همکاری بازیکنان ماینکرافت با مسوولان شهر آتلانتا برای حل مشکلات
مدارس عمومی آتلانتا با همراهی شهرداری و شورای شهر، پروژهای جدید به نام «سطح بالاتر آتلانتا: چالش ساخت شهر آینده با ماینکرافت برای دانشآموزان» را آغاز کردهاند. این پروژه به دانشآموزان فرصتی میدهد تا با بهرهگیری از بازی محبوب آنلاین ماینکرافت، چشماندازی نو برای تعدادی از پروژهها و ساختمانهای مهم شهر آتلانتا طراحی کنند. هدف از این پروژه آن است که دانشآموزان بیاموزند چگونه آیندهای متصل، برابر و پایدار را برای شهرشان تصور کنند. علاوه بر این، فرصتی فراهم میشود تا دانشآموزان بتوانند چهار نماد مشهور و پر افتخار شهر آتلانتا را به صورت مجازی و با استفاده از نسخه آموزشی بازی ماینکرافت، شبیه سازی کنند.
جان هاوارد، دانشآموز پایه پنجم مدرسه ابتدایی فیکت، با اشتیاق فراوان در مورد شرکت در این پروژه صحبت کرد. او میگوید ماینکرافت به دانشآموزان کمک میکند مهارتهای مهمی همچون ریاضیات، علوم تجربی، خواندن، مطالعات اجتماعی، تاریخ، هنر، معماری، ساخت و ساز و برنامه نویسی را یاد بگیرند که این مهارتها برای قرن ۲۱ حیاتی هستند.
مفهوم دنیای باز بازی ماینکرافت به بازیکنان اجازه اکتشاف خلاقیت و همکاری با یکدیگر برای حل مسائل را میدهد. در این پروژه، دانشآموزان از نسخه آموزشی بازی استفاده خواهند کرد که امروزه به طور گستردهای به عنوان ابزاری برای آموزش در کلاسها مورد استفاده قرار میگیرد. با بهرهگیری از مهارتهای تفکر انتقادی، دانشآموزان میآموزند چگونه به مسائل دنیای واقعی مانند مسکن ارزان قیمت، بحران غذا، بیخانمانی، پایداری محیط زیست و تغییرات آب و هوایی بپردازند.
این پروژه با هدف تحریک ذهن خلاق دانشآموزان و پرورش استعدادهای نهفتهشان طراحی شده است. همچنین آنها را تشویق میکند تا ریسک پذیر باشند و از اشتباهاتشان درس بگیرند. دانشآموزان شرکتکننده میتوانند طرحهای خلاقانه و بازطراحی شده خود را از چهارشنبه تا ۳۰ نوامبر ارائه کنند. سپس سیستم آموزشی آتلانتا و مسئولان شهری بهترین طرحها را در ماه ژانویه ۲۰۲۴ به نمایش خواهند گذاشت. با بهرهبرداری از پتانسیل عظیم آموزشی بازی ماینکرافت، شهر آتلانتا نشان داده است که به توانمندسازی نسل بعدی اندیشمندان و مخترعان اهمیت میدهد. این همکاری بین مدارس عمومی آتلانتا و مدیران شهری، نشاندهنده اهمیت درگیر کردن دانشآموزان در حل مسائل و تقویت تخیل و خلاقیت آنها است.
علاوه بر این، کارشناسان معتقدند این پروژه میتواند الگویی برای سایر شهرهای آمریکا باشد تا آنها نیز از ظرفیت بازیهایی مانند ماینکرافت برای آموزش و تربیت نسل جدید استفاده کنند. به گفته متخصصان، این پروژه فرصتی فراهم میکند تا دانشآموزان مهارتهای مهمی چون همکاری تیمی، حل مسئله، خلاقیت، تفکر انتقادی و برنامهریزی شهری را در قالبی جذاب و با محوریت بازی یاد بگیرند. علاوه بر این، استفاده از فناوریهای نوین مانند ماینکرافت و مجازیسازی باعث میشود دانشآموزان انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشند و درگیر فرایند آموزش شوند.بنابراین انتظار میرود این پروژه آغازگر یک تحول بنیادین در نظام آموزشی آمریکا باشد و الگویی برای سایر مدارس و شهرها فراهم کند.
شما درباره پتانسیل آموزشی ماینکرافت برای یاد دادن مسائل مختلف به کودکان و دانش آموزان چه فکر میکنید؟ آیا مدارس ایران هم میتوانند از این پتانسیل بالا استفاده کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
خوبه
جالب بود