همانطور که میدانید، بازی ماینکرفت (Minecraft) در طول سالها بروزرسانیهای زیادی داشته است، برخی از آنها بی قید و شرط مورد علاقه طرفداران قرار گرفتند و برخی دیگر به عنوان یکی از بدترین بروزرسانیها در تاریخ ماینکرفت شناخته شده و ثبت شدند. در حالی که برخی از ویژگیهای بازی، مانند دهکدهها، به طور مداوم به روز شده و در طول زمان این پتاسیل در آنها به وجود آمده تا مفید واقع شوند، اما هنوز موارد زیادی از ویژگیهای درون بازی وجود دارد که نیمه کاره رها شده یا بلااستفاده هستند. حال جدیدا کاربری به نام Terrinhazinhz در ردیت آخرین کسی بود که درباره این ویژگیها بحث کرد و از دیگران پرسید که بزرگترین پتانسیل بلااستفاده در بازی چیست؟ بسیاری از ویژگیهای مختلف مطرح شدهاند که نیاز به بهبود دارند، که به رایجترین آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد. با مجله بازار همراه باشید.
واکنش و نظرات طرفداران بازی ماینکرفت نسبت به این موضوع
مس (Copper) در بازی ماینکرفت نشاندهنده عنصر بلااستفادهای است که توسط چندین کاربر مختلف در تاپیک مطرح شده است. آنها اظهار داشتند که موجانگ (Mojang) عادت دارد ویژگیهایی را به بازی اضافه کند بدون این که واقعاً به بازیکنان دلیلی برای تعامل با آنها بدهد. زمانی که مس برای اولین بار به بازی افزوده شد، تنها چیزی که این عنصر برای آن مفید بود، ساخت و ساز کردن، spyglasses و lightning rods بود. این بدان معنا است که هر بازیکنی که نیازی به اغراق کردن سازه خود نداشت و واقعاً به جلوههای بصری مس اهمیت نمیداد، دلیلی برای استفاده از آن نداشت. البته که افزودن براش در آپدیت ۱.۲۰ ماینکرفت کمی به اهمیت آن افزود، ولی باز چندان به حالش فرقی نکرده و بسیاری از قابلیتهای بهبود یافته مس تا زمان انتشار ۱.۲۱ ارائه نخواهد شد.
تکههای اکو (Echo shards) از بسیاری جهات شبیه مس بوده و یا شاید هم بدتر! تنها استفاده از تکههای اکو ساخت یک قطب نمای ریکاوری (recovery compass) است که میتواند بازیکنان را به سمت محل آخرین محل مرگ خود هدایت کند. با این حال شهرهای باستانی به لطف وجود واردن (warden) بسیار قوی بسیار خطرناک هستند، به این معنی که بازیکنان احتمالاً چندین بار در آنجا میمیرند، در حالی که سعی میکنند خردههای مورد نیاز برای ساختن آیتمی را بدست آورند که به آنها کمک میکند پس از مرگ نجات پیدا کنند. مشکل در اینجا بسیار واضح است و تکههای اکو یا به اصطلاح اکو شاردها تقریباً به اندازه کافی کاربرد ندارند تا خطری که جمع آوری آنها متوجه بازیکنان میشود را توجیه کند. تنها دلیلی که تکههای اکو را به اندازه نمونههای دیگر بد نمیکند، به دلیل جدید بودن نسبی آن در بازی است.
آمیتیست (Amethyst) با قسمت اول آپدیت Caves & Cliffs به بازی اضافه شد و دارای چهار دستورالعمل درست کردن مختلف است. بازیکنان برای ساخت بلوکهای آمیتیست، شیشههای رنگی، اسپای گلاسس (spyglasses) و سنسورهای کالیبره شده نیاز به آمیتیست دارند و باید گفت که این بلوکها فقط برای کسانی که بسیار به امر ساخت وساز مشغول هستند، کاربرد دارد. البته اسپای گلاسسها آیتمهای مفیدی در نظر گرفته نمیشوند و در نتیجه وجود این آیتم بخاطر داشتن ظاهر بصری منحصربهفرد و جلوههای صوتی متمایز توجیه میشود.
به نظر میرسد که ترایدنتها (Tridents) از زمان معرفی آنها با آپدیت آکواتیک (Aquatic) ماینکرفت تقریباً فراموش شدهاند. این سلاحها به سادگی و به اندازه کافی مفید نیستند تا توجیه کنند که دستیابی به آنها چقدر اذیت کننده است. بازیکنان باید زمان زیادی را برای شکار غرق شدهها (drowned) بگذرانند، به این امید که یکی از آنها نیزه سه شاخه داشته باشد. بعد کشتن آنها بازیکنان باید امیدوار باشند تا نیزه سه شاخه از ماب کشته شده دراپ شود. این دراپ تقریباً شکسته خواهد شد و تنها راه برای تعمیر آن استفاده از ترایدنتهای بیشتر یا جادوی ترمیم کننده است که یکی از بهترینها در ماینکرفت محسوب میشود. در کل با وجود این همه تلاش، سلاح بسیار خوبی است و آسیب قابل قبولی به مابهای دشمن وارد میکند، ولی همانطور که گفته شد، این سلاح سخت بدست میآید و به ندرت پیش میآید تا از آن استفاده زیاد شود.
طبق نظر کاربران ردیت و طرفداران بازی، میز فلچینگ (The Fletching Table) یکی از اذیت کننده بلوکهای بازی ماینکرفت است. این بلوک که در ابتدا در بروزرسانی ۱.۱۴ در سال ۲۰۱۹ اضافه شد، یکی از دو بلوکی بود که هدفی جز دادن شغل به روستاییان یا همان ویلیجرها برای اهداف تجاری نداشت. دیگری میز آهنگری (smithing table) است؛ با این حال، گنجاندن نتریت (netherite) و سپس تزئینات زرهی، میز آهنگری را فوق العاده مفید کرده است. البته همین را نمیتوان در مورد میز فلچینگ گفت؛ چون به این بلوک هنوز هیچ کاربرد خاصی در بازی داده نشده است که همین باعث ناامیدی بخش عظیمی از طرفداران بازی شده است.
بیشتر بخوانید: ۸ تا از بهترین تکسچر پکها در ماینکرافت برای ترکیب با سایهها
دنیای End از بازی ماینکرفت احتمالاً بزرگترین منطقه توسعه نیافته یا بهتر است بگوییم بیشتر به آن پرداخت نشده است، به خصوص با توجه به مدت زمانی که در بازی بوده است. دنیای End پس از انتشار رسمی بازی معرفی شد. از آن زمان تاکنون فقط بروزرسانیهایی برای اند سیتیها و میوه chorus دریافت کرده است. یعنی بعد از کشتن اژدها و گرفتن الیترا (elytra) دلیلی برای بازگشت وجود ندارد. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نظرات نیز وجود دارد که به این نکته اشاره میکند که این فلسفه طراحی مربوط به دنیای End، چندان قابل درک نیست. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم مواردی را داخل بازی در نظر دارید که اصلا بدرد بازیکنان نخورد؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
بازیهایی که باید منتظر آنها در سال جدید باشید!
سلام ولی کاربرد مشترک مس و آمیتیست که نتیجه اش دوربین است را فراموش کردید
دوربین چه فایده
کلا بحث رداستون رو یادشون رفت
با به درد نخور بودن مس کاملا موافقم
چون خارج از ماین کرفت مس واقعا خیلی کاربردیه
ولی یکی از رو مخ ترین و بدون کاربرد ترین ماب ها سیلور فیش هست نه چیزی دراپ می کنه و نه xp خوبی میده
کی میگه ترایندت به درد نمیخوره ؟
کی میگه ترایندت به درد نمیخوره؟
اصلا من که نخوندم حالشو هم ندارم💪