اخبار بازی خبر

گاف عجیب بازی اسپایدرمن که یک کودک چهار ساله متوجه آن شد!

بازی مرد عنکبوتی مارول که در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی اینسامنیاک گیمز ساخته و منتشر شد، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی در تاریخ به‌شمار می‌رود. این بازی که انحصاراً برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شده است، داستانی جذاب و گیم‌پلی لذت‌بخش دارد که مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته است. البته هر چقدر هم که داستان یک بازی با دقت طراحی و نوشته شده باشد، باز هم احتمال وجود نقاط ضعف و حفره‌های ریز داستانی در آن وجود دارد. مرد عنکبوتی مارول نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اخیراً یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت، تصویری از بازی منتشر کرده که نقص داستانی جالبی را نشان می‌داد. این کاربر نوشته بود که پسر چهارساله‌اش این نکته را متوجه شده است. در تصویر می‌توان دو دشمن را دید که به وب عنکبوتی آویزان شده‌اند. در حالی که یکی از آن‌ها کاملاً در وب گیر افتاده، صورت دیگری به طور کامل نمایان است. پسربچه پرسیده بود که چرا این شخص داد و فریاد نمی‌زند تا دیگر افرادش متوجه حضور مرد عنکبوتی شوند و به کمکش بیایند.

این کاربر نوشته بود که پسر چهارساله‌اش این نکته را متوجه شده است. در تصویر می‌توان دو دشمن را دید که به وب عنکبوتی آویزان شده‌اند. در حالی که یکی از آن‌ها کاملاً در وب گیر افتاده، صورت دیگری به طور کامل نمایان است.
این کاربر نوشته بود که پسر چهارساله‌اش این نکته را متوجه شده است. در تصویر می‌توان دو دشمن را دید که به وب عنکبوتی آویزان شده‌اند. در حالی که یکی از آن‌ها کاملاً در وب گیر افتاده، صورت دیگری به طور کامل نمایان است.

البته وجود چنین حفره‌های داستانی جزئی در بازی‌ها امری عادی است. اما نکته قابل توجه اینجاست که چشم نقاد یک کودک چهارساله توانسته این جزئیات را تشخیص دهد. این موضوع نشان می‌دهد کاربران و بازیبازان تا چه اندازه به جزئیات ظریف داستانی و منطقی بازی‌ها حساس هستند و انتظار دارند که داستان از لحاظ منطقی درست و بی‌نقص باشد. هر چند رفع کامل این نوع اشکالات جزئی در بازی‌های بزرگ و پیچیده کار دشواری است، اما سازندگان بازی باید تلاش کنند تا حد امکان این نواقص را به حداقل برسانند.

چرا که وجود این نوع نقاط ضعف می‌تواند باعث خروج بازیکن از فضای داستان شود و غرق شدن وی در دنیای بازی را مختل کند. در بخش کامنت‌های همین پست، کاربران دیگر نیز نظرات طنزآمیز و جدی متعددی مطرح کردند. برخی به شوخی گفتند شاید آن شخص کاملاً سرنوشت خود را پذیرفته است! بحث‌های جدی‌تر هم وجود داشت. برای مثال برخی کاربران گفتند که چرا دشمنان در بازی به بالا نگاه نمی‌کنند تا متوجه همدستانشان که به دیوارها و سقف آویزان هستند، شوند.

۱۳ تئوری عجیب و ترسناک در مورد باب اسفنجی

یا اینکه هنگامی که مرد عنکبوتی آن‌ها را از پشت غافلگیر می‌کند، چرا فریاد نمی‌زنند تا دیگران متوجه شوند. در نهایت بسیاری از کاربران خواستار بهبود مکانیک‌ها و المان‌های مخفی‌کاری و داستانی بازی در نسخه‌های بعدی مانند مرد عنکبوتی مارول ۲ شدند. آن‌ها پیشنهاد کردند که سازندگان بازی، الگو از مجموعه محبوب بتمن آرکام بگیرند که به خاطر طراحی دقیق مکانیک‌های مخفی‌کاری مورد تحسین است.

در مجموع، این ماجرا نشان داد که چقدر کاربران نسبت به جزئیات ظریف بازی‌ها حساس هستند و انتظار دارند که بازی‌ها از لحاظ منطق درونی و داستانی، درست و بی‌عیب و نقص باشند. پس سازندگان بازی‌ها باید نهایت تلاش خود را بکنند تا از بروز این نوع اشکالات جلوگیری کنند و تجربه‌ای روان و بی‌نقص را برای بازی‌بازان فراهم نمایند.

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
A.g
پاسخ

چون بیهوشه
تو فینیشرایی که اسپایدرمن انجام میده اول سر انمی رو به یه جا میکوبه بعد آویزونش میکنه

Kappa
پاسخ

حفره داستانی حساب نمیشه ها، این مربوط به گیم پلیه نه داستان

SMG4
پاسخ

یه بچه فهمید اونوقت ما داریم فقط ادعا میکنیم که همه چیز رو میفهمیمفم

Super spider
پاسخ

داداش اسمش فینیشره نه حفره داستانی که پسر ۴ سالت فهمیده اونی که بیشتر نا میزنه بیهوشی نمیکنه ولی اونی که کم تار میزنه قبلش سر رو به یه جایی میزنه که بیهوش کنه بعد میره سراغش