اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

ارباب حلقه‌ها ؛ مهمترین توانایی آراگورن آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید

آراگورن دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها در وقایع ارباب حلقه‌ها بود. او یک مبارز چیره دست، یک چریک خبره، یک استراتژیست دانا و یک رهبر کاریزماتیک بود. اما مهمترین نقش او چیزی بود که در میدان جنگ بر عهده نگرفت، نقش یک درمانگر! سه گانه اقتباس‌های سینمایی پیتر جکسون برخی از توانایی‌های آراگورن را به عنوان یک درمانگر به نمایش گذاشت، اما در رمان جی آر آر تالکین، این قابلیت بخش بسیار مهم‌تری از شخصیت او بود.

در رمان، شفای آراگورن به نسل خونی او مربوط می‌شود. او به عنوان یک نواده مستقیم ایزیلدور، وارث الندیل، اولین پادشاه بزرگ آرنور بود. از آنجایی که آرنور و گوندور زمانی یک پادشاهی بودند، پادشاه آرنور همچنین فرمانروای قانونی گوندور هم محسوب می‌شد. موقعیت سلطنتی آراگورن همراه با تربیت منحصربه‌فردش، او را به یکی از مؤثرترین درمانگران در ارباب حلقه‌ها تبدیل می‌کرد. هنگامی که به نظر می‌رسید همه امیدها برای شخصیت‌های خاص داستان از بین رفته بود، آراگورن توانست با استفاده از مهارت‌های خود آن‌ها را از آستانه مرگ بازگرداند. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.

شفای آراگورن در ارباب حلقه‌ها نشات گرفته از جادو بود

شمشیر مورگول هنگام برخورد با فرودو در فیلم اول ارباب حلقه‌ها
شمشیر مورگول هنگام برخورد با فرودو در فیلم اول ارباب حلقه‌ها

دو نمونه از توانایی‌های شفابخش آراگورن در فیلم اقتباسی اول یعنی The Fellowship of the Ring به تصویر کشیده شد. در موقعیت Weathertop، پادشاه جادو پیشه انگمار یعنی ویچ کینگ با شمشیر مورگول فرودو را مهار کرده و زخمی جادویی به او وارد کرد که فرودو را تهدید می‌کرد که او را تبدیل به موجودی دیگر می‌کرد. در رمان، آراگورن این آسیب را با ضماد ساخته شده از گیاه آتلاس یا فویل شاه در گفتار رایج درمان کرد. پس از نبرد در معدن موریا، او همین کار را برای التیام زخم‌های فرودو و سم وایز گمجی انجام داد. در فیلم جکسون ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، آراگورن قصد داشت مانند رمان فرودو را با آتلاس شفا دهد، اما قبل از آن که این کار را انجام دهد، آرون از راه می‌رسد تا فرودو را به ریوندل ببرد.

این فیلم‌های اقتباسی نشان می‌داد که آراگورن صرفاً در مورد پزشکی دانش داشت، زیرا چنین مهارتی برای یک تکاور شمال ضروری بود، اما در رمان، جنبه‌ای جادویی و معنوی برای شفای او وجود داشت. آراگورن قبل از شفای فرودو در فصل «پرواز به سوی فورد» (Flight to the Ford)، آهنگی آهسته را با زبانی عجیب روی شمشیر مورگول خواند، که به نظر می‌رسید جادوی وارد شده به بدن فرودو را تضعیف کند. آراگورن این مهارت خود را از یکی از بهترین درمانگران سرزمین میانه آموخت. پس از مرگ پدرش، او در ریوندل بزرگ شد، جایی که الروند تربیت او را بر عهده گرفت. بسیاری از الف‌ها دارای توانایی‌های شفابخش جادویی بودند و به ویژه الروند در این هنر مهارت داشت. گندالف در فصل «ملاقات‌های زیاد» (Many Meetings) از یاران حلقه، او را یک درمانگر چیره دست می‌نامد.

الروند این مهارت‌ها را به پسرانش الادان و الروهیر منتقل کرد، بنابراین مطمئناً آنچه را که می‌دانست به آراگورن هم آموخت. اگرچه انسان‌های سرزمین میانه معمولاً مانند الف‌ها از قدرت جادویی بهره مند نبودند، اما آراگورن یکی از نوادگان دونداین بود که به او توانایی‌های ویژه‌ای داده شد. علاوه بر این، او از دور با الف‌ها ارتباط داشت و بعداً در وقایع ارباب حلقه‌ها از الروند به عنوان عضوی از نژاد خود نام برد. زبان عجیبی که او روی شمشیر مورگول خواند، احتمالاً زبان الفی بود و به او کمک کرد تا از آموخته‌هایش در کار صلح آمیز استفاده کند.

آراگورن جان سربازان بی شماری را پس از نبرد دشت‌های پلنور نجات داد

فارامیر در آستانه مراسم آتش سوزی توسط پدرش در فیلم سوم ارباب حلقه‌ها
فارامیر در آستانه مراسم آتش سوزی توسط پدرش در فیلم سوم ارباب حلقه‌ها

نمونه مهم‌تر از شفای آراگورن پس از نبرد دشت‌های پلنور (Pelennor Fields) در داستان بازگشت پادشاه رخ داد. اگرچه نیروهای ترکیبی گوندور و روهان موفق شدند ارتش سائرون را در این نبرد مهم شکست دهند، اما بسیاری از سربازان مجروح شدند. نازگول‌ها علاوه بر خطرات معمول جنگ، دشمنان خود را با هاله‌ای سمی به نام نفس سیاه یا سایه سیاه آلوده کرده بودند. این باعث می‌شد قربانیان آن‌ها به خواب عمیق و در عین حال بی قراری فرو بروند که در نهایت گرما را از بدن آن‌ها خارج کرده و آن‌ها را می‌کشت. از جمله افرادی که تحت تأثیر نفس سیاه قرار گرفته بودند، فارامیر، ائوین و مری بود. ایوین بیشترین آسیب را از نفس سیاه دیده بود، چون او مستقیماً با ویچ کینگ مبارزه کرده بود. پزشکان میناس تیریث سعی کردند در خانه‌های شفا آن‌ها را معالجه کنند، اما کاری از دستشان برای شفای این بیماری جادویی برنمی‌آمد.

در فصل «خانه‌های شفا» (The Houses of Healing) از بازگشت پادشاه، آراگورن به خانه‌های شفا می‌رود و آتلاس را دوباره مورد استفاده قرار می‌دهد. قبل از این که او حتی شروع به استفاده از آتلاها برای فارامیر کند، جنبه معنوی شفای او مشهود بود. او همین کار را برای ائوین و مری انجام داد و هر بار، آتلاس رایحه متفاوتی از گل رز گرفته تا هوای سرد کوهستان را تولید می‌کردند. این به آن معنی بود که شفای آراگورن بیشتر از استفاده روزمره از دارو بود. یک نسخه خلاصه شده از این صحنه در فیلم ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه جکسون به تصویر کشیده شد. در این صحنه آراگورن فقط ائوین را شفا داد و به جای آتلاس از یک پارچه خیس برای درمان او استفاده کرده بود.

مهارت درمانگری حق آراگورن را بر تاج و تخت مشروعیت بخشید

آراگورن در صحنه‌ای از فیلم ارباب حلقه‌ها که در حال درمان ائوین بود
آراگورن در صحنه‌ای از فیلم ارباب حلقه‌ها که در حال درمان ائوین بود

در حالی که آموزش الف‌ها و رنجر بودن آراگورن به توانایی‌های شفابخش او کمک بسیاری کرد، اما هر چه باشد همه‌ی این موارد عمدتاً از موقعیت سلطنتی او سرچشمه می‌گرفتند. هنگامی که گندالف به خانه‌های شفا آمد، یک زن خردمند اهل گوندور به نام یورث شعری قدیمی را در مورد پادشاهانی که از آتلاس برای شفای نفس سیاه استفاده می‌کردند بازگو کرد:

وقتی نفس سیاه می‌دمد

و سایه مرگ بزرگ می‌شود

و همه نورها می‌گذرند،

بیا آتلاس بیا آتلاس

زندگی برای مردگان

در دست پادشاه دراز می‌کشد!

او به گندالف گفت: دست‌های شاه دست‌های شفادهنده است و برای همین پادشاه برحق نیز شناخته خواهد شد. سخنان او الهام بخش گندالف شد تا آراگورن را به خانه‌های شفا بیاورد. از آنجایی که او تنها کسی بود که توانست نفس سیاه را درمان کند، آراگورن به همه ثابت کرد که وارث قانونی تاج و تخت گوندور است. پس از نبرد دشت‌های پلنور، آراگورن به طور کامل موقعیت سلطنتی خود را پذیرفت. او مردمان آزاد سرزمین میانه را در آخرین حمله علیه نیروهای سائورون در دروازه سیاه رهبری کرد و کمی بعد، مراسم تاجگذاری او رسماً او را پادشاه کرد.

شفای آراگورن همچنین فضیلت او را برجسته کرد. اگرچه او خود را به عنوان پادشاه در خانه‌های شفا ثابت کرده بود، اما فروتنانه بلافاصله از گرفتن مسئولیت اجتناب کرد. ائومر (Éomer) پادشاه روحان او را تشویق کرد که پرچم خود را بلند کند و اعلام کند که پادشاه عالی آرنور بازگشته است، اما آراگورن معتقد بود که زمان مناسبی نیست، زیرا میناس تیریث هنوز در میان هرج و مرج و سردرگمی بود. در حالی که آراگورن می‌توانست فوراً از تمام قدرت و اقتدار یک پادشاه استفاده کند، اما هر چه که باشد، او مردی فروتن و با فضیلت بود.

بیشتر بخوانید: جان ویک ۵ چگونه داستانی خواهد داشت و احتمال اکران آن چقدر است؟

با این حال، یورث خبر شاهکارهای شفابخش معجزه آسای خود را منتشر کرد و هنگامی که آراگورن به زخم های فارامیر، ائوین و مری رسیدگی کرد، بسیاری دیگر به کمک او آمدند. او تمام شب را بیدار ماند تا به همه کسانی که در نتیجه محاصره میناس تیریث مجروح شده بودند، کمک کند. تمایل آراگورن برای انجام این کار نشان داد که او چقدر به مردم عادی اهمیت می‌دهد، که این ویژگی مهمی در یک رهبر بود. جالب است بدانید که دست‌های شفابخش آراگورن از فولکلور اروپایی در دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند. در انگلستان قرون وسطی و رنسانس این اعتقاد وجود داشت که دستان پادشاه بریتانیا می‌تواند بیماری‌ها را درمان کند. شفا دادن مهمترین مهارت آراگورن بود، زیرا این مهارت بود که حکومت او را مشروعیت بخشید. با تأکید بر شفای آراگورن، تالکین اعلام کرد که کمک و محافظت از بیگناهان بهتر از شکست دادن دشمنان است.

خاطره انگیزترین بازی‌های پلی استیشن

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arazel
پاسخ

حتی تو بازی لرد ۲ استراتژیک کامپیوترش لول اولی اراگورن شفا هستش اخری ارواح.لول ۲ هم قدرت رنجری.اصن عشق بود بازیش .۸نفره میزدیم تو گیم نت

سید عباس حسینی
پاسخ

یادش بخیر، هنوزم دارمش