آخرین اخبار ماینکرافت خبر

واکنش وارنر برادرز آمریکا به انتقادات شعبه ژاپن درباره شوخی‌های باربنهایمر

اخیراً شعبه ژاپنی وارنر برادرز به شدت از نحوه بازاریابی کنار هم باربی و اوپنهایمر انتقاد کرده بود. حالا وارنر برادرز آمریکا در واکنش به این انتقادات، طی بیانیه‌ای از هرگونه توهین احتمالی عذرخواهی کرده است. در این بیانیه آمده: «وارنر برادرز از برخورد بی‌توجه اخیر خود در شبکه‌های اجتماعی پشیمان است. استودیو از هرگونه توهین احتمالی عمیقاً عذرخواهی می‌کند.» پدیده باربنهایمر طی چند هفته گذشته دنیا را تسخیر کرده بود، اما به نظر می‌رسد موفقیت بی‌سابقه دو فیلم باربی و اوپنهایمر در گیشه و زمان‌بندی انتشار همزمان آن‌ها، نتوانسته از انتقادات تند حساب رسمی باربی ژاپن جلوگیری کند.

حساب رسمی باربی آمریکا به طور مکرر از ایموجی‌های شادی‌بخش برای جشن گرفتن تابستانی به یادماندنی استفاده می‌کرد، در حالی که به نظر می‌رسید رویداد تاریخی پشت داستان یکی از فیلم‌ها را فراموش کرده است. شعبه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای تند، نشان داد که همه خوشحال نیستند و عده‌ای از این حرکت‌ها ناراحت شده‌اند. داستان فیلم اوپنهایمر به وضوح برای مردم ژاپن اهمیت خاصی دارد، چرا که به خلق یکی از مرگبارترین سلاح‌هایی می‌پردازد که تخریب و مرگ‌ومیر عظیمی را در هیروشیما و ناکازاکی به بار آورد. به همین دلیل، خود فیلم اوپنهایمر همواره در مرز باریکی قرار داشت، اما شوخی‌هایی که در ادغام آن با باربی شده بود، بیش از حدی بود که حساب رسمی باربی ژاپن سکوت کند.

اخیراً شعبه ژاپنی وارنر برادرز به شدت از نحوه بازاریابی کنار هم باربی و اوپنهایمر انتقاد کرده بود. حالا وارنر برادرز آمریکا در واکنش به این انتقادات، طی بیانیه‌ای از هرگونه توهین احتمالی عذرخواهی کرده است.
اخیراً شعبه ژاپنی وارنر برادرز به شدت از نحوه بازاریابی کنار هم باربی و اوپنهایمر انتقاد کرده بود. حالا وارنر برادرز آمریکا در واکنش به این انتقادات، طی بیانیه‌ای از هرگونه توهین احتمالی عذرخواهی کرده است.

در بیانیه ژاپن آمده بود: «ما معتقدیم که عکس‌العمل غیرمحترمانه حساب رسمی فیلم باربی در آمریکا به پست‌های طرفداران در شبکه‌های اجتماعی، بسیار تاسف‌برانگیز بوده و این موضوع را جدی می‌گیریم. ما از دفتر مرکزی آمریکا می‌خواهیم اقدام مناسبی انجام دهد. از کسانی که از این واکنش‌های بی‌توجه آزرده خاطر شده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم.»

علی‌رغم این انتقادات، مشخص است که بازاریابی این دو فیلم و آنچه منجر به آن شده، باعث موفقیت گیشه باربی در سال ۲۰۲۳ شده است. همچنین بسیاری بیش از حد انتظار با داستان اوپنهایمر آشنا شده‌اند. با وجود این، به نظر می‌رسد شکاف قابل توجهی میان دو کشور ایجاد شده که زود فراموش نخواهد شد.

چه انتظاراتی از آپدیت ۱.۲۱ ماینکرفت داریم؟

فیلم باربی با بهره‌گیری از شخصیت محبوب و شناخته شده‌ای همچون باربی و قصه‌ای تازه و متفاوت، توانست نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند. از سوی دیگر، فیلم اوپنهایمر با بازگویی داستان واقعی خلق یکی از مخرب‌ترین ابزارهای جنگی، موفق شد توجهات زیادی را به خود جلب کند. شاید بتوان گفت اگر این دو فیلم به طور مستقل منتشر می‌شدند، شاید هیچ‌کدام به اندازه فعلی مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. پس با وجود انتقاداتی که وارد است، شاید بتوان گفت پدیده باربنهایمر در نهایت به نفع هر دو فیلم تمام شد.

در مجموع، این ماجرا یادآوری می‌کند که گاهی اوقات در بازاریابی و تبلیغات، شوخی‌ها و طنزپردازی‌ها می‌تواند برداشت‌های نادرست ایجاد کند. شرکت‌های بزرگ هالیوودی باید هنگام بازاریابی فیلم‌های خود، به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی مخاطبان در نقاط مختلف جهان توجه کنند تا از بروز چنین جنجال‌هایی جلوگیری شود.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها