بازی مورد انتظار GTA VI یا همان جی تی ای ۶ خودمان احتمالا دارای پلیسهای بسیار قانومندی باشد که در ادامهی این خبر در مجله بازار به این پلیسها خواهیم پرداخت.
این موضوع کاملا مشخص است که در صنعت بازیهای ویدیویی استودیوها، شرکتها، بازیسازان و توسعهدهندگان خلاق و زیادی وجود دارد که هرکدامشان بهنوعی تاثیر خاصی بر این اکوسیستم گذاشتهاند. اما همیشه شرکتهایی بودهاند که «خاصتر از بقیه» حاضر میشدند؛ بهخصوص طی زمانهای اخیر دنیای بازی، استودیو راکستار گیمز (Rockstar Games) جزء بهترین تیمهایی حساب میشود که در این عرصهی جذاب و چالشبرانگیز مشغول به فعالیت است. تیمی که یکی از بهترین برداشتهای ممکن را از غرب وحشی با بازی Red Dead Redemption II نشان داد و حالا روی آخرین بازی خود یعنی Grand Theft Auto 6 کار میکند تا بزرگترین طراحی خودش را به مردم جهان ارائه دهد و همهچیز را یک نسل بروزرسانی کند.
بازی Grand Theft Auto VI قرار است بازیکنان را به خیابانهای شهر معروف و پرطرفدار Vice City ببرد که پر شده از رازها، گروههای مافیایی و افراد خطرناکی است که در سواحل رویایی وایسسیتی مشغول نوشیدن شربتشان هستند یا زیر شکم شهر، در حال جابهجایی مواد مخدر میباشند. پس طبیعی و منطقی بهنظر میرسد که خالق این اثر یعنی Rockstar Games کبیر، بهسراغ توسعهی پلیسهایی برود که مکانیکهای جدیدی را معرفی کرده و همانند RDR II قانونی و بسیار ویژه عمل کنند. درواقع راکستار احتمالا با جی تی ای ۶ استانداردهای پلیسوار خود را آپدیت کند.
پلیسها در Grand Theft Auto 5 یک شمشیر دو لبه بودند
فرنچایز Grand Theft Auto بهطور قابل پیشبینی همیشه به دور زدن قانون در داستانهایش پرداخته است. این مورد آنچنان در خون و رگ بازی نفهته شده است که آن را به پیشروترین اثر ممکن در سبک جهانباز تبدیل کرده است؛ اما اگر راکستار تماما بخواهد این سبک را تکرار مکررات کند، عملا هیچ نوآوری صورت نگرفته است. در نتیجه آنچنان که باید و شاید جی تی ای ۶ از منظر هیجان پلیس محورش نمیتواند مثبت عمل کند. طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم، پلیسهای جی تی ای ۶ قرار است تعقیب و گریزهایی را بوجود بیاورند که در سطح واقعی بسیار تعادل داشته باشند و واقعی ظاهر شوند. بهخاطر همین توضیحاتی را در رابطه با نوآوری و عملکرد تکراریشان دادیم که به یک جواب منطقی برسیم.
مسلما راکستار نمیخواهد همان تکنیک جی تی ای وی را در جی تی ای ۶ تکرار کند و باعث افت جذابیت سالها تلاشش در ساخت Grand Theft Auto VI شود. بهخصوص زمانی که متوجه میشویم منتقدین در مورد پلیسهای بازی جی تی ای ۵ نظرات منفی را ارائه کردند چرا که فرمالیته اقدام میکردند و بیامان به حرکتهای خود ادامه میدادند، درواقع هیچ فلسفهی صحیحی پشت پلیسهای این نسخه از بازی و دیگر نسخههایش وجود نداشته است اما تیم سازنده میخواهد این موضوع را در شمشمین بازی بزرگ خود بروزرسانی کند، چگونه؟ بگذارید مثالی را بیان کنیم؛ کجای جهان این موضوع صداقت دارد که هر لحظه پلیس را صدا بزنید همان لحظه به پای شما میرسد؟
این طراحی را یکسری از بازیکنان مثبت و عدهی زیادی از گیمرهای جهان، آن را بیمعنی و غیر واقعی قلمداد میکنند. چرا که اصولا زمانی که پلیس خبر میشود، طبیعتا میبایست دقایقی از دقیقهها بگذرد تا پلیس به ما نزدیک شود اما در Grand Theft Auto 5 قضیه کاملا برعکس بود، تا پایمان روی پوست موزی در خیابان میرفت و به اشتباه به NPCهای بازی برخورد میکردیم و ناگهانی نیز آسیبی به آنها وارد میشد، در صدمثانیه پلیس به ما میرسید و برخورد جدی را اتخاذ میکرد، منطقی است اگر به این فرآیند تماشا کنیم کاملا غیرواقعی محسوب میشود. راکستار در Red Dead Redemption II بهواسطهی «Wanted» تا حدودی این فرآیند را به واقعیت نزدیکتر کرد چرا که دقایق کوتاهی طول میکشید پلیس به ما نزدیک شود اما این انتظار میرود که در بازی GTA 6 این موضوع بهطور کامل، گستردهتر، پر جزئیاتتر و واقعیتر شود.
پلیسهای بازی Cyberpunk 2077 ناامید کننده عمل کردند
بگذارید از فرنچایز Grand Theft Auto کمی دور شویم و به سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) مقداری بپردازیم. زمانی که جزئیات زیادی را از این بازی متوجه شدیم، احتمالا بسیاری از شماهم همانند ما این انتظار را داشتهاید که سایبرپانک دارای پلیسهایی باشد که در برابر سیاهی Night City اقدامات بسیار جذاب، واقعگرایانه و سایبرتکی خاصی را انجام دهند اما کاملا برعکس عملیاتی شد. در آخرین ساختهی سیدی پراجکترد (CD Projekt Red) وقتی در نایتسیتی با نویدهای دارک و خلافکارنه و نامطلوبی روبرو میشدید به یکباره وسط ناکجا آباد پلیسهای شهر از راه میرسیدند و همهچیز را خراب میکردند. درواقع این غوطهوریه بیمنطق، از بازی جی تی ای وی الگوبرداری کرده بود و همین دلیل باعث شده بود که برخلاف انتظارتمان ظاهر شود.
صنعت بازیهای ویدیویی منتظر عرضه بازی بزرگ راکستار است
راکستار گیمز در دو دهه گذشتهی خود میراث عظیمی را به ارمغان آورده است، تا جایی که بسیاری از توسعهدهندگان عناوین AAA بهسراغ الهام گرفتن از آثار این استودیو بزرگ میروند. در این دو دهه نیز بازیهای مختلف و متعددی منتشر شدهاند که سعی کرده بودند ادای سری Grand Theft Auto در بیاورند اما نتیجهی کار جزء شکست با چیز دیگری روبرو نشد. خیلی عامتر بخواهیم بگوییم، راکستار را میتوانیم «پدر بازیهای جهانباز خلافکارانه» بنامیم و از آن با عنوان «پدری علاقهمند به آزادی» یاد کنیم.
با انتشار آتی بازی Grand Theft Auto 6 خواهیم فهمید که راکستار چه دستپختی را برای ما آماده کرده است و تا چهحد با واقعگرایی و ارتباطش با سیاست لیبرالیسم خود در رفتارهای مجرمانه پایبند خواهد بود اما در هر حال با توجه به اطلاعاتی که در زمینهی بازی جی تی ای ۶ وجود دارد، راکستار یک سطح جدیدی از خود را به ارمغان آورده است که این امکان را داشته باشد تا مقدار جایی که میتواند این اثر را به واقعیت نزدیکتر کرده و تعادلهای انسانی را در آن استفاده کند و بهکار بگیرد. تا آن زمان باید منتظر بمانیم و اخبار بازی را از مجله بازار دنبال کنیم.
بهنظر شما راکستار گیمز چه سیاستهایی را در بازی جی تی ای ۶ دنبال خواهد کرد تا بتواند تمامی نسلهای صنعت بازیهای ویدیویی را پوشش دهد؟ نظرتان را با ما و دیگران کاربران کافه بازار به اشتراک بگذارید.
بهترین بازیهای کامپیوتری و کنسولی که روی موبایل هم اجرا میشوند
منبع: Gamerant
بله کاملا با مقالتون موافقم
پلیس های جی تی ای وی اصلا هوش نداشتن
آره درست میگی
بالاخره یه مقاله درست حسابی از بازار دیدیم
همشون فلان بازیکن ماینکرفت فلان غلط را کرد هستن
دقیقا
دقیقا عقل نداشتن
مثلا از نردبان بالا میرفتن لیز میخوردن میوفتادن😂
ما دیگه از GTA VI انتظار پلیس باهوش نداریم🤪
نه ولی wanted level داری پلیس ها حتی ۵ستاره داشته باشی کاور (cover) نمی گیرن فقط یه جا ثابت فقط شلیک