصل اول سریال خاندان اژدها آن را دیدیم. قسمت اول سریال بعد از آن به چندین سال بعد می‌رود، یعنی جایی که اِما تقریباً آماده است تا فرزند دوم خود و ویسریس را به دنیا بیاورد. اگرچه رینیرا معتقد است بچه دختر است و می‌خواهد نام او را ویسنیا به نام جنگجوی بزرگ تارگرین نامگذاری کند، ولی ویسریس امیدوار است که بچه پسر باشد.

اِما به او هشدار داد که اگر این نوزاد موفق به زنده ماندن نشود، دیگر تلاشی برای بچه دار شدن نخواهد کرد؛ چون طاقت سوگواری یک کودک دیگر را ندارد. تمایل ویسریس به پسر بودن لزوماً ناشی از نارضایتی از رینیرا برای دختر بودن نیست، بلکه بیشتر از برادرش دیمون ناشی می‌شود. برادر کوچکتر او در میان دربار به فردی وحشی معروف بود و هرگز برای مدت طولانی به هیچ کاری پایبند نبود. او به اندازه کافی قابل اعتماد نبود که بتواند استاد سکه باشد، موقعیتی که او تنها شش ماه در آن حضور داشت. گستاخی و تندخویی او، ویسریس را وادار کرد تا با وجود این که سلامتی اِما در خطر بود، بیشتر برای وارث پسر تلاش کند. فرزند ویسیریس متولد شد، اما هزینه زیادی را برای آن پرداخت کرد.

چرا بیلون نوزاد مرد؟

بیلون نوزاد که در آتش اژدها سوخت.
بیلون نوزاد که در آتش اژدها سوخت.

موضوع تولد بیلون در میان طرفداران سریال موضوعی بحث برانگیز است، اما در دنیای گیم آف ترونز بسیار کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که اما در حال زایمان بود، او شروع به نشان دادن علائمی کرد که ثابت می‌کرد او و نوزاد زنده نمی‌مانند. از آنجایی که پزشک سلطنتی ابتدا به پادشاه گزارش می‌دهد و می‌پرسد که چگونه می‌خواهند به زایمان ادامه دهند؟ یکی از دو پیامد احتمالی این بود که اما و بیلون هر دو در طی زایمان طبیعی می‌میرند، یا این که اما در درد طاقت‌فرسا زایمان سزارین برای نجات بیلون بمیرد. ویسریس در نهایت تصمیم گرفت که گزینه دوم پیش برود. در ادامه اِما در حالی که پزشکان به زور او را سزارین کردند، به تخت بسته شد، جایی که او از شدت درد فریاد زد و بر اثر از دست دادن خون درگذشت.

مرگ ملکه اما برای طرفداران یک شوک بود و تنها در قسمت اول چنین سطح عمیقی از خشونت علیه زنان به نمایش گذاشته شد. اما در دنیای وستروس، از زنان انتظار می‌رود که در سنین پایین ازدواج کنند و تا جایی که می‌توانند فرزندان خود را به دنیا بیاورند تا گزینه‌های متعدد وارثان را به شوهرانشان بدهند. حتی خود اِما به رینیرا می‌گوید در حالی که مردان با شمشیر در دست به جنگ می‌روند، میدان نبرد یک زن کودک پروری است. مادر ویسریس خود به دلیل عوارض زایمان درگذشت و نزدیک به دو قرن بعد، مادر دنریس تارگرین پس از به دنیا آوردن دخترش به همین سرنوشت دچار شد.

ویسریس به دنبال وارث پسر بود و این به قیمت تمام شدن آخرین لحظاتی بود که اِما در بدبختی آن شکنجه‌ می‌شد. فرض بر این بود که بیلون نوزاد پس از تولد زنده و سالم است، اما تنها پس از چند ساعت درگذشت. سریال دلیل مرگ او را روشن نمی‌کند و داستان آتش و خون (Fire & Blood) هم دلیل مرگ را توضیح نمی‌دهد. تنها دلیلی که مرگ او را توضیح می‌دهد، سرفه‌های بیلون نوزاد بلافاصله پس از تولد است. احتمال این وجود دارد که نوزاد به دلیل زایمان طولانی مدت و با سزارین اورژانسی اوضاعش بدتر شده باشد، روشی که در قرون وسطی میزان مرگ و میر بالایی داشت. عامل دیگر، سابقه طولانی مرده‌زایی و سقط جنین اما است که مخاطب را به این نتیجه‌گیری می‌رساند که او دچار یک بیماری پزشکی شده که به او اجازه حامله شدن نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: خاندان اژدها ؛ جبهه تارگرین‌های سبز و سیاه متشکل از چه کسانی بودند؟

در نهایت بیلون کنار مادرش در مراسم تدفین در آتش اژدها سوخت، اما میراث او به همین جا ختم نمی‌شود. مرگ بیلون نوزاد توسط دیمون برادر ویسریس اول در خیابان ابریشم مورد تمسخر قرار گرفت، جایی که او اظهاراتی در مورد وارثی برای یک روز داشت. ویسریس با شنیدن این موضوع، دیمون را از ارث محروم کرده و تنها دخترش رینیرا را وارث خود کرد و این برای اولین بار در تاریخ وستروس بود که بلاخره یک زن بر هفت پادشاهی حکومت می‌خواست بکند.

همانطور که انتظار می رفت، این قضیه چندان واکنشی به همراه نداشت. حتی ویسیریس پس از داشتن سه پسر از آلیسنت های تاور، او رینیرا را به عنوان وارث خود معرفی کرد. تغییر ناگهانی قوانین جانشینی وستروس را تا حد زیادی تکان داد و باعث رخ دادن جنگ داخلی تارگرین‌ها معروف به رقص اژدها شد. در نهایت باید گفت که اگر بیلون شجاع و بیلون نوزاد نمی‌مردند، این امکان وجود داشت که جنگ رقص اژدهایان رخ ندهد و سرنوشت خاندان تارگرین طور دیگری رقم بخورد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

خاطره انگیزترین بازی‌های پلی استیشن

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها