خبر

شایعه‌ای تاییده کرده که دسته جدید ایکس باکس امسال به طور رسمی معرفی شود

جدیدا جزئیات بیشتری در مورد یک کنترلر فاش شده ایکس باکس با اسم رمز Sebile توسط یکی از منابع معتبر ارائه شده است. کنترلر Sebile تنها بخشی از یک سند دادگاه بزرگتر بود که در جریان نبرد ایکس باکس با FTC بر سر خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) فاش شد که از آن زمان به نفع ایکس باکس نهایی شده است. هچنین یک کنسول سری ایکس (Xbox Series X) بدون دیسک درایو و برنامه چندین سال آینده توسعه بتسدا (Bethesda) هم در سند لو رفت. دسته تایید نشده ایکس باکس با اسم رمز Sebile طبق اطلاعات لو رفته در دادگاه، دارای تعدادی از ویژگی‌های کلیدی است که نشانگر تلاش مایکروسافت برای رقابت با دوال سنس سونی است.

شاید قابل توجه‌ترین نکته‌ای که درباره این دسته وجود دارد، این است که سازندگان قابلیت بازخورد لمسی دقیق را به کمک استفاده از یک سنسور شتاب سنج در آن گنجانده‌اند. با این کار به نظر می‌رسد Sebile در تلاش است تا به کاربران ایکس باکس تجربه کنترلری مشابه با رقیب خود یعنی دوال سنس پلی استیشن را که در سال ۲۰۲۰ با PS5 عرضه شد، در اختیار آن‌ها قرار دهد.

کنترلر نسل نهمی ایکس باکس
کنترلر نسل نهمی ایکس باکس

چند ماه پس از افشای اطلاعات مربوط به کنترلر Sebile مایکروسافت در اینترنت، یکی از کارشناسان داخلی این صنعت تاریخی را به اشتراک گذاشت که در آن تاریخ انتظار می‌رود که این کنترلر معرفی شود. آیدل اسلاف (Idle Sloth) در پلتفرم ایکس به کلیپی از قسمت اخیر پادکست Xbox Era اشاره کرد که در آن تام وارن از وب سایت The Verge در گفتگو شرکت کرد و اظهار داشت که او درباره تاریخ ادعایی برای معرفی کنترلر جدید مایکروسافت مشکوک است. البته در ادامه گفتگو وارن گفت که اطلاعات موجود در سند فاش شده ایکس باکس درباره ویژگی‌های کلیدی کنترلر بدون تغییر باقی خواهد ماند.

رونمایی از کنترلر جدید Sebile در ماه مه همزمان با انتشار بازی انحصاری ایکس باکس یعنی هلبلید ۲ (Senua’s Saga: Hellblade 2) در همان ماه مصادف است و درست در ژوئن ۲۰۲۴ منتشر می‌شود. حتی با وجود این که تام وارن بیان کرده که ویژگی‌های Sebile بعد از لو رفتن اطلاعات تغییری نکرده است، اما با توجه به این که اطلاعات سند چند ساله که لو رفته، ممکن است برخی از ویژگی‌ها حذف یا اضافه شده باشند. این نکته مهم است که به یاد داشته باشید اطلاعات موجود در سند هرگز قرار نبود در معرض دید عموم قرار بگیرند و همچنین هیچ یک از جزئیات مربوط به کنترلر Sebile به طور رسمی توسط Xbox تایید نشده است.

بیشتر بخوانید: ترکیب اساسینز کرید و گوست آف سوشیما در بازی Jumun: Will on the Blade

این که آیا تریگرهای تطبیقی ​​به کنترلر Sebile اضافه شده‌اند یا خیر، باید صبر کرد و دید. اگر افشاگری ماه می حقیقت داشته باشد، ممکن است طرفداران ایکس باکس کنترلر جدید Sebile را به موقع برای تجربه بازی‌های بزرگ ایکس باکس مانند Indiana Jones and the Great Circle و Avowed که هر دو در سال ۲۰۲۴ منتشر شوند، در دست داشته باشند. در کل باید کمی صبر کرد و دید که ایکس باکس قرار است چه گلی بر سر طرفداران خود بزند! نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

خاطره انگیزترین بازی‌های پلی استیشن

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها