فیلم Bioshock
اخبار سینما و انیمیشن خبر

نتفلیکس بودجه فیلم BioShock را کاهش داده است

روی لی به عنوان تهیه‌کننده فیلم BioShock صحبت‌هایی درباره این اقتباس در پنل کامیک‌کان سن دیگو انجام داده است. پس از مدت‌ها سکوت خبری، بالاخره یکی از مدیران پروژه اخبار جدیدی با طرفداران به اشتراک گذاشته که خب نمی‌دانیم آن را مثبت تلقی کنیم یا یک عقب‌نشینی بزرگ.

نخستین بازی بایوشاک سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازار شد؛ عنوانی که شهر رویایی و یوتوپیایی Rapture (رپچر) را به بازیکنان معرفی کرد. این بازی خیلی زود مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و به موفقیتی بزرگ تبدیل شد. در ادامه ماجرا ما شاهد عرضه دو بازی دیگر از این فرنچایز بودیم و نهایتا در سال ۲۰۲۲، فرانسیس لارنس ساخت یک فیلم سینمایی و لایو اکشن بر اساس بایوشاک را تایید کرد.

گرچه از دو سال پیش تاکنون اخبار خاصی درباره اقتباس سینمایی بایوشاک منتشر نشده و عده‌ای از طرفداران نگران وضعیت پروژه هستند. روی لی در رویداد کامیک‌کان تایید کرد که فیلم Bioshock همچنان در دست ساخت قرار دارد، اما اخیرا با تغییراتی مواجه شده است. پس از اینکه چندی پیش سیستم و مراتب مدیریتی در کمپانی نتفلکیس دستخوش تغییر شد، برخی از پروژه‌ها از جمله فیلم بایوشاک اکنون باید با بودجه کمتری ساخته شوند.

کار با حضور مدیریت قبلی برنامه‌ریزی شده بود و حالا مدیریت جدید بودجه یک سری از بخش‌ها را کاهش داده. در نتیجه ما باید نسخه‌ای کوچک‌تر از فیلم را بسازیم. اما این اثر قطعا به کارگردانی فرانسیس لارنس ساخته خواهد شد. در عوض یک فیلم حماسی و عظیم، احتمالا با یک دیدگاه شخصی‌تر مواجه باشیم.

فیلم Bioshock بهترین و نمادین‌ترین شهرهای بازی‌های ویدیویی

طی چند سال اخیر نتفلیکس هزینه‌های زیادی صرف ساخت آثار اورجینال برای شبکه استریم خود کرده است. و خب برخی از این آثار مثل The Irishman (به کارگردانی مارتین اسکورسیزی) موفق و تحسین‌برانگیز بودند و برخی دیگر هم به خوبی نشان دادند که بودجه‌های چند صد میلیون دلاری تضمین‌کننده کیفیت و موفقیت یک فیلم یا سریال نیست. فیلم‌های بلاک باستری چون Red Notice و The Gray Man هرکدام بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه تولید داشتند و ستارگان مطرح هالیوودی را دور هم جمع کردند، اما متاسفانه به‌خاطر روایت‌های کلیشه‌ای و کارگردانی نه چندان درجه یک به بن‌بست خوردند.

اکنون در حالی که مشخص نیست بودجه اولیه فیلم BioShock چقدر بوده و حالا هم به چه میزانی رسیده، ممکن است همین ایجاد محدودیت به ساخت اثری متمایز و قابل توجه کمک کند. در طول دهه‌های گذشته بارها به سینمادوستان ثابت شده که بودجه محدود لزوما به معنای شکست یک پروژه نیست، چراکه در بسیاری از موارد می‌توانند عاملی شتاب‌دهنده و تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری فیلم‌سازان باشد. فرانسیس لارنس سابقه کارگردانی فیلم‌های خوبی چون کنستانتین، Hunger Games و I Am Legend را در کارنامه دارد و امید است علی‌رغم کم شدن بودجه پروژه‌اش، به دنبال روایت یک داستان پیچیده و جذاب در دنیای بایوشاک باشد.

در هر حال سری بازی‌های بایوشاک چند ستون اصلی دارند که معمولا شامل جهان‌سازی استیم پانکی و پرجزئیات در کنار داستان‌سرایی پیچیده و شخصیت‌های عمیق و چندلایه می‌شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید سرنوشت جدیدترین اقتباس هالیوود از بازی‌های ویدیویی به کدام سمت می‌رود و آیا شاهد اکران یک فیلم سینمایی قابل احترام خواهیم بود یا خیر. فیلم BioShock هنوز بازه اکران مشخصی ندارد و باید در انتظار اعلامیه‌های بعدی نتفلکیس بمانیم.

منبع: Screen Rant


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها