بازی مرد عنکبوتی ۳ باید یکی از ویژگیهای کلیدی مایلز مورالز را احیا کند
هر سه بازی قبلی مجموعه Marvel’s Spider-Man ساختاری مشابه با یکدیگر دارند. همواره در پرده سوم این بازیها، شاهد تغییراتی در محیط هستیم و شورشها و دشمنانی به بازی اضافه میشوند که میتوانند به بازیکنان در حال تاب خوردن از نقطهای به نقطه دیگر حمله کنند. بازی مرد عنکبوتی ۲ حتی در پرده سوم خود دشمن جدیدی معرفی میکند که هنگام آشفتگی سیمبیوتها ظاهر میشود. در میان این آشوب، بازی مرد عنکبوتی ۲ همچنان از ویژگیهای مرتبط با بازیهای قبلی استفاده میکند. در هر منطقه بازی، مأموریتهای جانبی، آیتمهای قابل جمعآوری و فعالیتهای دیگری پراکنده شدهاند که بازیکنان میتوانند برای کامل کردن آنها اقدام کنند. اما یکی از جذابترین فعالیتهای جانبی این بازی، با الگوبرداری از بازی مایلز مورالز طراحی شده است.
یکی از ویژگیهایی جالبی که در بازی مایلز مورلز معرفی شد، با تغییرات جدیدی در مرد عنکبوتی ۲ نیز بازگشته است؛ در این بازی محمولههای مخفی زیرزمینی (Underground Caches) با جعبههای تکنولوژی شکارچی (Hunter Tech) جایگزین شدهاند. با اینکه بازگرداندن این جعبهها تصمیم خوبی بوده، اما در مرد عنکبوتی ۲ جذابیت این ویژگی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این مشکل در بازی مرد عنکبوتی ۳ باید با بازگشت به فرمول اولیه برطرف شود.
محمولههای Underground در بازی مایلز مورالز، جستجوی محیط را پویا و جذابتر میکردند
محمولههای مخفی Underground در بازی مایلز مورالز به بازیکنان آیتمهایی میدادند که میتوانستند برای خرید گجتها و ماژولها از آنها استفاده کنند. به محض این که بازیکنان به یکی از این محمولهها نزدیک میشدند، یک اعلان به آنها نمایش داده میشد تا سیگنالی ارسال کنند و با دنبال کردن یک نشانگر، محل دقیق آن را بیابند. آنچه که جستجوی این جعبهها را لذتبخش میکرد، تلاش برای پیدا کردن آنها بود، زیرا طراحی هیچکدام از آنها تکراری نبود. مثلاً برای پیدا کردن یکی از این محمولهها، بازیکنان باید یک کانتینر را باز کرده و وارد آن شوند تا به ورودی یک تونل که محموله داخل آن مخفی شده است دسترسی داشته باشند. در مثالی دیگر، ممکن است محمولهای در یک پارکینگ چند طبقه مخفی شده باشد و یا روی اسکلهای قرار گرفته باشد که توسط مزدوران مسلح محافظت میشود. اینها فقط چند نمونه از ایدههای بیشماری هستند که پیدا کردن و باز کردن هر کدام از این محمولهها در بازی مایلز مورالز را به یک چالش جذاب برای بازیکنها تبدیل میکنند.
برخی از این محمولهها به شدت محافظت میشوند و برای دسترسی به آنها باید به مبارزه با انواع دشمنان بپردازید. همچنین اگر نتوانید بلافاصله محل دقیق محمولهها را پیدا کنند، سرنخهایی وجود دارند که شما را به سمت مسیر درست هدایت میکنند؛ مانند گرافیتیهای Underground که در اطراف منطقهای که محموله قرار دارد، روی دیوارها یا سطوح دیگر کشیده شدهاند.
پیدا کردن جعبههای تکنولوژی شکارچی در بازی مرد عنکبوتی ۲ بهشدت سادهتر است
جعبههای تکنولوژی شکارچی در مرد عنکبوتی ۲ اساساً مشابه محمولههای مخفی Underground هستند، با این تفاوت که بازیکنان به راحتی و بهطور تصادفی آنها را در پشتبامها و کوچهها پیدا میکنند. دیگر از آن محمولههایی که بازیکنان باید برای پیدا کردن آنها تمام مهارتهای کارآگاهی خود را به کار میگرفتند خبری نیست. این جعبهها به سادگی در دسترس بازیکنان قرار گرفتهاند تا بدون هیچ مانع خاصی آنها را بردارند و به همین دلیل دیگر جذابیتی ندارند.
اگر این جعبههای تکنولوژی فقط در مخفیگاهها و پایگاههای شکارچی قرار میگرفتند، حداقل بهطور روایی در بازی جذابتر بودند و انگیزه بیشتری برای پیدا کردن آنها ایجاد میشد. اما در حال حاضر، این جعبهها در سراسر شهر پراکنده شدهاند و این موضوع هیچگونه منطقی ندارد. البته این احتمال هم وجود دارد که تمرکز اصلی استودیوی اینسامنیاک گیمز روی طراحی معماهای پرولر (Prowler Stash) بوده است، نه جعبههای تکنولوژی.
این تصمیم میتواند منطقی باشد، زیرا بر اهمیت نقش آرون دیویس در مأموریتها و فعالیتهای خاص مرتبط با مایلز مورالز تأکید دارد. با این حال، جعبههای تکنولوژی در این بازی بهطور کلی بیاهمیت و سطحی به نظر میرسند و صرفاً یک محتوای غیرضروری را به بازی مرد عنکبوتی ۲ اضافه کردهاند. بازی بعدی، چه یک دنباله اصلی باشد و چه یک نسخه فرعی، نباید دوباره این اشتباه را تکرار کند. اگر جعبههای مشابهی با همان ایده در بازی مرد عنکبوتی ۳ وجود داشته باشند، باید با الگوبرداری از بازی مایلز مورالز طراحی شوند تا پیدا کردن آنها نیز یک مکانیک جذاب در بازی باشد.
منبع: Gamerant
دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead
نظرات