اخبار برنامه‌ها خبر

فید اصلی اینستاگرام تمام‌صفحه خواهد شد

زاکربرگ اعلام کرده است که اینستاگرام به زودی حالت فول‌اسکرین فید اصلی را تست خواهد کرد. تمام صفحه شدن اینستاگرام ظاهر آن را مشابه تیک‌تاک خواهد کرد و محدودیت برش دادن عکس‌ها قبل از انتشار هم برداشته خواهد شد. چندین اسکرین‌شات توسط خود زاکربرگ استوری شده است که این ظاهر جدید اینستاگرام را نشان می‌دهد.

به زودی محتوای اینستاگرام تمام صفحه را پوشش خواهد داد و بدون لبه‌های بالا و یا کناری نمایش داده می‌شوند. تنها یک بخش کوچک در قسمت پایین باقی خواهد ماند که برای نویگیشن استفاده می‌شود. برای اینکه کاربران سردرگم نشوند چند اسکرین‌شات هم توسط زاکربرگ استوری شد که ظاهر جدید اینستاگرام به طور کامل در آن مشخص است:

استوری‌های زاکربرگ که فول‌اسکرین‌شدن فید اینستاگرام را نشان می‌دهد.
استوری‌های زاکربرگ که فول‌اسکرین‌شدن فید اینستاگرام را نشان می‌دهد.

البته اینستاگرام قرار نیست شبیه تیک‌تاک شود. زاکربرگ در ادامه اسکرین‌شات‌ها گفت: «ما می‌خواهیم کاربران اینستاگرام برای کشف محتوای جدید و پیدا کردن دوستان‌شان راحت‌تر باشند. عکس همچنان مهم‌ترین بخش اینستاگرام خواهد بود و ما سعی داریم نحوه نمایش آن در فید اصلی را بهبود دهیم. ممکن است برخی افراد به زودی تست‌های اولیه این مدل نمایش را ببینند.»

نتیجه نهایی جالب خواهد بود چون عکس‌های اینستاگرام در ابعاد فول‌اسکرین آپلود نمی‌شوند و بخش‌هایی از عکس برش داده می‌شود. برش دادن عکس باعث می‌شود برخی جزئیات عکس از بین بروند و یا کاربران مجبورند روی عکس تغییراتی بدهند تا با ابعاد مشخص‌شده توسط اینستاگرام جور دربیاید.

نماهای دیگری از تمام صفحه شدن فید اصلی اینستاگرام
نماهای دیگری از تمام صفحه شدن فید اصلی اینستاگرام

این حرکت زاکربرگ برای بااهمیت نشان دادن محتوای تصویری و عکس‌ها با گفته‌های قبلی Adam Mosseri (مسئول اینستاگرام) در تناقض است. او در جولای ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که: «اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن انتشار عکس نیست.» به این معنا که قرار است ویدیوها و قابلیت‌های پیام‌رسانی اینستاگرام در اولویت قرار بگیرند.

با اینکه طبق گفته زاکربرگ عکس‌ها همچنان مهم‌ترین بخش اینستاگرام هستند اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام آینده درخشانی در این حوزه برای خودش نمی‌بیند. ویدیوها و مخصوصا ویدیوهای کوتاه در حال حاضر پرمصرف‌ترین محتوای وب هستند و حتی فیسبوک هم تمرکز اصلی‌اش را روی ویدیو گذاشته است و ساختار آن برای نمایش بهتر ویدیوها به صورت مداوم در حال تغییر است.

البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که ویدیوها برای اینستاگرام و یا فیسبوک خوب جواب بدهند و حتی ممکن است کاربران وفادارش را هم دلسرد کند. اما به نظر می‌رسد فیسبوک و اینستاگرام این ریسک‌ها را قبول کرده‌اند. شما هم خودتان را برای تغییرات جدید آماده کنید. کم کم چهره اینستاگرام را بسیار متفاوت‌تر خواهید دید. راستی جدیدا ابزاری برای مدیریت مدت زمان آنلاین بودن در اینستاگرام هم توسعه داده شده است که می‌توانید با استفاده از آن استفاده بهتری از وقت‌تان داشته باشید.

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ به نظر شما تغییر مثبتی است؟ حتما در کامنت‌ها بنویسید.

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها