اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

خاندان اژدها ؛ قدرتمندترین اژدهای دنیای مارتین دروگون نبود!

اژدهایان در وقایع گیم آف ترونز با وجود کم یاب بودنشان، بسیار قدرتمند بودند و در میان آن‌ها، به نظر می‌رسید که دروگون دنریس تارگرین بزرگترین و بدترین اژدهای موجود باشد. اما اگر نگاهی به تاریخچه داستان نغمه آتش و یخ بیندازیم، می‌فهمیم اژدهای دیگری وجود دارد که بسیار قدرتمندتر از دروگون دنریس تارگرین است. دروگون هر چه که باشد، نمی‌تواند جلو اژدها بالریون قد علم کند. بالریون به عنوان اژدهای اگون اول یا اگون فاتح به او در تسخیر و حفظ وستروس برای برقراری حکومت تارگرین‌ها کمک بسیاری کرد، بالریون کارهای زیادی را انجام داد که دروگون نتوانست یا فرصتش پیش نیامد تا انجام دهد. حتی برخی این نظریه را مطرح کردند که دروگون تناسخ بالریون است که در نوع خود این تئوری می‌تواند جالب باشد. اگر یادتان باشد، خواهید فهمید که بالریون در وقایع سریال خاندان اژدها حضور داشت.

فصل دوم سریال خاندان اژدها در نهایت تابستان ۲۰۲۴ پخش خواهد شد و به مخاطبان فرصتی دوباره خواهد داد تا به تاریخچه خاندان تارگرین و اژدهایان قدرتمندشان دوباره سری زده و بیشتر از آن مطلع شوند. در حالی که بسیاری از طرفداران این فرنچایز ممکن است دروگون را قدرتمندترین اژدهای هر دو سریال بدانند، اما این اشتباه را نکنید، چون اژدهای دیگری وجود دارد که قدرت او دروگون را خجالت زده می‌کند. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

بالریون قدرتمندترین اژدهای دنیای مارتین است

دروگون آخرین اژدهای باقیمانده از خاندان اژدها یا همان تارگرین است.
دروگون آخرین اژدهای باقیمانده از خاندان اژدها یا همان تارگرین است.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا دروگون توانست این همه محبوبیت در وقایع گیم آف ترونز بدست آورد. دروگون به عنوان بزرگ‌ترین و تهاجمی‌ترین اژدها از سه اژدهای دنریس تارگرین، خطر بسیار بیشتری نسبت به خواهر و برادرش، ویسریون و ریگال، برای دشمنان دنریس داشت. دروگون که به نام همسر کشته شده دنریس، کال دروگو، نامگذاری شد، تنها اژدهای دنریس بود که در برابر تلاش‌های او برای محاصره کردن در ایسوس مقاومت کرد، روی کاروان مهم لنیسترها که شاهد آتش گرفتن ارتش بود، آتش گشود و حتی کینگز لندینگ را سوزاند. زمانی که دنریس کنترل خود را بخاطر ضربه چاقو از دست می‌دهد به زمین می‌افتد، در پایان سریال آتش دروگون به اندازه‌ای داغ شد که حتی تخت آهنین را ذوب کرد. اما دروگون هر چقدر هم تاثیرگذار باشد، اژدهای دیگری وجود دارد که بسیار قدرتمندتر است، اژدهایی که در وهله اول تخت آهنین را ساخت.

این اژدها با نام بالریون شناخته می‌شود که عنصر مهمی در فتح وستروس توسط اگون فاتح بود که منجر به اتحاد هفت پادشاهی شد. گفته می‌شود که او بزرگ‌ترین اژدهای تارگرین‌ها بود، بالریون هنگام پرواز سایه‌ای بزرگ روی شهرها می‌انداخت و می‌توانست دشمنانش را به طور کامل ببلعد. این اژدهای بزرگ در خدمت اگون فاتح بود و توانست با استفاده از قدرتش ناوگان بزرگی از کشتی‌ها را بسوزاند، ارتش‌ها را سلاخی کرده و معروف‌تر از همه، قلعه بزرگ هارنهال را ویران کند. هارنهال هنوز از خرابی و سنگ ذوب شده ناشی از حمله بالریون رنج می‌برد. در مقایسه با کاری که دروگون برای کینگز لندینگ انجام داد، دروگون در مقابل بالریون یک شوخی حساب می‌شود.

بالریون موفق‌ترین اژدهای وستروس بود

دروگون در حال ذوب کردن تخت آهنین در اواخر سریال گیم آف ترونز
دروگون در حال ذوب کردن تخت آهنین در اواخر سریال گیم آف ترونز

با این حال، بالریون به بسیاری از دستاوردهای بزرگ دیگرش در وقایع نغمه آتش و یخ ادامه داد. ساخت تخت آهنین که در بالا ذکر شد، کار بالریون بود که شمشیرهای همه کسانی را که با هم تسلیم اگون فاتح شده بودند را با آتش ذوب کرد، اما برجسته‌ترین کار که سطح قدرتش را نشان داد، پیروزی بالریون بر دیگر اژدهایان در نبرد بود. پس از مرگ اگون تارگرین، بالریون به خدمت سایر تارگرین‌ها رفت و در یک صف در میان خانواده دست به دست شد. بزرگترین آسیبی که او در زندگی خود متحمل شد، زخم مرموزی بود که پس از ناپدید شدنش از وستروس و بازگشت دوباره به آن وارد شد. گفته می‌شود زخم نه فوت طول داشت و هنوز هم خونریزی می‌کرد، اما چگونگی وارد شدن این زخم همچنان یک راز باقی مانده است.

هر اتفاقی که برای بالریون در دوران دوری از وستروس افتاد، دیگر هرگز چنین اتفاقی با این شدت برایش رخ نداد. در پایان تنها چیزی که به اندازه کافی قدرتمند بود تا بالریون را از بین برد، خود زمان بود، زیرا اژدها در نهایت از کهولت سن و به عبارت دیگر پیری گذشت. در سریال گیم آف ترونز جمجمه بزرگ او در سیاه چال‌های رد کیپ (Red Keep) قرار داشت که در چندین صحنه آن را مشاهده کردیم. با این حال میراث او ممکن است به طور کلی به شیوه ای متفاوت باقی بماند، زیرا شباهت‌های او با دروگون باعث شد برخی معتقد شوند که اژدهای جدید در واقع تناسخ خود بالریون است.

مطمئناً شباهت‌های زیادی بین این دو اژدها وجود دارد، به طوری که بالریون تخت آهنین را ساخت و دروگون آن را نابود می‌کند، بزرگترین شباهت در میان آن‌ها است. شروع ماجراجویی دنریس برای اتحاد دوباره وستروس، همان طور که جدش اگون در ابتدا انجام داده بود را می‌توان یکی دیگر از شباهت‌ها ذکر کرد، اما مانند بسیاری از جادوهای موجود در نغمه آتش و یخ، ممکن است هرگز توضیح داده نشود و همچنان در رمز و راز خود باقی بماند. در هر صورت، حقایق مربوط به بالریون در وستروس نشان می‌دهد که او به عنوان اسطوره‌ای در بین اژدهایان شناخته می‌شود. با ورود HBO به ساخت آثار پیش درآمدهای خود، این فرصت برای مخاطبان به وجود خواهد آمد که کارهای ویرانگر بالریون را به خوبی ببینند.

سریال خاندان اژدها می‌تواند فرصت مناسبی برای نمایش اژدهایان وستروس باشد

دروگون که اژدهای دنریس در وقایع گیم آف ترونز بود
دروگون که اژدهای دنریس در وقایع گیم آف ترونز بود

سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) این فرصت را دارد که اژدهایان وستروس را به گونه‌ای به تصویر بکشد که سریال گیم آف ترونز هرگز نتوانست. البته این سریال در نشان دادن اژدهایان دارای محدودیت داستانی بود، چون در طول وقایع گیم آف ترونز همه‌ی اژدهایان در طول سال‌های گذشته از بین رفته بودند. با این حال، از آنجایی که تاریخ وستروس در سریال خاندان اژدها جالب‌ترین برهه زمانی خود را طی می‌کند، باید گفت که اژدهایان در این سریال به خصوص در فصل دوم نقش بسیار کلیدی خواهند داشت. در حالی که سریال آماده می‌شود تا نبرد رقص اژدها که جنگ داخلی شوم تارگرین‌ها برای کسب تاج و تخت بود بپردازد، پس می‌توان گفت که اژدهایان در آستانه ایفای نقشی محوری در تاریخ وستروس هستند.

بیشتر بخوانید: چرا به تورین در وقایع هابیت لقب اوکنشیلد داده بودند و با آن نام شناخته می‌شد؟

جنگ رقص اژدها به سریال این فرصت را می‌دهد تا اژدهایان را با شکوه کامل نشان دهد، زیرا جبهه‌های سبز و سیاه تارگرین‌ها هر کدام از اژدهایان خود برای اهدافشان استفاده خواهند کرد. در کل باید گفت که اژدهایان قلب و روح خاندان تارگرین هستند و بالریون قدرتمندترین آن‌ها است. از دوران اگون فاتح تا بازگشت اژدهایان دنریس، بالریون همیشه به عنوان بزرگترین اژدها در تاریخ وستروس در یادها باقی خواهد ماند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

تاریخچه و داستان سری اساسینز کرید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
پاسخ

این بالریون در نغمه آتش و یخ زندست؟ وقایع برپایی امپراطوری اگون فاتح همراه اژدهای بزرگش بالریون قبل از سریال نغمه یخ و آتش پس یعنی بالریون قبلا مرده

ارد
پاسخ

کلی توضیح بیخود تکرار و تکرار و تکرار بود مطلبت چرت بود، کلی توضیح خوب میتونستی بدی ولی هیچ آورده ای نداشت،